Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drift af butik ene mand - nogle fridage nogensinde?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en indskudt bemærkning, ang. fridage.

Tirsdag må du endelig ikke holde lukket. Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er det en aktiv dag ang. sølvbryllup og begravelser? (Mener jeg at huske fra min tid i restaurations branchen) Og i disse anledninger vil jeg gå ud fra der kan sælges blomster/kranse.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 14:27

Jesper Breindal Kvols:

Lige en indskudt bemærkning, ang. fridage.

Tirsdag må du endelig ikke holde lukket. Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er det en aktiv dag ang. sølvbryllup og begravelser? (Mener jeg at huske fra min tid i restaurations branchen) Og i disse anledninger vil jeg gå ud fra der kan sælges blomster/kranse.

Min kunde leverer blomster til 1-2 begravelser om ugen, og holder stadig lukket om tirsdagen. Der er gode penge i dette, så det er selvfølgelig værd at bemærke, om begravelserne i lokalområdet primært foregår om tirsdagen, eller det foregår på andre dage i løbet af ugen.

Vedr. sølvbryllupper, så skal man nok vurdere, om disse sølvbryllupper kan opveje den manglende omsætning, som normalt ligger om tirsdagen, kontra at holde lukket en anden dag, hvor omsætningen normalt er større.

Efter man har haft åbent i et stykke tid, så får man et godt indblik i nærområdet, og kan ud fra dette planlægge sine fridage.

Traditionelt set er det tirsdag og onsdag, som er de dårligste dage - også selvom der er sølvbryllupper, begravelser, nygifte, fødsler, fødselsdage, mv. om tirsdagen og onsdagen.

Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:31

Jeg tænker umiddelbart også at tage onsdag fri (lyder som om jeg starter næste uge :)), da det er midt på ugen - nok min perfektionistiske hjerne der taler her! ;) Jeg kunne også forestille mig, at det er lidt ligegyldigt om det er tirsdag eller onsdag, da brylupper af forskellig art foregår hele tiden alle dage i ugen! Men ja, hvis/når jeg engang starter, kan jeg nok nemmere afgøre dette udfra kundernes "opførsel"! :)

Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:34

Ellers tusind tak for din indskudte bemærkning! ;)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)