Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken gulplade slæde?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:38
Jeg har lige købt en Toyota Corolla Sportsvan 2,2 d-4d 136 sol plus, får den til maj

Var også ude at prøve Honda F-RV - den har 3 sedder og automatgear. Men det er lige trængt nok med 3 sedder, også er diesel udgaven for dyr i forhold til Toyota.

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:42
Dan: Må jeg spørge om du overvejede leasing eller der var andre ting der gjorde at du valgte at købe bilen?

Jeg har nemlig fået et leasing-tilbud hjem på en Seat Altea Stylance 1,6 benzin, som jeg pt. går og overvejer.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:58
Dato: 30-03-2007 11:41:53 Forfatter: Kurt Moskjær Andersen
Dan: Må jeg spørge om du overvejede leasing eller der var andre ting der gjorde at du valgte at købe bilen?

Jeg har nemlig fået et leasing-tilbud hjem på en Seat Altea Stylance 1,6 benzin, som jeg pt. går og overvejer.

Kurt, jeg vil klart anbefale dig at tage en større motor hvis du skal køre benzin... men ok, hvis du ikke triller ud af motorvejene og ellers har længere ture, så gør det ikke så meget... men vælg en større benzin - eller tag det ekstra moment med du får ved at vælge diesel.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Skrevet kl. 12:49

Leasing er vist kun godt hvis du kører rigtigt mange kilometer, der findes 2 slags leasing, den ene hvor du lejer bilen (plus en udbetaling)  i x antal år og levere den tilbage og siger tak for lån (hvis den ikke er i forventelig stand får du en ekstra regning). Så er der den anden leasing hvor du lejer i x antal år, bilens værdi nedskrives, og du køber den ”billigt” til dig selv. Bemærk det er dyrt at komme ud af en leasing aftale før tid!

Jeg har ikke det store kørsels behov, så jeg har valgt at købe bilen selv, jeg opgiver den så som delvis firmabil (kørte km privat / kørte km firma) Ja, jeg skal have en kørerbog, men mon ikke jeg kan finde en GPS løsning ellers er det papir og blyant. Fordelen er at jeg kan trække den procentvise andel fra som firma kørsel, dvs. på alle omkostninger samt moms på diesel m.m.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:56
Dato: 30-03-2007 12:48:47 Forfatter: Dan Larsen
Leasing er vist kun godt hvis du kører rigtigt mange kilometer,

Leasing er netop IKKE så godt hvis du kører rigtig mange kilometer... de fleste leasingaftaler ligger i et fornuftig leje, så læng du holder dig under 20-25.000 km om året... og de kilometer kan man hurtigt så fyret af ;-)

MVH

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Skrevet kl. 12:57
Helt enig.

Toyota Corolla Sportsvan i diesel yder 136HK ved 3600 omdr. benzin udgaven yder 129HK ved 6000 omdr.

Diesel giver et bedre bundtræk, Diesel er billig, Diesel biler kører ofte længere pr. liter.

Anbefalingen herfra er prøv også en Diesel model, Sportsvan går 110km i timen ved 1500 omdr. i 6 gear, og der er stadig træk i bilen uden du går ned i gear.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 12:58
Lasse: Jeg har ikke det store kørselsbehov, men har blot brug for at kunne være uafhængig af privatbilen.

Dan: Tak for dine tanker, de er taget til efterretning.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 13:00
Lasse: Jeg har netop også hørt det samme omkring leasing og vores kørselsbehov er max. 10.000 km. om året. Derfor vil det givetvis heller ikke være rentabelt at købe en diesel.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:24
Jeg har også været ved at se på leasing af en van. Jeg prøvede Seat Altea 1.9TDI, Ford C-Max 2.0 TDI og Toyota Sportsvan 2.2 136HK.

Selvom Toyota''en var den dyreste, var den helt klart den billigste når jeg kiggede på totaløkonomien. Toyota tilbyder virkelig attraktive leasingløsninger, og Toyota''en er ca. dobbelt så meget værd den dag den skal afleveres, hvilket giver en lavere leasingydelse.

Seat''en brød jeg mig godt nok ikke om. Jeg havde store forventninger til den, og blev slemt skuffet. Den var ekstrem sløv i forhold til de to andre, og jeg synes langt fra den havde samme kvalitetsindtryk som de to andre. Desuden synes jeg at den var noget følelsesløs i styretøjet, hvilket jeg ikke bryder mig om. Jeg var positivt overrasket over Ford''en, men totaløkonomien var noget ringere end Toyota''ens.

Jeg har dog meget vanskelig ved at sætte et fast tal på min kørsel, så jeg kan ikke rigtig gennemskue om det er en fordel at lease.

mvh Carsten
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)