Jeg sidder med et seriøst problem. Jeg er ved at lave noget DNS på One.com kontrolpanel, hvor jeg har to domæner. Hoveddomænet er spraytan-aarhus.dk. Derudover har kunden købt spraytanaarhus.dk som skal sende folk videre til spraytan-aarhus.dk.
Jeg har forsøgt mig med One's egen guide, samt haft chatsupport på engelsk, men intet af det hjalp mig særlig meget.
Er der nogen herinde som har erfaring med One.com, og redirecting af domæner via deres kontrolpanel?
Tak for svare begge to. Man kunne nok godt oprette en index.php med disse oplysninger, men der ligger allerede en index.php fil i roden på webhotellet...
Jeg mener kun man kan have ét domæne per webhotel hos one.com
Fra deres support:
you:Is it only possiable to have 1 domain on the webhotel? Nilkant:If you have three or more web spaces hosted with One.com you can use Multi Admin to easily manage your different web space accounts. Nilkant:yes
Nilkant:1 domain name = 1 webspace / web hotel Nilkant:10 domain names = 10 web spaces
Med venlig hilsen,
Àsgeir Gunnarsson
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Tak for svare begge to. Man kunne nok godt oprette en index.php med disse oplysninger, men der ligger allerede en index.php fil i roden på webhotellet...
Nu er det vel 3-4 mdr siden jeg sidst fik denne udfordring med One.. Men mener at jeg gav op der.. Det eneste de vidst har (så vidt jeg husker), er blot en DNS-manager, hvor du kan pege IP-adresse/cname - men ikke en desideret redirect af nogle art.
Nu er det vel 3-4 mdr siden jeg sidst fik denne udfordring med One.. Men mener at jeg gav op der.. Det eneste de vidst har (så vidt jeg husker), er blot en DNS-manager, hvor du kan pege IP-adresse/cname - men ikke en desideret redirect af nogle art.
Hej Jannik
Tak for dit svar. Det var da alligevel underligt, hvis man på én konto kan købe to domæner, men det ene ikke kan redirecte til det andet???
Tak for dit svar. Det var da alligevel underligt, hvis man på én konto kan købe to domæner, men det ene ikke kan redirecte til det andet???
Tjaaa :) Men one.com har deres målgruppe i private sites, og meget små virksomheder - det bærer deres webservere og mail services desværre strækt præg af.. Så tvivler på at de gør noget for at forkæle dem der er lidt mere tekniske :)
Du kan altid flytte det passive domæne, til maxiweb (gratis 50 mb webhotel), og få den viderestillet - så spare de også pengene til et webhotel :) Blot en idé :)