Hey alle aminoer.. Jeg skal til at importere bilhifi fra kina. Alt fra dvd-afspillere til TFT-skærme og gps. Mit spørgsmål er om der er nogen af jer der har erfaring mht. prissætning på sådanne varer? Er lidt i tvivl om hvor stor avance jeg minimum skal ligge på varerne for at undgå at nogle få reklamationer ødelægger forretningen? Rent konkurrencemæssigt, ser det ud til jeg godt kan ligge mellem 30-50% oveni (mener her i forhold til indkøbsprisen, fx betaler 1000,- hos leverandør, sælger for 1500,-+moms til kunden = 50% avance).. hilfe hilfe bitte.. |
Prissætning??
|
www.atmengros.dk - Rengørings og Engangs artikler - Toilet papir-
|
Ja det er også det med den opfattede kvalitet jeg er mest bekymret over. Råber selvfølgelig heller ikke højt med at det er import fra kina. Af en eller anden grund tror folk ikke kinesere kan lave ordentlige ting. Selvom Sony producerer deres varer på fabrikken lige ved siden af.. Men kan faktisk gøre det billigere end Thansen på mange produkter, selv med 30-50% avance.. Og så har thansen ikke det stored udvalg indenfor DVD og TFT-skærme hvilket er det jeg satser på.. |
Hej Jeg er bare nysgerrige, jeg har tænk meget at importere elektronik fra udlandet men det der har holdt mig henne er, hvordan vil du klare reparationssagerne, du kan jo ikke sende det tilbage til Kina det vil tage for langt tid. Og hvordan har du tænkt dig at sælge produkterne online eller butik? |
Kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle kunne sende produktet til kina for reparation?.. Ellers må man finde en løsning med nyt produkt og så sælge det reparede billigt.. Ser ikke dette som det store problem, så længe avancen er høj nok til at man ikke går konkurs hvis 1 ud af 5 varer kommer retur for rep. Starter meget småt.. Har lavet et mailordre som jeg ligger ud på bilgalleri, blå avis osv. lige så snart min første bestilling er kommet hjem, så jeg er sikker på at det kører med tolden og at kvaliteten er i orden. Og så vil jeg bruge QXL. Salgskanalerne er det næste jeg skal i gang med. Men skal lige have det langsomt op at køre i det små først. |
Har du undersøgt hvorlangtid det vil tage at sende et produkt til Kina få det reparet og få det tilsendt tilbage, en anden ting jeg også kom til at tænke på har EU ikke en kvote for hvor meget der må købes ind fra Kina eller er det bare for tøjbranchen? Jeg håber virkelig at du får det op at køre, og held og lykke med det hele :), |
Næh, ikk præcist, men DHL er 6-12 dage om at levere fra kina til min dør, så noget deromkring vel. Tænker mere på at hvis man køber gennem f.x pixmania.com får man jo også varen fra frankrig og skal sende den helt derned for rep. (har selv prøvet det). Så jeg ville ikke være den eneste med dette "dårlige" reparationsforhold. Har aldrig hørt om nogen kvote, så det går jeg ikke ud fra der er! Ville da også være lidt underligt.. Mange tak, det håber jeg også! ![]() |
Sørg for at kvaliteten er 100% i orden inden du begynder at tage ordrer ind. Det er muligt at konkurrere mod Thansen, da deres image hos "Brian''er" ikke er kvalitet, men billige ting der ikke virker specielt godt. Finder du den rigtige målgruppe (Brian''erne), der gerne vil give ekstra for kvaliteten, så kan du helt sikkert lave nogle penge. Derimod vil høj kvalitet og lav pris også være en god salgside (f.eks. til Brian''er på SU m.v. ) Hvilke salgskanaler har du planlagt at bruge? Arbejder selv med samme målgruppe indenfor anden varegruppe, så vi ligger langt fra hinanden, men kunne godt bruge lidt info omkring de salgskanaler. |
Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter