Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilskud til kursus til førtidspensionist?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en bekendt, der har været førtidspensionist 2-3 år, men synes nu han er ved at komme lidt til kræfter igen og føler trang til at snuse til arbejdsmarkedet igen.

Jeg kunne måske godt bruge ham nogle timer i ugen, men det kræver lidt basal viden ud i nogle grafiske programmer, hvilket han ikke har kompetencer indenfor pt..

Har han, som førtidspensionist, nogle muligheder for at søge tilskud til, eventuelt at få betalt kurser?

Håber der er nogle, der kan hjælpe med svar.

På forhånd mange tak.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Oct 10
Skrevet kl. 11:37

Hej,

er der slet ingen Amino´er, der har kendskab til dette område. Det vil så være første gang jeg oplever dette.Smile

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:52

Prøv at tage kontakt til den myndighed, som udbetaler hans pension. De må vide det bedst.

Alle er jo interesseret i at få ham ud på arbejdsmarkedet igen, så det er absolut muligt, at der findes en hjælpende hånd... men langt fra sikkert, da logikken ikke altid hersker på disse områder.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Oct 10
Skrevet kl. 12:10

Martin E. Jensen:

Prøv at tage kontakt til den myndighed, som udbetaler hans pension. De må vide det bedst.

Alle er jo interesseret i at få ham ud på arbejdsmarkedet igen, så det er absolut muligt, at der findes en hjælpende hånd... men langt fra sikkert, da logikken ikke altid hersker på disse områder.

Hej Martin,

tak for dit svar.Smile

der vil naturligvis blive taget kontakt til kommunen, såfremt der skulle være mulighed for betaling eller støtte til kursusvirksomhed.

Men ønsker jo blot at være forberedt inden - derfor denne tråd i håb om svar på, om muligheden overhovedet eksisterer.

Og ja...vi er temmelige enige om, at det optimale må være at få ham tilbage på arbejdsmarkedet, men som du selv skriver, så er det jo ikke altid logikken er den samme alle steder!Smile

Derfor min tråd...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)