Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mamut ERP løsning - er det noget værd?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/29/2005 10:56:49 AM Forfatter: Mikkel deMib

> Er meget interesseret, Mikkel... Hvad er der galt med Dell?

Jeg tror denne tråd bliver for lang hvis jeg skal liste alle problemerne der er med Dell - både generelt og i forbindelse med min nuværende Inspiron 8600 notebook. Så den korte version er: Alt. Alt er galt. Det er det mest elendige lort jeg nogensinde har haft. Til gengæld kostede den så 30-40% mere end tilsvarende maskiner fra andre leverandører. Svindel og humbug er hvad det er. Lort, lort, lort. .... Fik jeg sagt, at jeg synes de er nogle narhatte? Køb aldrig Dell - med mindre du er eksperimenterende kunster og blot skal bruge den til at spraymale blå og sømme op på væggen.

Jeg har haft Dell i lang tid. Jeg sælger faktisk Dell, og har solgt over 100 enheder igennem de sidste to år. Har aldrig været utilfreds - jeg har da set ting som gik i stykker - men jeg har da fået en kanon god service. Men man har selvfølgelig altid forskellige oplevelser med forskellige leverandører - jeg kan i hvert fald anbefale Dell...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:47

> Men jeg kender det godt, en bærbar der ikke virker kan gøre en fuldstændig vanvittig

Ja, men rigtig rasende bliver man først når support-idioterne hos Dell som svar på problemerne i sidste ende afslutter med at sige: Det er MS Office 2003 der er noget galt med, så det ikke kører korrekt på Dell - ikke Dell. Det samme gælder forøvrigt Skype og en række andre udbredte programmer. De kører af lort, eller slet ikke på min Dell, og Dell er overbevist om at det er softwareudviklerne og ikke dem der er noget galt med - på trods af at alle disse programmer kører fint på andre computere hos mig og verden over.

Til gengæld kunne jeg ikke lade være med at grine højlydt da en stakkel fra Dell ringede ved udløb af den 1-årrige garanti - bare lige for at høre om jeg havde være tilfreds (og sikkert for at sælge mig noget mere junk). Han havde øjenynligt ikke læst support-databasen på min computer
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:52

> du bliver sgu aldrig diplomat Mikkel.

Diplomat? Mener du de dør hønserøve i billige jakesæt? Nope, det bliver jeg nok ikke

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 12:56
Ja købte engang en Dell med en mobile processor (skulle jo så være lydsvag iføge sælgeren). Da jeg så efter noget tid oplevede det modsatte måtte jeg jo lige høre med dem hvad der var galt. Svaret var, at en Intel P4 Mobile ikke er bygget til bærbare, derfor ville de larme mere.....

Lige til at blive rasende over!

Har en HP nu, en supermaskine til en fair pris.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 13:19
Jeg vil sige at Dell er et godt mærke, men de kan simpelthen ikk efinde ud af at "fixe smutterne". De er måske blevet for store til det.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 21:42
Men for lige at komme tilbage til emnet, så lever jeg selv - tildeles - af at sælge CRM og så er Mamut jo en stor konkurrent. Men har da også selv fået fingre i den CD og synes nu det konkurrenten har er et godt stykke software.

Men det er ikke web-baseret
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:04

Hej Morten (m.fl.)

Lad mig først med det samme slå fast, at jeg arbejder på at bygge en forhandling af Mamut op. Så dette indlæg kan ikke undgå at være farvet...

...og grunden til, at jeg gerne vil forhandle Mamut? Eget behov!
Jeg startede selvstændig virksomhed "for sjov" engang i forrige årtusinde, og har altid taget lidt let på administration...;-) Samtidig er man jo ikke nørd for ingenting, og naturligvis kan man da huske alt om alle sine kunder i hovedet(!).
Men det holder jo ikke...det ved alle, som har været i gang i mere end et regnskabsår. Så der skulle andre boller på suppen. Stort set alt blev forsøgt, fra PCPlus over diverse andre gratis løsninger til Winfinans og C5.
Problemet var det samme alle steder: systemerne er udviklet af og for talmennesker! De er alle beregnet på at give et let overblik over økonomien i virksomheden. Men et overblik over kunderelationerne...det får man ikke.
Jeg havde naturligvis problemet. Men det samme havde alle mine kunder (små virksomheder).

Så jeg satte mig ned og udviklede mit eget. Det kostede nogle måneders nattesøvn, men da en specifik kunde kom indover, og var med i udviklingen blev det faktisk helt godt. Faktisk så godt, at systemet har faktureret +100mio. over fem år og idag indeholder mange tusinde kunder.
Så langt så godt. Men verden står jo ikke stille i fem år, og pludselig er der krav om autorykkere, OIOXML, flere sprog osv. Så jeg måtte på den igen. Og denne gang skulle det være et bredt produkt, til flere kunder...
...det er nu halvandet års nattesøvn siden - og skidtet er IKKE klar!

Inden jeg gik igang, afsøgte jeg naturligvis markedet igen, men med samme nedslående resultat. Stadig talmennesker overalt. Eneste sikre kort var C5, men jeg kunne simpelhen ikke tolerere at sælge Light-løsninger til 3-4k, velvidende at majoriteten af kunder gang på gang ville skulle finde penge til flere moduler, og ende med ti gange så dyre løsninger...specielt da ikke, når produktet kun er middelmådigt til små virksomheder.

Så drømmen var at udvikle det ultimative system til små virksomheder. Det er noget med et lynhurtigt totaloverblik over hver enkelt kunde, og over grupper af kunder. Økonomien er bare en biting, som en tilkaldt bogholder skal klare på ingen tid...

Og så kom der pludselig et brev fra nogle nordmænd. De havde noget, som de gerne ville have, at vi skulle forhandle. Det hører vi så tit, så de var på vej i papirkurven...indtil jeg kom i tanke om, at jeg vist nok havde set navnet før. Og jo, jeg fandt dem i de gamle notater. Tilbage i 2000 havde jeg faktisk fundet noget, som så ud til at være godt. Men de s.... nordmænd ville ikke sælge til Danmark! (det var noget med noget juristeri - og nogle talmennesker!).

Nu var de her så, og vi ilede til København. Blot for at konstatere, at der var ti gange så mange potientielle forhandlere som forventet. Historien var for de flestes vedkommende den samme som vores.

Det lyder jo alt sammen meget godt, men hvad er det lige de kan, de nordmænd?
De kan bevare fokus på os små virksomheder!
Alle de andre lader sig lokke, når en stor kunde vil købe 1000 licenser "hvis der bare lige bliver lavet dette og...". Og pludselig har de helt glemt, at vi små skal bruge et overblik over vores 500 kunder.

Nu har jeg jo som sagt en del erfaring i CRM og hvad det nu ellers kaldes, det at få computerhjælp til at drive virksomhed. Og jeg kender en stor del af fælderne, så jeg havde tralvt med at gennemhulle systemet. Det samme havde de 170 andre. Desværre lykkedes det ikke...der var svar på alt, og der var tænkt på alt. Produktet kan ikke alt, men det kan det der er behov for. Og der er
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 11:35

Hej

Min kone har en webbutik (www.mammashop.se), som er opbygget på Mamut's software og vi har ikke været specielt tilfredse.
Vi valgte (efter anbefaling på et infomøde) at bruge Mamut Office til en webbutik, som sælger børnesko i forskellige størrelser og andre ting til børn i forskellige størrelser og farver.
Vi køber systemet og installerer og går i gang med at lægge varer ind. Det viser sig ret hurtigt at det ikke er muligt at bruge varianthåndtering i webbutikken, uden at man bruger 13.000 Skr. til opgradering til Entreprises PLUS en opdatering til denne som hedder varianthåndtering.

Der er dog en meget kringlet måde at lave flere størrelser på, som slet ikke er optimal, hverken for kunden eller for min kone.

Vi har efterfølgende forsøgt at få dem i tale både telefonisk og ved at skrive en lang klage, som de slet ikke har svaret på, tiltrods for at den er sendt 3 gange.

Der er også andre steder at systemet er meget stift, bl.a. er du låst til deres standard design og har meget få muligheder for at lave noget fedt på siden.

Vi må derfor fraråde alle at bruge penge på Mamut produkterne, specielt fordi de håndterer klager på denne måde og fordi systemet og supporten er dårlig.

For vores vedkommende vælger vi sikkert nu og skifte platform, og dropper Mamut helt.

Vi har set at Mamut også er startet i Danmark, og vi har haft fat i dem, men de er afvisende da vi bor i Sverige (selvom det er samme firma). Så lad være med at spilde tid og penge på Mamut.
For god ordens skyld skal vi lige nævne at vi er danskere der bor i Malmø og driver en dansk/svensk internet shop.
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:40

Hej

Jeg vil blot meddele at jeg har købt Dell til 80 brugere de sidste 3 år, og har haft meget få fejl (bruger primæt Dell Latitude D 600-serien), ligesom deres telefonsupport har fungeret perfekt: Enten har de løst problemet eller har fremskaffet reservedele til dagen efter. Mit eneste problem var en "mandagsmaskine" som det tog 1 år og 5 reparationsforsøg før de tog maskinen retur og stillede en ny op - som så har kørt uden et eneste problem.

Jeg har tidligere kørt med IBM og HP bærbare, som blev ved med at gå i stykker, så nu holder jeg mig til Dell. Men køber i øvrigt HP desktop-maskiner og HP servere (HP DL 380 sparker r.. som server).

Så jeg er altså overbevist Dell fan ;-)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26

Hej allesammen!

Efter at have arbejdet med C5 light, SummaSummarum, Kompas mv. samt kigget på demo-versionen af Mammut, er vi

hos os kommet til den konklusion, at E-conomic er det bedste ERP-program på markedet.

Vi lægger her i påsken omkring 50 af vore kunder over på E-conomic(Danløn mv.).

Vi har set nærmere på Mammut, og vi synes , at det er et rodet og uoverskueligt program, som vi næppe vil

give en chance hos os.  
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)