Hej, Jeg har læst en del om web-integrator for tiden, og jeg har af den grund nogle spørgsmål. Nogle folk siger at Web-integrator uddannelsen er spild af tid, andre siger at den er ok, og andre siger den er helt kanon. Men nu har jeg et spørgsmål: 1)Se bort fra at du er web-integrator hvis du skal besvarer spørgsmålet. Kig på det jeg reelt spørger om. Med en Web-Integrator uddannelse, hvad er min fremtid så? Kan jeg ene og alene stå med et web-integrator bevis i hånden og sige; yaii, nu kan jeg gå ud og lede efter et job? Hvad kan jeg ene og alene med en web-integrator uddannelse? Jeg har læst om at mange web-integratorer ikke har kunne finde noget reelt job - mange har endda helt droppet den linje pga. mangel på jobs. 1 år og 9 måneder tager uddannelsen - det er kun skolebaseret. 2)Eller.. Er en web-integrator uddannelse ment som en "start" på en videregående uddannelse, eller som en bonus, startende til en anden uddannelse som eksempelvis datamatiker eller noget i den dur? Så vidt jeg har forstået på mange folk, så er det ikke så dybdegående en uddannelse, og meget foregår som selvstudie og småprojekter. ----------------------- Jeg ønsker ikke svar fra folk der lige nu er i gang med en web-integrator uddannelse, med mindre de har noget konkret at sige. Jeg har nemlig læst nogle tråde på Amino, hvor personer under uddannelse beskytter uddannelsen med argumenter som de ikke kan udtale sig om endnu, da de stadig er under forløbet. ProblemstillingJeg kan i forvejen html. css, php, mysql, en smule jquery og noget javascript. Jeg kan sagtens bygge sider fra bunden af på nuværende tidspunkt - og gør det også. Med det sagt, så står jeg i et dilemma... er det værd for mig at bruge 1 år og 9 måneder af mit liv på den uddannelse (jeg er 24)? Hvis nogen siger nej, vil jeg meget gerne have at de uddyber det, da det er mit liv vi snakker om. Jeg kan jo næppe snakke med skolerne selv, og min studevejleder, da de alle formentlig siger at det er en fremragende uddannelse. Jeg vil meget gerne have at folk skriver deres erfaringer med brug af web-integratorer - har de levet op til den kunnen nettet nu til dags kræver, eller har det været for basalt endda? Jeg vil også gerne have at folk der måske er uddannet web-integratorer, men som ikke har kunne finde noget job, eller bedre endnu - HAR kunne finde et job. De som jeg kender der går på uddannelsen fortæller mig at kun en BRØKDEL af de som tager uddannelsen reelt får et job. Dette skal IKKE udvikle sig til mudderkastning - men til en sober debat :-) Jeg vil gerne takke alle der kommer med inputs, på forhånd. Mvh. |
Spild af tid efter min mening.