Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web-Integrator - Jobmuligheder?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har læst en del om web-integrator for tiden, og jeg har af den grund nogle spørgsmål. Nogle folk siger at Web-integrator uddannelsen er spild af tid, andre siger at den er ok, og andre siger den er helt kanon.

Men nu har jeg et spørgsmål:

1)

Se bort fra at du er web-integrator hvis du skal besvarer spørgsmålet. Kig på det jeg reelt spørger om. Med en Web-Integrator uddannelse, hvad er min fremtid så? Kan jeg ene og alene stå med et web-integrator bevis i hånden og sige; yaii, nu kan jeg gå ud og lede efter et job?

Hvad kan jeg ene og alene med en web-integrator uddannelse? Jeg har læst om at mange web-integratorer ikke har kunne finde noget reelt job - mange har endda helt droppet den linje pga. mangel på jobs.

1 år og 9 måneder tager uddannelsen - det er kun skolebaseret.

2)

Eller.. Er en web-integrator uddannelse ment som en "start" på en videregående uddannelse, eller som en bonus, startende til en anden uddannelse som eksempelvis datamatiker eller noget i den dur?

Så vidt jeg har forstået på mange folk, så er det ikke så dybdegående en uddannelse, og meget foregår som selvstudie og småprojekter.

-----------------------

Jeg ønsker ikke svar fra folk der lige nu er i gang med en web-integrator uddannelse, med mindre de har noget konkret at sige. Jeg har nemlig læst nogle tråde på Amino, hvor personer under uddannelse beskytter uddannelsen med argumenter som de ikke kan udtale sig om endnu, da de stadig er under forløbet.

Problemstilling

Jeg kan i forvejen html. css, php, mysql, en smule jquery og noget javascript. Jeg kan sagtens bygge sider fra bunden af på nuværende tidspunkt - og gør det også.

Med det sagt, så står jeg i et dilemma... er det værd for mig at bruge 1 år og 9 måneder af mit liv på den uddannelse (jeg er 24)?

Hvis nogen siger nej, vil jeg meget gerne have at de uddyber det, da det er mit liv vi snakker om. Jeg kan jo næppe snakke med skolerne selv, og min studevejleder, da de alle formentlig siger at det er en fremragende uddannelse.

Jeg vil meget gerne have at folk skriver deres erfaringer med brug af web-integratorer - har de levet op til den kunnen nettet nu til dags kræver, eller har det været for basalt endda?

Jeg vil også gerne have at folk der måske er uddannet web-integratorer, men som ikke har kunne finde noget job, eller bedre endnu - HAR kunne finde et job.

De som jeg kender der går på uddannelsen fortæller mig at kun en BRØKDEL af de som tager uddannelsen reelt får et job.

Dette skal IKKE udvikle sig til mudderkastning - men til en sober debat :-)

Jeg vil gerne takke alle der kommer med inputs, på forhånd.

Mvh.
Jonas

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:05

Spild af tid efter min mening.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 13:09

Remydk:

Her kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor du synes det? Hvis du har lyst til at fortælle hvorfor.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10

Remydk:

Det kommer nok an på hvor ambitøs man er... Uddannelsen er lidt et sted for folk der bare vil have SU... Men hvis man slet intet ved om hjemmesider, og bare skal lærer det basale er den sikkert fin nok.

Men man kan nå langt med selvstudie, din alder taget i betragtning.

Job mulighederne, skulle være elendige - det er ihvertfald rygtet.. Kender flere der har taget uddannelsen, som glemmer de har det, og sælger sig selv på deres kompetancer istedet for uddannelse.. :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 13:18

Jannik Hansen:

Remydk:

Det kommer nok an på hvor ambitøs man er... Uddannelsen er lidt et sted for folk der bare vil have SU... Men hvis man slet intet ved om hjemmesider, og bare skal lærer det basale er den sikkert fin nok.

Men man kan nå langt med selvstudie, din alder taget i betragtning.

Job mulighederne, skulle være elendige - det er ihvertfald rygtet.. Kender flere der har taget uddannelsen, som glemmer de har det, og sælger sig selv på deres kompetancer istedet for uddannelse.. :-)

Det er også det jeg har hørt. Jeg har også hørt at papirene på denne uddannelse vel nærmest er ingenting værd, da uddannelsen netop er meget basal.

Jeg har som du også fået af vide at mange af de som tager uddannelsen, kun tager den ene og alene fordi det er nem SU - hvilket må gøre at undervisningen her bliver forringet af folk der måske ikke tager det seriøst overhovedet?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 13:19

Remydk:

Så uddyb det, som trådstarter også siger. Begrund det i stedet for bare at skrive ''Spild af tid''. Har du selv uddannelsen?  

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 13:33

Jeg ville vælge en datamatikker frem for webintegrator.

Min ekskone er uddannet webintegrator og hun har helt opgivet at finde job i den branche. Hun har så skiftet branche.

Det jeg har set af uddannelsen er den alt for svag på programmeringen.
Og det er den del jeg ser som den vigtigste.
Grafikken vil jeg som regel lægge til en webdesigner eller tilsvarende person der er mere grafisk orienteret. Og så ville jeg lave siden ud fra det.

På datamatikker studiet lærer du at programmere. Og det på sådan et niveau at du noget nemmere kan skifte sprog hvis du får behovet for det.
Plus man får lært at lave andet end kun websites.
Det giver en en mere alsidig uddannelse frem for en der kun kan klare websites. Og det endda efter min opfattelse slet ikke godt nok. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:25
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

9 ud af 10 som starter på webintegrator har ingen flair eller forudgående erfaring eller talent for det job som de skal bestride - og det påvirker naturligvis villigheden til at aftage dem efterfølgende.

De sidste 5-10% klarer sig nok også uden men for det et formaliseret "klistermærke" på de kan nogle ting på uddannelsen.

Så det er nok aldrig dumt og have nogle papirer på du kan noget - med mindre du kan præstere et overbevisende sæt referencer / portefølje.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:42

Ronnikc:

9 ud af 10 som starter på webintegrator har ingen flair eller forudgående erfaring eller talent for det job som de skal bestride - og det påvirker naturligvis villigheden til at aftage dem efterfølgende.

De sidste 5-10% klarer sig nok også uden men for det et formaliseret "klistermærke" på de kan nogle ting på uddannelsen.

Så det er nok aldrig dumt og have nogle papirer på du kan noget - med mindre du kan præstere et overbevisende sæt referencer / portefølje.

Det kunne jeg vidst ikke selv have forklaret bedre selv :-) Men vil dog stadig mene, at det kan være en god start for folk der vil lave Web, men som ikke er parat til de tunge bøger. Efter min mening, giver den folk et indblik i webverdenen - men det er mere et middelstep for mange til at komme videre - end noget andet. Husk på at det er en teknisk skole.. :-)

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 16:50

Jeg vil starte med at sige at jeg er selv igang med uddannelsen, og ja når man kigger på dem man går i klasse med kan jeg godt se at en del af dem egentlig ikke interesserer sig så fandens meget for det, nogle gør det kun for SU, og andre, gør det kun i skolen, hvilket for mig ikke viser at de har interessen, da du ikke kommer langt uden noget selvstudie også.

Jeg selv sidder og koder udenfor skolen også, og jeg tror på at det er det der skal til hvis man skal blive rigtig dygtig, jeg valgte skolen, bl.a fordi jeg har ikke nogen gym uddannelse, så kan ikke tage datamatiker, og ellers ville jeg have brugt en masse tid på at lære mig ting selv herhjemme

( kunne en del html css og php i forvejen ) hvor ved at jeg vælger uddannelsen, får papir på det, selvom portfolio tæller mest, men jeg får også muligheden for at diskutere emnet med andre, på en måde jeg ellers ville gå glip af, ja mit niveau er måske  over en stor del af dem i klassen, men jeg lærer stadig ved at hjælpe dem, og dem der er på samme niveau som mig eller over, diskutere jeg tingene med, hvad kan gøres anderledes, hvorfor, og så videre, så på den måde mener jeg ikke at uddannelsen er spild af tid.

just my 2 cent.

VH
Andreas
Web-integrator - hovedforløb

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)