Hej Amino'er Nu har jeg fuldt debatten i et stykke og har dermed fået svar på en del af mine spørgsmål allerede (tak for det :) ) Jeg mente jeg har hørt noget om at når man starter en enmands virksomhed, i det sidste halvår, kan man vente med at lave årsregnskabet til det næste års regnskabsår. Jeg ville derfor høre om det i så fald gælder således. at jeg kan trække alle udgifter fra den sidste del af året plus næste år og derefter indregne firmaets indtægt for den periode i årsregnskabet 2012 og ikke lave noget årsregnskab for 2011, er det korrekt? Den primære grund til jeg spørger er at der i start udgifter ligger væsentligt mere end jeg ville få af indtægter (i 2011), og at jeg ikke tror at min virksomhed ville blive regnet som en "rigtig virksomhed" men snarere en hobbyvirksomhed (og derfor ikke kan få dækket firmaets underskud i det følgende års årsopgørelse), da jeg til start kun vil arbejde betalt i en 6-12 timer om ugen (arbejder kun for min far lige p.t. og har et fuldtidsarbejde ved siden af) Derefter planlægger jeg selvfølgelig med at udvide og få lidt flere kunder, men det bliver nok først aktuelt slut 2011 eller starten af 2012. PS: firmaet omhandler grafisk design, hjemmeside design og smartphone apps. Venlig hilsen |
Hej
Du skal lave regnskab for 2011, men det skal først afleveres i 2012, de tal der skal være med i 2011 regnskabet skal stamme for samme år uanset om der er underskud eller ej.
Hvis det er en personlig virksomhed kan du trække underskuddet fra i skat.
Med venlig hilsen
Peter
ZXNET.DK
Billig og stabil webhosting