Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ved jeg, om jeg har gemt min hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en usmart pc bruger med selvstændig virksomhed. Jeg gemmer det jeg skriver, dokumenter, filer mv. på I Drive Classic version 3.3.0.

Hvordan ved jeg, om jeg også gemmer min hjemmeside til min virksomhed på IDrive? Det er jo vigtigt.

Min hjemmeside er lave i mono.net og den hedder lisbethnuka.

Venlig hilsen

Lisbeth

lisbeth@nukap.dk

 

Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth,

jeg har kikket brugerinfo igennem, men kan ikke se en "gemme" funktion.

Ud fra det vil jeg mene, at du ikke kan gemme på dit eget drev.

Det du kan spørge mono.net's hotline om, er om du kan få FTP adgang til

din hjemmeside, så kan du gemme alt det du vil.

Dog kan jeg se at du ikke selv ejer www.nukap.dk men"bare" lejer retten til at bruge dette navn.

Det er lidt som, at få håndjern på.

Jeg kan kun anbefale, at du finder en samarbejdspartner, som kan hjælpe dig på dette område.

Det er ikke så dyrt som mange tror.

Kender du ikke nogen, kan jeg godt hjælpe dig videre.

Venlig hilsen

Henrik Dam

Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tak for dit hurtige svar.

Gælder dit svar også når jeg fortæller dig følgende?

www.nukap.dk er jeg på vej til at overtage. Det skulle have været nedlagt, men  jeg stod i en akut situation, der gjorde, at jeg måtte forlænge det.

Jeg bruger det kun for at viderestille til min nye hjemmeside, som er lisbethnuka.dk.  Såvidt jeg forstår, eksisterer hjemmesiden ikke mere i sig selv.

www.lisbethnuka.dk har jeg selv på mono. net.dk

Venlig hilsen

Lisbeth

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemmesider lavet i mono.net kan du ikke gemme lokalt. Den vil altid ligge hos dem. Men deres editor er lækker at arbejde med.... tænk hvis alle CMS'er og webshops brugte den metode....

Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth,

hvis dit domæne er dit eget, så kan du med et gratis FTP program, eller måske via CMS programmet, (det er det program som du vedligeholder din side med) gemme lokalt. Dit problem er ikke så stort, for hvis du sletter noget på din side, som du så siden hænd fortryder, har din udbyder af web hotellet (mono) en backup af din side. Skulle de ikke have dette, ville jeg flytte mit domæne med det samme, til en udbyder som sikrer dine data.

Selv bruger jeg www.one.com og er ganske tilfreds. Jeg betaler kr. 9,- om måneden og har ingen grund til, at klage.

Er det stadig lidt svært for dig og er FTP en by i Rusland, så hjælper jeg dig gerne lidt i nu.

Rigtig god weekend!

Henrik

Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels. Tak for dit svar.

Hilsen

Lisbeth

Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tak for dit svar.

Min hjemmeside laver jeg på mono.net, og mit domæne har jeg på one.com.

Jeg ved ikke om domænet er "mit eget", regningen for det kommer til mig, og domænet står i mit navn.

FTP og CMS er en by i Rusland for mig. Ved at læse wikipedia forstår jeg, at FTP er usikkert, da mine data ikke vil være krypteret. Det går vel ikke.

Kan det være en ide at kopiere over i en pdf fil. Hende der har lavet min hjemmeside siger, at jeg ikke selv kan gemme hjemmesiden, og hun anbefaler mig at lave en pdf fil for at gå med seler og bælte.

Hvordan laver jeg en pdf fil? 

Venlig hilsen

og tak for din tålmodighed

Lisbeth

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth

Jeg tror at der er nogle ting du har fået "galt i halsen" :)

FTP er det der hedder en protokol (dvs. en form for regler for at snakke sammen) som giver dig mulighed for at få forbindlese igennem et specielt program så du kan se dine filer på dit webhotel (der hvor din hjemmeside ligger). Hos mono.net har du IKKE mulighed for at se dine filer da de rent faktisk ikke eksistere... De findes kun i mono.net's system.

Så FTP bruger man når man skal lægge filer op og hente filer fra en server = dit webhotel.

Det med at kopiere over i PDF forstår jeg ikke så jeg satser på at her har du også misforstået noget. For at gemme den hjemmeside du har lavet hos mono.net så skal man downloade hele siden. Det gør man som regel med et program der kan hente alle filer som der kræves for at se hjemmesiden, men dette er kun noget man gør når man ikke har andre muligheder.

Jeg ved ikke om mono.net tager backup af dine filer. Men idet hele taget så vil jeg ikke anbefale at bruge mono.net fordi du er låst til dem. Dvs. hvis de lukker firmaet så har du mistet din hjemmeside.

Du har i forvejen en simpel side så der er mange her på amino som kan hjælpe dig over i et andet CMS (der så desværre ikke er så lækkert at bruge som mono.net - men så kan du få bedre styr på backup og andre ting med din hjemmeside). Så det er op til dig om du vil have lækkert sideredigering eller sikkerhed for din hjemmeside :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)