Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til start af cafe!

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle amino'er.

Jeg er i færd med at starte en cafe, og har lavet alt det forarbejde som der nu hører til.
Såsom budgetter, markedsføringsplan, forretningsplan osv.

Men man kan jo aldrig få nok hjælp eller gode råd.

Så jeg tænkte der måske var nogle nuværende eller tidligere cafe-ejere,
som kunne give mig nogle gode råd omkring "hvad som helst", eller havde de gylde fifs, som ikke lige står i bøgerne.

På forhånd - mange tak!

Mvh
Tamer Kaya

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:56
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Hvad vil du med din tråd? Du bliver nød til at stille ind på noget specifikt.

Der er rigtig mange ting som man lære med tiden som selvstændig indenfor branchen. Jeg tvivler på at der er nogle der gider skrive en 800 siders manual til dig. Men jeg tror godt at folk vil svare på spørgsmål til noget specifikt.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 08
Skrevet kl. 16:18

Det er slet ikke fordi jeg forventer en 800 siders manual, eftersom jeg føler jeg har det hele på plads.
Og som jeg skriver i tråden, tænkte jeg at nogle cafe ejere måske havde et godt råd, som de kunne dele, eftersom jeg er forholdsvis ny i branchen. Er der ingen der svarer, overlever jeg nok :o)

Fx vil en erfaren cafe-ejer kende, de typiske fejl som nye cafe ejere begår, og måske kunne ha' et godt fif.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 08
Skrevet kl. 16:20

Og jeg spørger hellere en gang for meget, end en gang for lidt.

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 16:28
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jamen tak for stjernen. Jeg arbejder godt nok ikke på en cafe, men i samme branche. Og ville da gerne havde svaret dig på noget konkret. Men der er mange ting man skal være obs på og som man først lære hen af tiden

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:32
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej TamerK

Jeg undskylder for Mark han må have en dårlig dag, velkommen til Amino :D Nogen gange skal man bare lade vær med trykke besvar ikke Mark ?:D

Synes det er super at du vil høre dig på Amino og sikker på at du vil få nogle gode svar.

Jeg driver ikke en forretning eller Cafe. Men hvis du virkeligt brænder for det, så ville jeg hvis jeg var dig, høre alle Thorborgs videoer på thorborg.tv også købe hans bog E-pusher 3.0

Håber ellers der er nogen der vil hjælpe dig godt fra start!

Held og lykke med projektet!

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 16:44

Sørg for at kunderne føler sig velkommen.

Sørg for at der er rent og pænt.

Sørg for at drikkevarerne og maden er af en god kvalitet.

Smil

*Jeg er ikke cafe-ejer.

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 16:54

Ansæt dygtigt personale, det koster lidt mere. Men til gengæld får du så meget ekstra for pengene. Når du skal ansætte køkkenpersonale, så sørg for at de også besider evnen at strukturere ting.

Sørg for at personalet lære kortet INDEN første dag. 

Sørg for at tjekke op på alt det ingen tjekker. Det er f.eks. jeres generator til kølerum, de skal vedligeholdes en gang om året. 

Sørg for at slå på noget ingen andre caféer kan. Find ud af hvad de andre ikke har i området. Tag gerne ud og spis på dine konkurrenters steder for at mærke hvordan det er hos dem.

Rent service og hvis der er skår i noget - ud med det!

Indkøb - Pres priserne, nu ved jeg ikke hvor du har tænkt dig at handle. Men det er muligt at presse listepriserne når du handler for meget. Det kan godt være at du skal vente f.eks. et halvt år så de kan se hvad du køber for. Men indenfor 1 år skal du stadig ikke betale listepriser - I hvertfald ikke for alt, herunder kød & grønt

Hvis der er noget specifikt så er du velkommen til at sende en pm. 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 14:41

I restaurationsbranchen handler det om at underbemande, uden kunderne lægger mærke til det! Ansæt folk der er dygtige til at knokle røven ud af bukserne med et smil på læben! Og som der allerede er blevet nævnt, køb billigt > sælg dyrt og sørg for at dine varer er i orden! Go` vind!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:46

1. Pas på med for stort et udvalg som står og bliver gammelt - KEEP IT SIMPE - om ikke andet fra starten af, - og byg så lidt på. De par ting du starter op med skal så være rimelig fantastiske for at folk gider besøge dig.

2. Lav kasseregnskab fra starten af og lad en revisor hjælpe dig løbende med budgetopfølgning. - Hav en plan B som eksekveres under givne forudsætninger som løbende kontrolleres.

3. Altid styr på hygiejnen. Vis kunderne hvor omhyggelige i er !

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)