Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt med webshop bureau - HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Jeg har lige oprettet mig herinde, for at få lidt hjælp. Jeg håber virkelig at jeg kan få lidt rådgivning.

Jeg er i gang med at få lavet en webshop af et bureau. tilbage i Maj/Juni skrev jeg under på en kontrakt hvor der stod pris, og leveringstid. (Dog stod der på kontrakten at hvis der skulle ændres i designet kunne der tillægges lidt ekstra tid) - Desuden fra dén dato hvor jeg underskrev, startede samtidig support og hosting tiden på ét år.

Jeg skulle betale beløbet i 2 rater, hvilket jeg har gjort. Den første løb til tiden. Dog kom 2. rate lidt forsinket pga ferier m.v. Den er dog betalt nu. - Men vores webshop er væk fra test domænet.

Jeg har prøvet at skrive til dem, hvor programmøren svarer mig, at han lige skal konsultere regnskabs afdelingen først. - Dette godtager jeg, men jeg har dog ikke hørt tilbage fra dem siden.
- De svare desuden heller ikke længere.

Hvad kan jeg gøre i sådan en situation? - Nedslag i prisen? - Alle mine penge retur? - Ny dato for hvornår mit abonnement startede?

EDIT: Jeg vil desuden lige nævne at kontrakten blev underskrevet i slutningen af Maj/starten af Juni.
Derfra er der gået til dags dato.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 18:16

Regninger skal betales - også i ferien, men ser man bort fra det, og sammenholder med det faktum at du har betalt inden for rimelig tid, burde det kun være et spørgsmål om tid, inden der går en melding fra regnskabsafdelingen og op til programmøren, så han kan sætte din webshop online igen.

Hvis de ikke svare på mail, så prøv at ringe til dem. Det er selvfølgelig rigtig dårlig stil ikke at svare på mail, lige meget om du har betalt eller ej.

Jeg tror ikke firmaet ønsker et dårligt kundeforhold, bare fordi dine betalinger er gået lidt over tid. I så fald, vægter de ikke kundeservice særligt højt.

Kom gerne med en opdatering på hvad der sker i sagen.

Fra Næsby
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:27

Jeg følger også gerne denne tråd!

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 18:52

Hej,

Jeg kan ikke helt læse af dit indlæg, hvornår webshoppen skulle være færdig - hvornår var det? Hvis du ikke har fået webshoppen til den aftalte tid, har bureauet rent juridisk misligholdt aftalen, og hvis der er tale om en væsenlig misligholdelse (de reagerer ikke, og leveringstidspunktet er forlængst overskredet), så er du formentlig også berettiget til at hæve aftalen.

Men er det i din interesse? Som jeg læser dit indlæg, vil du vel hellere have dem til at færdiggøre webshoppen hurtigst muligt og så forsøge at forhandle dig til en ny startdato for abonnement på support og hosting - det ville jeg hvert fald anbefale.

Så jeg er enig - tag en snak med dem og hør, hvad I kan finde ud af, så du så vidt muligt får du ud af det, du havde forudsat i første omgang, og I forhåbentligt får genopbygget lidt af tilliden til hinanden igen.

Mange hilsner

Pernille Ørskov, advokat (L), pni@lundelmersandager.dk, tlf. 33300268

www.lundelmersandager.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)