Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domain - Copyright ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino''er

Mangler lige noget hurtig hjælp.

For noget tid siden var jeg snu og købe nogle domæner, da jeg vidste at nogle skulle til at åbne noget. Det ville blive en ren konkurrent til mig.

De ringer så til mig idag og siger at de sætter deres advokat på mig hvis jeg ikke giver dem "deres" domæne som altså er deres firma navn. Kan de det ?

De siger at de har copyright på navnet...

Var der ikke en sag oppe at det kun var kongehuset som kunne have det eller ?

Med Venlig Hilsen

Rasmus Mørch

Mørch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09
Dato: 31-03-2007 11:46:17
Forfatter:MørcH
De ringer så til mig idag og siger at de sætter deres advokat på mig hvis jeg ikke giver dem ''deres'' domæne som altså er deres firma navn. Kan de det ?

De siger at de har copyright på navnet...

Du kan da bede dem spare besværet og blot klage til domæneklagenævnet. Det koster 500 kr, som de får tilbage når de vinder - og det gør de.... så de penge har du spildt :-/

Du kan søge på domæneklagenævnet og se nogle af afgørelserne. Når du bevidst (også selv hvis det havde været ubevidst) registrer et andet firmas navn som .dk-domæne, har du ikke mulighed for at beholde det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12
Indrømmer du ikke her, at du har købt dem på baggrund af at du vidste nogle ville købe dem senere, for at konkurrer med dig? :)

Hvis de i Januar registreret deres firma, lad os kalde det "mitfirma1" og du så i Febuar køber "mitfirma1" som domæne, så mener jeg rent faktisk at de har ret til domænet. Også selvom du måske har købt domænet uden at vide noget, men det lader dette jo bestemt ikke til at være tilfældet :)

Giv dem deres domæner, så spare du besværet...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:17
> De siger at de har copyright på navnet...

Der er ikke noget der heder "copyright" i Danmark. Der findes Ophavsret, og der findes en lov om domænenavne. Og det er det sidste, som er aktuelt her. Ikke Ophavsret.

Iøvrigt giver jeg de andre ret - hvis du har snuppet andre virksomheders navn som domæne, eller hvis deres navn indgår heri, eller ligner for meget, så mister du det. Giv op, det er spild af din tid :)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:31
Enig med de andre.

Du er helt på afveje her.

Jeg kører sager for kunder, som har fået stjålet deres retmæssige domænenavne eller varianter af dem og indtil nu har det slet ikke været nødvendig at tage sagen i retten.

At man er først med et domænenavn har intet at gøre med om man har ret til det.

Domænet bliver overleveret uden problemer, når bare argumenterne er i orden.

Mvh, Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 13:05
Nu er der jo mange der lavet dette stunt, måske efter den succes som det firma oppe i nordjylland fik med deres navn "TDC" for nogle år siden.

Men der er verden til forskel på den sag, og den du fremlægger.

Forskellen ligger i at det firma (kan ikke huske navnet) allerede inden tele-danmark valgte at skifte til navnet TDC, havde navnet - og altså retten.
Men kan ikke ændre på rækkefølgen, og det er da meget godt at det er sådan.

Jeg tror ikke jeg behøves at skære det mere ud i pap, der er allerede svaret konkret på denne sag.

Fortsat god weekend!

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:38
Dato: 31-03-2007 11:46:17 Forfatter:MørcH
For noget tid siden var jeg snu og købe nogle domæner, da jeg vidste at nogle skulle til at åbne noget.

Hej Rasmus,

Hvis du havde været snu, så havde du sat dig ind i domæneloven inden du købte disse domæner. Havde du været rigtig snu, så havde du ikke offentliggjort dine hensigter i et offentligt forum, men i stedet oprettet en ikke-konkurrerende hjemmeside/ydelse på domænet, og derved måske kunne have argumenteret for, at du havde oprettet disse hjemmesider i god tro...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Dato: 01-04-2007 13:04:59
Forfatter: Thomas Thomsen
Nu er der jo mange der lavet dette stunt, måske efter den succes som det firma oppe i nordjylland fik med deres navn ''TDC'' for nogle år siden.

De hedder/hed Thy Data Center = TDC. Og da de havde haft det navn i mange år, inkl. domæne, før TDC valgte at skifte til deres nuværende, kan der næppe være tvivl om hvem der havde retten til domænet :)
(nemlig Thy Data Center)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:28
Hej Rasmus

Det domænenavn mister du, da du har handlet i ond tro med at prøve at undgå at de skulle have navnet.

Det eneste du kan gøre er at spørge dem om de så vil betale det du har betalt for domænet. Her kan du vise dem en faktua på domænenavnet, så de vil tro på dig.

Hvis de vælger at gå til en advokat, så mister du domænet 100%.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)