Hej. Jeg påtænker at starte firma som yder service og rådgivning indenfor PLC og SRO til erhverslivet. Jeg arbejder selv som PLC programmør (lønslave) men har et stort ønske om at starte for mig selv. Jeg har tidligere forsøgt at starte som selvstændigt, (15 år siden) med pumpe løsninger til skibsindustrien jeg fik ikke gang i salget, jeg havde firmaet i to år og valgte at lukke den ned, jeg analyserede efterfølgende hvad der var årsag til det dårlige salg og kunne se, at jeg ikke havde kundekontakter og salgskanaler på plads, jeg havde firmaet som bierhver og havde ikke tid til at tage rundt for at opdrive kunder. Hvis jeg skal opfylde min drøm som selvstændig inden jeg er alt for gammel (er nu 40 år) skal det være nu. Jeg har oparbejdet en viden og erfaring på et område som er kendt for, at kunden tager det firma man kender/stoler på til at løse sine PLC / SRO opgaver. Årsagen hertil er at det som regel er meget komplexe løsninger der tilbydes og behovet for backup og efter service er meget vigtigt for kunden. Jeg er klar over at hvis jeg skal kunne komme igang og være en troværdig samarbejds partner til kunden, skal jeg have en netværk som kan træde til hvis jeg er låst af andre opgave - ferie o.s.v. således at kunden aldrig ringer forgæves og har mulighed for hurtigt hjælp. Er der nogen af jer som har erfaring i netværk med andre og kan det fungere ?. Er der nogen af jer som kan give mig råd til hvordan jeg bedst kan få kunderne til at komme til mit firma istedet for den de plejer at bruge ?. Jeg er desværre ikke en supersælger type men mere tekniker typen så det med at tage rundt til folk og tilbyde mine ydelser har jeg det lidt svært med !. Er der sælger som man kan bruge til disse opgaver ?. F.eks for hver kunde sælgeren kommer med betaler jeg sælgeren et beløb. Jeg har ikke tænkt mig at konkurerere på timepris men på how know og løsninger til kunde kontra det kunden får fra det PLC/SRO firma han bruger i dag. Hilsen Kim Hansen |
PLC og SRO firma.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)