Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger job med adminstration.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 05:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er endnu et langt stykke vej før mit iværksætterprojekt "Forssling Invest" bliver en realitet, og jeg er derfor afhængig af et (deltids)job. Og grundet voksende utilfredshed med arbejdsforholdende på mit hidtidige job har jeg nu sagt op, og søger derfor et nyt.

Hidtil har jeg været ansvarlig for det meste af administrationen i et selskab med omk. 40 deltidsmedarbejdere, så jeg er vant til de fleste administrative opgaver lige fra bogføring og lønbehandling, fakturering og betaling af regninger, til besvarelse af telefonopkald og behandling af indkommende post og e-mails.

Jeg arbejder bedst selvstændigt, og har erfaring med ledelse.  

Det er som sagt et deltidsjob jeg søger, på maksimalt 18 timer / uge.

Ønsker du nærmere oplysninger, så kontakt mig på Forssling_Invest@mail.dk .

Tilmeldt 29. Nov 05
Skrevet kl. 05:32
Og så kan jeg ikke stave til administration.... *G*
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 08:09

Hej Thomas

Iflg dit postnr. så kommer du fra kbh. Og da jeg kan se at du har en bred erfaring fra administration så burde det være nemt at finde et job. Det har næppe været bedre tider for jobsøger end idag.

Dit største problem kan være at du har så bred erfaring og at din løn måske ligger i den høje ende.

Hvis jeg var dig ville tage fat i nogle af de revisor som ligger i nærheden af dig og høre om de ikke har brug for lidt hjælp en eller to gange om ugen. Gerne nogle af de lidt mindre kontor som ikke lige har nok til arbejde til ansætte en fuldtid.

Hvis det ikke skulle lykkes så må du ud og køre med reklamer, det mangler de næsten altid nogen.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:11

Hej Thomas,

Jeg ville også mene at du burde prøve at tage fat i revisorer og lignende som Lars skriver.

Der hvor jeg ser det største problem er, at du netop er ved at starte dit eget med det mål, selvfølgelig, at komme til at leve af udelukkende at arbejde med dit eget.

De fleste virksomheder ser medarbejderne som en investering, og mange vil derfor nok være lidt lurende på at ansætte en person som de i bund og grund ikke ved hvor længe de har. Det kan være du er der i 2 år eller længere - men det kan også være at du blot er der i 3 måneder.

I tidernes morgen da jeg lige havde været med til at lukke en virksomhed i forbindelse med .com-krakket, der havde jeg allerede en anden virksomhed som jeg var ved at starte op - den er så den som i dag er MediaMouse. Men lige der i starten, hvor jeg stod med en relativ stor gæld til banken og hele ens privatøkonomi i det hele taget var noget ged, og der ikke var nok overskud i den nye virksomhed til at jeg kunne leve af det endnu, der valgte jeg at få et arbejde i en produktionsvirksomhed. Det var et deltidsarbejde hvor jeg mødte kl. 7 og gik igen kl. 2. Det havde intet med min uddannelse eller tidligere beskæftigelser at gøre, men det var faktisk lidt sjovt og jeg havde nogle hyggelige kolleger og ikke mindst: jeg havde en fast indtægt.  Og så havde jeg også tid til at beskæftige mig med min virksomhed.
Det stod så på i næsten et år hvor efter det var tid til at komme videre. 

Så det behøver vel ikke nødvendigvis at være et job som ligger inden for din uddannelse m.m.?
Jeg ved at Martin Thorborg nogle gange har givet det råd at køre Taxa om natten. Og der er mange herinde der også har givet udtryk for at de da ikke er blege for at tage en tørn nede ved kassen i Netto på deltid.

/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:33

Hej,

Ja, jeg har også haft et deltidsjob i opstarten - jeg har været telefonsælger om aftenen. Det fungerede perfekt for mig, da jeg arbejdede eftermiddag/aften, og havde dagstimerne fri til mit eget projekt. Og så konfliktede det heller ikke med mit eget projekt - m.a.o. arbejdsgiveren behøvede ikke at frygte at jeg udnyttede adgangen til kundekartoteker etc.

Et alternativ til at søge et deltidsjob ved revisorer og lignende steder, er at forsøge at rykke et par annoncer i de lokale aviser, og tilbyde mindre virksomheder timebaseret bogholderi. Mange små virksomheder (herunder iværksættere) bruger freelance bogholdere, som kan klare det meste på nogle få timer ugentlig.

Blot en ide...

mvh Carsten
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:14

Mit råd er at du skal kontakte et par vikarbureauer, og få dine ønskede timer, der igennem.

Så kan du også bedre selv regulere hvor meget du kan/vil arbejde i forskellige perioder!

/Brian
Tilmeldt 29. Nov 05
Skrevet kl. 19:39
Dato: 11/29/2005 8:08:40 AM Forfatter: Lars Pedersen

Hej Thomas

Iflg dit postnr. så kommer du fra kbh. Og da jeg kan se at du har en bred erfaring fra administration så burde det være nemt at finde et job. Det har næppe været bedre tider for jobsøger end idag.
Dit største problem kan være at du har så bred erfaring og at din løn måske ligger i den høje ende.
Hvis jeg var dig ville tage fat i nogle af de revisor som ligger i nærheden af dig og høre om de ikke har brug for lidt hjælp en eller to gange om ugen. Gerne nogle af de lidt mindre kontor som ikke lige har nok til arbejde til ansætte en fuldtid.
Hvis det ikke skulle lykkes så må du ud og køre med reklamer, det mangler de næsten altid nogen.

Hej Lars.

Tak for din respons.

Ja jeg regner også nok med jeg skulle kunne finde et job, og da jeg er rimelig i mit lønkrav regner jeg heller ikke med det bliver noget problem.

Jeg tror ikke lige det er en revisor jeg skal arbejde for; revision stiller trods alt særlige krav og kræver kundskaber jeg ikke besidder. Helst vil jeg også arbejde i en iværksætter-virksomhed, da det er der opgaverne er mest spændende og alsidige.

Med venlig hilsen
Thomas P. Forssling
Tilmeldt 29. Nov 05
Skrevet kl. 19:45
Dato: 11/29/2005 9:10:50 AM Forfatter: Jesper Norbøll

Hej Thomas,

Jeg ville også mene at du burde prøve at tage fat i revisorer og lignende som Lars skriver.
Der hvor jeg ser det største problem er, at du netop er ved at starte dit eget med det mål, selvfølgelig, at komme til at leve af udelukkende at arbejde med dit eget.
De fleste virksomheder ser medarbejderne som en investering, og mange vil derfor nok være lidt lurende på at ansætte en person som de i bund og grund ikke ved hvor længe de har. Det kan være du er der i 2 år eller længere - men det kan også være at du blot er der i 3 måneder.
I tidernes morgen da jeg lige havde været med til at lukke en virksomhed i forbindelse med .com-krakket, der havde jeg allerede en anden virksomhed som jeg var ved at starte op - den er så den som i dag er MediaMouse. Men lige der i starten, hvor jeg stod med en relativ stor gæld til banken og hele ens privatøkonomi i det hele taget var noget ged, og der ikke var nok overskud i den nye virksomhed til at jeg kunne leve af det endnu, der valgte jeg at få et arbejde i en produktionsvirksomhed. Det var et deltidsarbejde hvor jeg mødte kl. 7 og gik igen kl. 2. Det havde intet med min uddannelse eller tidligere beskæftigelser at gøre, men det var faktisk lidt sjovt og jeg havde nogle hyggelige kolleger og ikke mindst: jeg havde en fast indtægt.  Og så havde jeg også tid til at beskæftige mig med min virksomhed.
Det stod så på i næsten et år hvor efter det var tid til at komme videre.
Så det behøver vel ikke nødvendigvis at være et job som ligger inden for din uddannelse m.m.?
Jeg ved at Martin Thorborg nogle gange har givet det råd at køre Taxa om natten. Og der er mange herinde der også har givet udtryk for at de da ikke er blege for at tage en tørn nede ved kassen i Netto på deltid.
/Jesper
www.MediaMouse.dk    jesper snabelA mediamouse.dk

Hej Jesper.

Tak for din respons!

Ja jeg ved godt det trækker ned at jeg ikke søger et job for resten af livet. Men jeg regner med at skulle have jobbet ihvertfald et par år, og bliver det i en iværksætter-virksomhed som jeg ønsker, så er virksomheden sikkert imellemtiden vokset så meget så de alligevel ikke kan klare sig med en deltidsmedarbejder! Så det behøver slet ikke være noget problem.

Og jeg fortrækker arbejde inden for mit område, da det nu trods alt er et par år det drejer sig om. Selvfølgelig kan jeg blive tvunget til at tage noget mindre sjovt, men jeg er er lige begyndt at søge job, så jeg er på ingen måde desperat endnu!

Med venlig hilsen
Thomas P. Forssling
Tilmeldt 29. Nov 05
Skrevet kl. 19:50
Dato: 11/29/2005 9:33:27 AM Forfatter: Carsten Jacobsen

Hej,

Ja, jeg har også haft et deltidsjob i opstarten - jeg har været telefonsælger om aftenen. Det fungerede perfekt for mig, da jeg arbejdede eftermiddag/aften, og havde dagstimerne fri til mit eget projekt. Og så konfliktede det heller ikke med mit eget projekt - m.a.o. arbejdsgiveren behøvede ikke at frygte at jeg udnyttede adgangen til kundekartoteker etc.
Et alternativ til at søge et deltidsjob ved revisorer og lignende steder, er at forsøge at rykke et par annoncer i de lokale aviser, og tilbyde mindre virksomheder timebaseret bogholderi. Mange små virksomheder (herunder iværksættere) bruger freelance bogholdere, som kan klare det meste på nogle få timer ugentlig.
Blot en ide...
mvh Carsten

Hej Carsten.

Tak for din respons.

Ja det er også noget i den stil jeg søger. Blot vil jeg helst stå for mere af administrationen end bogføringen, da bogføring meget hurtigt bliver kedeligt og trivielt. Det er nok muligt jeg indrykker nogle annoncer, men er lige begyndt at søge nyt job, så starter med at søge nogle steder på nettet, samt i mit netværk.

Med venlig hilsen
Thomas P. Forssling
Tilmeldt 29. Nov 05
Skrevet kl. 19:52
Dato: 11/29/2005 3:13:30 PM Forfatter: Briian

Mit råd er at du skal kontakte et par vikarbureauer, og få dine ønskede timer, der igennem.

Så kan du også bedre selv regulere hvor meget du kan/vil arbejde i forskellige perioder!
/Brian

Hej Brian.

Tak for din respons.

Ja vikarbureauer var jo en mulighed, men vil egentlig gerne have et fast arbejde, og ikke blive sendt rundt forskellige steder. Og jeg foretrækker faste arbejdstider; har ikke behov for den frihed som man rigtigt nok får ved at arbejde igennem et vikarbureau.

Med venlig hilsen
Thomas P. Forssling
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)