Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til magento (prisregler og ordrebehandling)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en magento webshop og har 3 små spørgsmål jeg håber nogle kan/vil hjælpe mig med, firmaet der har lavet min webshop er desværre ikke særlig hjælpsomme her efter de har modtaget betalingen :-/

1. Når man opretter en prisregel, hvor kunden kan få fx 25% rabat, fratrækkes rabatten kun fra prisen ex. moms, hvordan gør man så det er det fulde beløb? (har gratis fragt). Under prisregler > handlinger > Giv - har jeg valgt Rabat (procent af pris), men alligevel fratrækkes rabatten kun af prisen uden moms, hvad gør jeg forkert?

2. Når en kunde har bestilt 2 produkter og det ene ikke kan leveres, når jeg forsøger at fjerne det fra fakturaen ved oprettelse af fakturaen og klikker på afsendt, bliver bestillingen ved med at stå som processing og ikke complete, hvad gør jeg forkert?

3. En kunde har bestilt og jeg vil gerne give kunden et nedslag i prisen, hvordan får jeg det fratrækket på fakturaen jeg sender ud?

Håber det er nogle der vil hjælpe. På forhånd tak :-)

Mvh.

Julie

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 09:43

Hej Julie.

1: Se: Backend -> System -> Konfiguration -> Moms -> Beregningsindstillinger -> Anvend rabat på priser: Exklusiv moms

2: Der skal altid være både en levering og en fakturering af en ordre før den bliver fuldendt. -Mangler du noget der ?

3: Det er lidt sent at gøre når ordrebekræftelsen er udsendt. Det nemmeste er at lade kunden benytte fx. en kupon-kode under checkout for at opnå rabatten.  (alternativet er at oprette en ny ordre i kundens navn med rabatten på, se rediger-knappen på ordren)

Se også fx. http://www.wikigento.dk/prisregler/fri-fragt for mere info om hvordan man laver prisregler i magento

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:36

Fantastisk - tusind tusind tak for hjælpen.

Mht. nr. 2, når der er afgivet en bestilling står den som complete, for at behandle bestillingen skal jeg oprette fakturaen og derefter afsende for at den kommer til at stå complete igen, hvis kunden har bestilt 2 produkter og det ene produkt ikke kan leveres, skriver jeg 0 i feltet "antal at fakturere" under faktura, når jeg er inde på en bestilling, når jeg så har oprettet fakturaen og efterfølgende afsendt produktet, bliver den ved med at stå som processing. Gør jeg mon noget forkert, eller kan man ikke rette i en ordre på den måde? :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)