Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er et affiliate-projekt succesfuldt for dig?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der kommer penge i kassen.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 22:51
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved det ikke, men jeg håber at finde ud af det en dag..

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:34

En affiliate-side er en succes, hvis brugerne kan lide den, husker den og vender tilbage til den. Og så gør det heller ikke noget, hvis man tjener penge samtidig Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09

Man kunne også sige at det er når der løbende kommer uopfordrede bud på køb af sitet.

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 07:46

Det er da fløjtende ligegyldigt om man ligger øverst på google eller kan sælge siden, hvis man ikke kan leve af den. Så er det jo bare en hobby, og har intet at gøre med at være iværksætter.

Mvh Maria

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 07:56

Maria F:

Det er succesfuldt, når indtjeningen overstiger arbejdstid gange timeløn + investringer + driftomkostningerne. Altså en ganske almindelig overskudsforretning.

Ja, og indtjeningen skal typisk ses over en periode på 3 år. 

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 08:03
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

maria - så man er først iværksætter når man kan leve af sin virksomhed?

er det det du siger?

Mvh Tobias.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:54

Tobias:

Som beskrevet i overskriften kunne jeg godt tænke mig at vide hvornår et affiliate projekt, er succesfuldt for dig..

Er det når du når en hvis indtjening? eller er det når du når en hvis konverteringsrate? eller er det noget helt tredje?

Svinger det fra projekt til projekt, eller er det det samme hver gang?

Som mange allerede har skrevet her er det en succes, når et projekt giver god indtjening osv. 

Men der er også mindre successer som er værd at tage med:

Den første grad af succes, som du vil opleve nogle gange med små nicher er bare at komme op at ranke på søgeordene. Det er en succes fordi du så får svar på hvor meget og hvilken slags trafik der er i nichen. 

Det er tit svært at forudsige hvilke nicher der er interessante på forhånd, så sådan en afklaring er i sig selv en lille succes. 

Næste succes er så at der er trafik til dit site. Men det er ikke sikker at nichen er moden endnu - måske er der kun få eller dårlige webshops i nichen, som ikke kan konvertere kunderne. Måske er der ikke gode affiliate aftaler at få endnu. Men det er en succes at have sat sig på nichen alligevel. Du kan så bare vente på at markedet modnes hvorefter indtjeningen kommer.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 08:55

Tobias:
så man er først iværksætter når man kan leve af sin virksomhed

Hvis man ikke over tid kan leve af den, så er det jo ikke et erhverv, og hvordan kan man så være iværksætter? At være iværksætter er jo bare et smart ord for at man har startet en virksomhed.

Mvh Maria

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 09:06

Jeg vil mene, at man har succes når man har nået de langsigtede mål, man satte sig til at begynde med. Valgte man omvendt ikke at sætte nogle mål, ja så er det jo svært at måle sin succes :)

Jeg har længe gerne ville komme igang med noget seriøs affiliate marketing på internationalt plan, og har også det der skal til for det. I den forbindelse vil jeg gerne se eksempler på folks affiliate-sider, som de selv mener er gode sider, og gerne med en kort kommentar til, hvad de har gjort for at få succes med deres sites. Jeg er selvfølgelig ikke ude efter jeres dybeste hemmeligheder, dem forventer jeg i holder tæt til kroppen ;)

Er der et sted herinde, hvor jeg kan opfordre folk til at flashe deres affiliate sider, og smide en kort kommentar om hvad deres strategi er for siderne, eller er dette imod sitets regler? Og er det overhovedet realistisk, at folk vil dele dette?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)