Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skaffer man dygtige "freelance" håndværkere?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virksomhed, der som hovedbeskæftigelse, gør fugtige vægge/fundamenter tørre, hvorved vi oftest arbejder i kældre. Men i forbindelse med de store regnmængder vi har fået på det sidste har jeg haft mange henvendelser om andre renoverings opgaver i kældre. Derfor skal jeg ind i mellem bruge murer, tømre og VVS'er? 

Desværre kan jeg ikke ansætte dem på fuld tid eller deltid, og jeg vil ikke betale et firma for at klare opgaven. Er der nogle der ved hvor man finder den slags folk. Og NEJ jeg er IKKE interesseret i at betale sort, det skal være FULDSTÆNDIGT lovligt. 

Mvh

Ole Thiemer

Fra Hyrup
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 266
Fra  BRIGITTA MATHILDE Reolmontøren Skrevet kl. 00:49

Hej.

Er lidt i tvivl om jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt. Du vil ikke ansætte faste folk og ikke betale andre virksomheder for at gøre det..?? Kunne løsningen være at leje vikarer ind?? (lidt dyr løsning) eller skal du have fat i en nyopstartet vvs´er / tømrer etc.  der gerne vil "bytte timer" så i hjælper hinanden eller gøre det til lavere timepris som fast aftale?

Søs

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 13:14

Ja, det er vist et kryptisk spørgsmål.

Du søger dygtigt håndværkere, men vil ikke ansætte dem, eller hyrer dem som underentreprenør, så er der jo kun vikar tilbage.

Jeg ville da i stedet for finde et par mindre selvstændige håndværkere, som kunne være interesseret i at have en samarbejde kørende, evt. til en lavere timeløn, så i begge får noget ud af det.

Problemet er nok bare at dygtige håndværkere generelt har rigeligt at lave, og derfor måske ikke er så interesseret i at arbejde for lavere løn, med mindre de kan finde andre fordele i det, som at arbejdet udførsel er fleksibelt, så de kan passe det ind mellem andre opgaver.

Murer og tømrer er nok nemmere at lave sådan aftale med, i forhold til VVS som jo er autoriseret arbejde, som generelt ikke laver arbejde for mindre priser.

Men som med alle andre samarbejde, så kræver det at partnerne kan se fordele begge veje, eller holder sådan samarbejde ikke længe, kender det selv fra samarbejdende partnere, når det er en vejs samarbejde, så gider man det jo ikke i længere tid.

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 17:14

hehe ja det kan jeg godt se nu jeg læser det igen.

Grundlæggende så søgte jeg nogen som ville have nogle timer her og der. Måske en der var gået på pension, men manglede lidt at lave, måske en der har sit eget firma, og som fakturerede relativ billigt. Men jeg har fundet sidstnævnte til 250 i timen.

Jeg får flere og flere renoveringer efter vandskade og søger samarbejdspartnere, som kan give mig tilbud på dit og dat (murer arbejde, tømmer arbejde og malerarbejde) og så står jeg for hoved entreprisen. 

Jeg håber det gjorde mit forvirrede indlæg lidt mere klart:=)))

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:25

Du er velkommen her har du en god maler.

Spørg også dennes kunder

Billig maler ? det er så men den samme.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 06:40

Ole Thiemer:
en der har sit eget firma, og som fakturerede relativ billigt. Men jeg har fundet sidstnævnte til 250 i timen

Det er godt nok billigt i København området, men for en lille håndværksmester uden ansatte, kan det sikkert godt løbe rundt til den pris, selvom det er tæt på timelønnen for en murer eller tømrersvend i København.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 06:51

Hvis du skal have fat i en VVS'er skal han være autoriseret. Han kan ikke bare være VVSer. Så i det tilfælde få dig en aftale med et vvs firma.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 07:26

@ Ib Abildgaard, takker, skal have det med i overvejelserne:=))

@ Koluda, nej jeg skal nemlig ikke bruge VVS'er:=))) Og ja det er en selvstændig "handyman" så det er helt fint.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:37

IværksætterGen:

Hvis du skal have fat i en VVS'er skal han være autoriseret. Han kan ikke bare være VVSer. Så i det tilfælde få dig en aftale med et vvs firma.

No Ja det ved trådstarter og da mindst alle i håndværksbranchen. Intet nyt i det Hr. IværksætterGen.

Men om det er en autoriseret eller ikke: Fortæller alene ikke så meget om timelønnen.

Det er stadig udbud og efterspørgsel der bestemmer timelønnen også i håndværkerbranchen.

Så der kan sagtens være "uatoriserede der tager højere timelønninger end autoriserede.

I det hele taget skal der ikke focuseres så meget på timelønninger men faste tilbud m.m.

Og hvad med garantiforpligtelser hvem har disse m.m. ? Ja her kommer entrepriseretten ind, som så sandelig har noget med prisen på de enkelte ydelser at gøre.

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 08:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ib

Hvorfor tror du det? Jeg går til dagligt som elektrikker, og mange ved ikke at det kræver en autoriseret elektrikker at lave el, med mindre man har en autoriseret mester.

Som maler kræver det jo bare et weekend kursus :-)

Jeg er helt enig med det intet har med løn at gøre men jeg pointere bare det.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)