I de rigere lande tror jeg det er få forældre som ikke ville betale lidt for en ekstra computer til børnene alene, det er trods alt så små ved at være en temmeligt overskuelig udgift. Ydermere tror jeg konceptet temmeligt hurtigt kan få succes over there, med deres parents against "alle mulige forskellige ting" som jo har temmelig bred opbakning i befolkningen. Angående Mikkels betænkning i forhold til firmaernes online strategier, så tror jeg meget den hurtigt der kan blive ændret på disse det er ikke sikkert at hverken disney eller lego vil være så modvillige hvis cww kan præsenterer x antal mio. brugere. I forhold til misbrug af de dynamiske sider, så kan den vel klares med en "hvis der finder misbrug sted bliver du smidt af x antal måneder alt efter hvilken forseelse det drejer sig om". Hvis man så kan se at man har en meget stor brugergruppe på cww så kan det jo godt være at man er en smule forsigtige med indholdet på ens side. Det altovervejende problem er selvfølgeligt at få skabt så stor en bruger skare at der er nogen der "gider" smide indhold på nettet og samtidig få skabt så meget indhold på det at der bliver tiltrukket brugere. /Peder |
Kære Peder,
Tak for din forklaring. Og det ser ud som om, at du har forstået den grundlæggende idé og fordelen
i Kindernet systemet.
Det er selvfølgelig et stort projekt som skal afprøves før den virker som den skal.
Men sålænge behovet er der, og med den rette teknologi, finansierng, og intensiv markedsføring kan Kindernetet
ende med at blivegodt accepteret på ligefod med Internet. Det er først og fremmest et spørgsmål om vilje til at gøre det. Fordi markedet og behovet er tilsted, og teknologien vil følge med.