|
Kære Aminoer, Jeg håber i vil tage godt imod en af de nye drenge i klassen og hjælpe. Jeg har fået tilbudt 49% anparter i et nystiftet selskab mod at træde ind og bygge selskabet op fra bunden - selskabet er et datter selskab af en rimeligt successrigt startup som er 4 år gammelt har ca 30 ansatte med kontorer i 3 lander og i alt dækker 5 lande. Moder selskabet sælger tekniske løsninger til private og vil nu ind på et nyt segment - her har de ingen erfaring men det har jeg. Da de ikke havde råd til at betale den løn jeg skulle have for dette job blev løsningen at flytte disse aktiviteter over i et datterselskab, og tilbyde mig 49% anparter. Da der er begrænset midler i selskabet er min løn nul indtil første kunde er lukket (kan tage alt mellem 6-9 måneder- hvilket kan være meget længe at vente) derefter en begrænset løn - da pengene gerne skulle ligge i overskuds delingen. Efter de 24 måneder foreslår firmaet at prisen på selskabet bliver udregnet således: - gennemsnittet af de foregående 3 års- og kommende 3 års resultat (før investering, afskrivning og skat ganget med 2. (For de kommende 3 år er det lukkede kontrakter der menes - det kan både være løsninger med leveing efter jeg er stoppet samt de årlige betalinger på service ca 10% af købs prisen per år på det som er leveret) Er der ikke en bedre måde at gøre det på? De forventer at vi når dkk 25 mio i omsætning år de første 24 måneder (mit bud er dkk 15 mio) margin er ca 25% og hver order er ca dkk 1,5 - 2,5 mio per stk. - Desuden forbeholder de sig rettigheden til at bede mig at sælge når det passer dem. Nogle forslag til at lave en exit klausul som kommer mig tilgode men samtidig er fair nok til at jeg kan overbevise stifteren af moder selskabet om at gå med på den aftale. Tak for hjælpen. Torsten |
49% i et datterselskab - hjælp til en fair exit klausul.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem