Nu skal du jo passe på, ikke at tro så meget på journalistens ordvalg, at du ikke selv vurdere hvad der bliver sagt. Et automatisk bånd, hvor en kvindestemme direkte siger at der ikke er vis-nummer og SKAT altså ikke vil gøre noget på baggrund af opkaldet... det er der næppe meget trussel over. Budskabet forsøges rettet mod dem der ikke bliver skræmt af at opslaget nævner "sort" og husker dem så på, at samfundet ikke kan kører hvis alle arbejdede sort. (ikke fordi jeg gider ud i en diskution om behovet for sort arbejde, eller fastsætte hvornår noget skal betegnes som førnævnte. Jeg synes bare kampagnen lyder god og til at ramme målgruppen).
Dato: 29-03-2007 21:13:56 Forfatter: Tommy Nu skal du jo passe på, ikke at tro så meget på journalistens ordvalg, at du ikke selv vurdere hvad der bliver sagt. Et automatisk bånd, hvor en kvindestemme direkte siger at der ikke er vis-nummer og SKAT altså ikke vil gøre noget på baggrund af opkaldet... det er der næppe meget trussel over. Budskabet forsøges rettet mod dem der ikke bliver skræmt af at opslaget nævner 'sort' og husker dem så på, at samfundet ikke kan kører hvis alle arbejdede sort.
Helt sikkert - men jeg har ikke andet at vurdere ud fra ... og det oplyste er efter min mening truende, og beskyldende.
At der står sort i opslaget, går det ikke til sort arbejde - det er først sort når man får sin selvangivelse, og undlader at påføre indtjeningen.
Jeg er helt enig i at der skal gribes ind - men jeg synes man skal bruge nogle andre metoder.
Dato: 29-03-2007 20:56:31 Forfatter: pbtryk.dk Det er for latterligt... Ganske simpelt...
At det så er SKAT, der finder på at jokke så uetisk på de uskrevne regler, er så næsten kun ris til egen r*v. Ærgerligt, at man ikke kan opsige abonnementet hos dem.
Jeg føler mig næsten fristet til at ringe til nummeret for at fortælle dem, hvor svinagtigt det er - men det er der sikkert andre, der har gjort.
Vh Peter
Du har ret det ville være uetisk, men kun hvis de havde tænkt sig at retsforfølge folk som ringer, og dermed lokke dem i en fælde, det er heldigvis sådan at når myndigheder indsamler bevis materiale må de ikke lokke eller opfordre til ulovligheder, hvis det skal bruges i retten, nu når skat bare bruger det til oplysningskampagne eller PR halløj om man vil, så syntes jeg det er helt iorden.
Det er på det nærmeste civile agenter, som SKAT benytter sig af. At det ikke er med retslige følger ændrer i mine øjne ikke på etikken. Det er nemlig ikke tilladt, trods alt, for civile agenter at opfordre til yderligere kriminalitet - kun bevidne og deltage i den "almindelige sagsgang" som den kriminelle alligevel ville have gjort, selvom den civile agent IKKE var til stede.
Peter Hansen fra Emdrup Gymnasium ville ALDRIG have tænkt tanken at lave sort arbejde (denne gang, i hver fald), hvis ikke han havde set denne opfordring. Og selvom det er uden retslige følger, så er det noget så uetisk, som noget kan være. Nogen, der kan stave til "overvågningssamfund"?
Jeg syntes det er helt i orden! Ansvaret for det sorte arbejde er både giver og tagers syntes jeg - og det er min opfattelse at der skal gøres noget drastisk, det er jo ikke ualmindeligt at man som håndværker laver små 20k sort om måneden ved siden af det hvide. F.eks. var jeg med familien i den lokale sportshal og se noget gymnastik opvisning, det var en lørdag eftermiddag og der stod ikke mindre end 6 firmabiler og jeg har svært ved at tro på de alle var på vej hjem fra arbejde og i øvrigt boede der. Sådan noget syntes jeg er noget svineri.
Hvis folk ringer på sådan noget og så bliver fortørnet over at få skat i røret må det stå for egen regning, ligesom man må kalkulere med at kunne blive taget af politiet hvis man køber narko nede på hjørnet af den lokale pizza biks.
Dato: 31-03-2007 16:31:29 Forfatter: Helmer Hvis folk ringer på sådan noget og så bliver fortørnet over at få skat i røret må det stå for egen regning, ligesom man må kalkulere med at kunne blive taget af politiet hvis man køber narko nede på hjørnet af den lokale pizza biks.
Det er ikke helt sammenligneligt.. Men hvis politiet stod og lokkede med narko - og pågreb dem, som ville købe - så ville sammenligningen holde bedre. You see?