Hej Aminoer :) Jeg sidder i bestyrelsen for vores bar hvor jeg bor. Vi er en erhvervsdrivende restaurationsforening, med ansatte. Imidlertid er vi igang med en revolution. Lige nu får vores bartendere løn og en formuegode, hvor de må drikke gratis på vagt. De vil nu sænke deres løn til 1 kr. om måneden, og stadig ville drikke gratis på vagt. Jeg ved at formuegode bagatelgrænsen for beskatning i 2011 ligger på 5500 kr. pr. år. Men men - jeg sidder lidt og tænker - er det i princippet lovligt at få en løn på 1 kr. pr. måned og stadig hæve denne formuegode? I min verden, får man formuegoden fordi man arbejder og får løn, men 1 kr. pr. måned må da være for lidt til at udløse en formuegode. Jeg mangler lidt noget vejledning. Hvor meget løn skal man tjene, for at udløse retten til formuegode uden beskatning som ovenstående - og hvad er mindste grænsen på en løn, for at man rent faktisk kan kalde det en løn? Jeg håber virkelig nogen vil hjælpe - for jeg sidder og slidder med at få rettet en økonomi op. Alt det bedste til jer! |
Løn og formuegoder i en virksomhed - må man det?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)