Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener jeg penge på min blog med 1000 besøgende dagligt?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Blev inspireret til at rette min nød til jer, efter at Jimi skrev dette indlæg om Sarahs kager.dk her på Amino. Vil dog ikke kapre hans tråd, så derfor har jeg lavet en ny tråd.

Min Blog
Jeg står meget i samme situation med min blog Emma-Watson-Fans.net. Den har p.t lidt over 30.000 unikke besøgende om måneden, men har forsømt den i ca. 2 år, så besøgstallet var dengang på ca. 55.000 unikke om måneden. Men nu skal det være, jeg skal i gang igen med bloggen.

Jeg ved hvordan jeg får besøgstallet op igen. Jeg ved også hvordan jeg skal "monetize"/tjene penge på sitet, men jeg mangler mit på HVAD jeg skal tjene pengene.

Mit hvordan....den er jeg med på
Jeg vil forsøge at tjene ved at sælge infoprodukt/er fra sitet i form af enten e-bog, video eller e.v.t andet. E.v.t også lave en service hvor folk skal købe sig ind på månedsligt basis gennem et medlemssite. Nøjagtigt Ligesom Rasmus Lindgren foreslår i sit svar her, i den førnævnte tråd om Sarahskager.dk.

Mit Hvad....mit problem....hjælp!
Da bloggen handler om skuespillerinden Emma Watson fra Harry Potter filmene, er jeg i meget tvivl om hvad jeg skal lave et info produkt om og måske senere et medlemssite.

Normalt er det en god idé at give en løsning som dækker problemstillinger, ønsker eller behov hos den enkelte, men synes ikke en kendt person som Emma Watson ligefrem indbyder til noget i den stil. Jeg kunne e.v.t lave en biografi om hende, men for det første er det allerede lavet i flere udgaver, og denne viden er allerede public domain/kendt af enhver, ved at man kan læse om det på hundrede vis af sites om hende.

Hvis du har en idé til hvilket info produkt, i forhold til Emma Watson som jeg kan lave, så skriv endelig for hulen da....

Lytter meget gerne!

Jean-Michel Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 11:18

Slet ingen som har et bu, eller er i også i tvivl ligesom mig? Smile

Hvis ikke jeg finder på noget, tænker jeg på at prøve med affiliate igen, men denne gang mere specifikt i forhold til Emma Watson.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hey Jean-Michel

Lad mig starte med at sige at 30.000 unikke besøgende om måneden også er ret godt, men du har en række udfordringer, og nu sammenholder jeg dit site med det kage site som var i den anden tråd.

Udfordringer:

1) Du brænder tydeligvis ikke så meget for Emma Watson som Sarah brænder for kager. Det behøver ikke at betyde noget, men som du selv skriver så har du ikke gjort meget ved det de sidste par år. Hvis du er seriøs omkring sitet, bliver du nødt til at være konsekvent og påholdende. Det er svært lige at bruge et par timer her og der. Forvent et langt sejt træk, og det er bare lettere hvis man brænder for det.

2) Du har ikke unikt indhold. Dette er en stor ting. Du har reelt "kun" nyheder. Og de samme nyheder vil folk kunne få andre steder fra uden at skulle betale. Med kage sitet

3) Svag branding. Du adskiller dig ikke meget fra andre sites og det minder mest af alt om et standard tema. Dette behøver ikke være en dårlig ting, bare at folk vil have sværere ved at huske dig blandt alle de andre sites. Alle billederne på nyhederne er også det samme billede af Emma.

4) Datoerne er lidt underlige på dit site. På forsiden er der både nyheder fra 2008 - 2011?! Hvordan ved folk hvad de skal klikke på hvis de skal se de nyeste nyheder?

Så det er umiddelbart de største udfordringer (de to første er de vigtigste), så lad os se på forskellige strategier for hvordan du kan monetize (øhh dansk ord?!) websitet.

1) Ligesom i kagetråden vil mit første råd være at lave en eller anden slags nyhedsbrev. Det er vigtigt at du opsamler leads, også selvom du ikke ved hvad du skal bruge dem til endnu. Det kunne fx. være med lovning om at de "hotteste nyheder om Emma" kommer først ud på dette medie (før de kommer på bloggen). Mange die hard fans ønsker altid at vide alt om deres idol, så det kunne være en motivator. Du kunne også lokke med en slags "Blå Bog" på hende, altså familie, venner, skole osv. Hvis du får layoutet den lidt lækkert kunne dette i sig selv godt være noget man som fan ville finde fedt (husk på at de er vant til at betale for denne slags). 

2) De fleste af denne slags sites bruger typisk adwords eller andre typer reklamer. Som sagt har du ikke særligt unikt indhold og det er derfor svært at få folk til at betale for denne slags informationer. Alternativt kan opsætte affiliate links til fx. Amazon så du bliver betalt hvis folk køber filmene gennem dit link. Folk er stadig meget interesseret i filmene og bøgerne så dette ville være oplagt. Amazon betaler dog ikke fantastisk godt, men det kunne være at du kunne få 500-2000 ind om måneden på dette (du tjener typisk 4-8% af salget, hvilket ikke er voldsomt hvilket betyder at du vel skal sælge DVD'er og bøger for en 25.000DKK hver måned for at få de ca. 2000. Det betyder igen at der vel skal sælges små 8-10 produkter om dagen. Amazon giver dog dig procenter af alle produkter købt så du kan være heldig at der også er nogen der lige skal have en ny blueray afspiller med).

Jeg tror umiddelbart mest på at gøre det super let at købe produkterne via amazon affiliate links. Jeg bruger selv et genialt plugin til Wordpress der hedder: "WordPress Amazon Associate". Dette kan varierer links'ne så besøgende fra Europa bliver dirigeret til det respektive site (så du ikke bare sender alle til det amerikanske site hvor det ikke er alle der køber). Ulempen er at du skal registrere dig som affilate på alle de forskellige amazon sites.

Alternative strategier

Hvis du er parat til at knokle er der også lidt andre strategier...

Du kunne installere et forum på sitet og prøve at opbygge et helt lille community omkring emnet. Det er dog altid rigtigt hårdt at bootstrappe et forum/community jeg har selv prøvet en enkelt gang og må med skam i stemmen sige at jeg droppede det. Jeg havde lavet for mange fodfejl til at jeg troede på at jeg kunne få forummet igang. Men jeg betalte da min VA'er for at lave en masse debat derinde dagligt (med forskellige brugere oprettet til formålet selvfølgelig), og jeg ved at Martin Thorbog selv sad og debatterede med sig selv her på Amino i starten (med forskellige brugere).

Dette er dog en ret langsigtet strategi, at opbygge et community i sig selv giver jo ikke nogen penge, men når du først har et community har du flere sidevisninger, og kan sikkert få nogle gode banner kampagner (bare se Amino her er flere fuldtidsansatte på de penge de primært driver ind på banner kampagner).

Du binder også de besøgende mere til dig site og gør at du sikrer at de kommer tilbage.

Et par slut tips...

Her til sidst vil jeg lige adressere dit site design. Som sagt er det ikke brandet nok. Du kan sagtens bruge en standard skabelon, men det skal sgu kunne ses hvad det er sitet handler om. 

Så få nogle billeder af damen på sitet, varier thumbnail på hver post, få et nyhedsbrev optin og gør designet lidt mere "tøset". Jeg har ingen belæg for at sige dette, men er de fleste besøgende ikke teenage tøser?

Håber du kan bruge det til noget :)

---

Til andre der vil vide mere om denne slags strategier kan følge med på min blog hvor jeg skriver om min vej til "En 4 timers arbejdsuge"

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 11:27

Hej Rasmus

Wow, tusind tak for det meget grundige og uddybende svar. Det er helt genialt. Smile

Vil forsøge at kommentere dine svar til mig.

Rasmus Lindgren:
1) Du brænder tydeligvis ikke så meget for Emma Watson som Sarah brænder for kager. Det behøver ikke at betyde noget, men som du selv skriver så har du ikke gjort meget ved det de sidste par år. Hvis du er seriøs omkring sitet, bliver du nødt til at være konsekvent og påholdende. Det er svært lige at bruge et par timer her og der. Forvent et langt sejt træk, og det er bare lettere hvis man brænder for det.

Du har helt ret. Emma Watson er ikke en person jeg er den store fan af, og grunden til at jeg spørger efter hjælp netop nu, er da også fordi jeg har planlagt at gøre noget radikalt ved bloggen nu.

-----------------------------

Rasmus Lindgren:
2) Du har ikke unikt indhold. Dette er en stor ting. Du har reelt "kun" nyheder. Og de samme nyheder vil folk kunne få andre steder fra uden at skulle betale. Med kage sitet

Det er rigtig nok en udfordring, og synes det bliver svært at ændre vinklen på, da mulighederne for unikt indhold er meget begrænsede. Det de samme historier og billeder som kører verden rundt.

Rasmus Lindgren:
3) Svag branding. Du adskiller dig ikke meget fra andre sites og det minder mest af alt om et standard tema. Dette behøver ikke være en dårlig ting, bare at folk vil have sværere ved at huske dig blandt alle de andre sites. Alle billederne på nyhederne er også det samme billede af Emma.

Enig, og derfor har jeg også med "dit skub", besluttet for at få et nyt design op, som også er unikt. Det kommer op inden længe.

Rasmus Lindgren:
4) Datoerne er lidt underlige på dit site. På forsiden er der både nyheder fra 2008 - 2011?! Hvordan ved folk hvad de skal klikke på hvis de skal se de nyeste nyheder?

Den fikser jeg i det nye design så der kommer fokus på "seneste nyheder", og så fjerner jeg datoerne helt. Tror det vil være det bedste.

Rasmus Lindgren:
1) Ligesom i kagetråden vil mit første råd være at lave en eller anden slags nyhedsbrev. Det er vigtigt at du opsamler leads, også selvom du ikke ved hvad du skal bruge dem til endnu. Det kunne fx. være med lovning om at de "hotteste nyheder om Emma" kommer først ud på dette medie (før de kommer på bloggen). Mange die hard fans ønsker altid at vide alt om deres idol, så det kunne være en motivator. Du kunne også lokke med en slags "Blå Bog" på hende, altså familie, venner, skole osv. Hvis du får layoutet den lidt lækkert kunne dette i sig selv godt være noget man som fan ville finde fedt (husk på at de er vant til at betale for denne slags). 

Har allerede fået sat nyhedsbrev op, men skal vist lige have ændret teksten så den bliver mere tiltalende, som du skriver.

Det med den blå bog lyder som en rigtig god idé. Den vil jeg helt sikkert få ført ud i livet. Takker!

---------------------

Rasmus Lindgren:
2) De fleste af denne slags sites bruger typisk adwords eller andre typer reklamer. Som sagt har du ikke særligt unikt indhold og det er derfor svært at få folk til at betale for denne slags informationer. Alternativt kan opsætte affiliate links til fx. Amazon så du bliver betalt hvis folk køber filmene gennem dit link. Folk er stadig meget interesseret i filmene og bøgerne så dette ville være oplagt. Amazon betaler dog ikke fantastisk godt, men det kunne være at du kunne få 500-2000 ind om måneden på dette (du tjener typisk 4-8% af salget, hvilket ikke er voldsomt hvilket betyder at du vel skal sælge DVD'er og bøger for en 25.000DKK hver måned for at få de ca. 2000. Det betyder igen at der vel skal sælges små 8-10 produkter om dagen. Amazon giver dog dig procenter af alle produkter købt så du kan være heldig at der også er nogen der lige skal have en ny blueray afspiller med).

Er før blevet anbefalet Amazon, så det vil jeg prøve nu. Kendte ikke dette Amazon plugin, så det vil jeg lige få installeret.

-------------------------

Rasmus Lindgren:
Du kunne installere et forum på sitet og prøve at opbygge et helt lille community omkring emnet. Det er dog altid rigtigt hårdt at bootstrappe et forum/community jeg har selv prøvet en enkelt gang og må med skam i stemmen sige at jeg droppede det. Jeg havde lavet for mange fodfejl til at jeg troede på at jeg kunne få forummet igang. Men jeg betalte da min VA'er for at lave en masse debat derinde dagligt (med forskellige brugere oprettet til formålet selvfølgelig), og jeg ved at Martin Thorbog selv sad og debatterede med sig selv her på Amino i starten (med forskellige brugere).

Omkring forum, så tror jeg at den alligevel bliver for krævende for mig. Til gengæld har jeg tæt kontakt til ejeren af et meget velbesøgt Emma Watson forum, hvor jeg formentligt kan få lagt bannere op, forholdsvist billigt + at jeg også kan komme med i deres nyhedsbrev som sendes til ca. 10.000 forum medlemmer. så her er der e.v.t en mulighed for noget. Ved blot ikke endnu, hvordan jeg lige skal udnytte det.

---------------------------

Rasmus Lindgren:
Så få nogle billeder af damen på sitet, varier thumbnail på hver post, få et nyhedsbrev optin og gør designet lidt mere "tøset". Jeg har ingen belæg for at sige dette, men er de fleste besøgende ikke teenage tøser?

Aj aj sir!
Og jo, der er mange teenagetøser som besøger sitet, men der er sørme også rigtig mange som kommer ind fra Google på søgeord som "Emma Watson hot", sexy Emma Watson" og værre endnu... Dem tror jeg ikke lige passer på teenage tøse profilen. Wink

Endnu engang, tusind tak for din respons på mit indlæg. Det var guld værd! Har noget at gå i gang med nu...

- Jean-Michel

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:38

Jean:
Omkring forum, så tror jeg at den alligevel bliver for krævende for mig. Til gengæld har jeg tæt kontakt til ejeren af et meget velbesøgt Emma Watson forum, hvor jeg formentligt kan få lagt bannere op, forholdsvist billigt + at jeg også kan komme med i deres nyhedsbrev som sendes til ca. 10.000 forum medlemmer. så her er der e.v.t en mulighed for noget. Ved blot ikke endnu, hvordan jeg lige skal udnytte det.

Ja vent med dette indtil du har et produkt klart. Du kan jo også tilbyde en affiliate aftale til forum ejeren så han/hun fx. får 50% af alt salg. Dette er ret let at sætte fx. via clickback.com.

Du kan dog bruge ham til at bygge din email liste. Alternativt kan I (når du har fået bygget de liste lidt op til fx. 500-1000) personer lave en såkaldt "cross promotion". Du sender hans link ud og han sender dit link ud. Han har så lidt flere medlemmer at sende ud til, så det kan være du også skal kompensere ham på en anden måde. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 23:29

God idé med clickback.com. Dem kendte jeg ikke.

Og ja, cross promotion var en god idé også. Men ellers ser det ud til at jeg får et banner på forummet, som ligger der et år, plus at jeg nok også laver en aftale om at få en lille reklame i et af hans nyhedsbreve som sendes til de 10.000 medlemmer.

Endnu engang tusind tak for svar, og fordi du giver dig tid til at svare mig. Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:43

første ville jeg lave alle de forskellige profil billeder forskellige .

lige mere viden på siden

sæt nye mål mod at forbedre sidens antal besøgene hav en passion i at videre formidle din side

kan bl.a. gøre dette her

• arbejder med at få mere tekst siden til du får skrive krampe
  • arbejde med at få video på siden
  • arbejde med at få flere billeder på siden
du kan bl.a. lave en webshop på siden eller få andre til at betale for at ligge på siden 
harry potter samme med engelsk ord meget mere besøgt end en dansk kage side der er flere læser til din mål gruppe derved muligheder for sin kan blive en velbesøgt vis haves en vild passion , en kage side med danske ord er meget højt tal 1000 besøgene om dagen et andet ord hvor det et engelske ord vil der komme mange bare forbi mange flere , hvordan beholder du læser på siden .
jeg ville ikke gå op i at siden ikke er ret meget besøgt set i forhold hvad muligheder er i siden , men hvordan det konventerne i penge og det kræver en iværksættere iver der videre formidle en viden og måske skulle du ikke skrive om så et bredt emme , men mere tænke hvad ligger din passion i .
vis skriver godt om et lille emme og dette emme er meget målrette mod lige en gruppe op når du langt mere mod målet at tjene penge 
jeg kigget på søgeord nederste på siden alle er meget velbesøgt , men hvordan ser siden ud når folk kommer ind på siden det er langt vigtigere end et højt antal besøgene på siden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:57

@Rasmus': "Du brænder tydeligvis ikke så meget for Emma Watson som Sarah brænder for kager." Præcis! For mig er det hele problematikken.

Jean-Michel, hvis du ikke har gjort noget ved din side i 2 år, så er du ganske enkelt ikke tilstrækkeligt engageret.

Som du selv er inde på, så kunne du have mange flere besøgende, hvis du gjorde en større indsats. Kom i gang med at skrive indlæg og anmeldelser og link til DVD-udgivelser af hendes film på Amazon eller lignende! Hvad venter du egentlig på? Smile

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 01:00

Hej, Jean-Michel!

Jeg har lige et hurtigt skud fra pistolen, som jeg har lyst til at sende mod dig..

Hvis du på en eller anden måde, kan komme til det, er jeg stensikker på, at et interview med Emma W., ville hitte stort! Da det er en blog om hende, ville du(og dine kære medlemmer) nu få den unikke mulighed, at stille hende alle de brede spørgsmål. For at blande dine besøgende/medlemmer ind i det, og vække deres interesse for din blog, kan du gøre sådan, at f.eks. blot "plus-medlemmerne" kan være med til at vælge hvilke spørgsmål hun skal stilles.

Så hvis du godt inden interviewet får sat nogle gode annoncer op på Facebook og får den skudt afsted mod de mange fans af Harry Potter-filmene, er jeg sikker på at du nok skal få boostet din blog, både mht. økonomien og medlemsantallet.

Det er også en stor oplevelse for dig, der tilsyneladende interesserer dig for Emma Watson!

Men jeg vil dog kun anbefale dig dette, hvis budgettet rækker til det - og at bloggen hitter nok :-)

Jeg håber, du kunne bruge mit svar, og held og lykke med din blog fremover!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 21:53

Hej igen

Tak for jeres svar, jeg sætter pris dem!

Mikael Christensen: Du har helt ret. Skal tænke konvertering i stedet for flere besøgende. Kan godt se det. Skal vist gå lidt i tænkeboks, og så ellers se at få rubbet neglene og få bestilt noget. Takker dit svar.

Thomas Thomsen: igen ja, har ikke været tilstrækkelig engageret, det er rigtig nok, men det er jeg nu, hvorfor jeg også skriver her efter inspiration. Går straks i gang... lige nu Wink

Sebastian Stoll: Åh gid det kunne lade sig gøre ja. Gad vide hvad hun koster per interview. Tror ikke lige jeg har råd til det desværre. Og ja hun gør det desværre ikke gratis, medmindre der står BBC eller lign. på ens visitkort, men tak for dit forslag. Smile

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)