Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

USA's økonomi er svækket, hvordan påvirker det deres dollar?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Som alle nok ved, så blev den amerikanske økonomi i nar nedgraderet fra AAA til AA+.

Jeg kunne godt tænke mig at høre et par rigtig kloge hovedet hvordan det vil påvirke dollaren overfor den danske kr.? Jeg handler en del med USA, så det har ret stor betydning for mig. Jeg ved godt at det nærliggende svar er at sige at dollaren falder, men så vil jeg gerne vide hvorfor? Jeg synes nemlig ikke altid det er så lige til at vurdere hvordan den bevæger sig. 

Jeg har igennem årene fundet frem til at dollaren ikke behøver blive svækket i forbindelse med store Aktietab i USA.

Er der et klogt hoved eller to, som kan fortælle mig hvordan de tror dollaren står på mandag?

Jesper

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke, det er gået op for verden, hvor usund USA egentlig er. Der er en lang række strukrelle problemer, som ikke kan løses udelukkende ved innovation og forbrug. Det er områder som:

• Kun 80% af befolkningen bidrager til samfundet
  • Forsikringsselskaberne scorer kassen på folks sundhedsforsikringer
  • Dårlig uddannelse for dem, som ikke tjener nok
  • For dårlig kvalificeret arbejdsstyrke som helhed
  • Overophedet ejendomsmarked
  • Krige i hele verden

Det er svært at sige noget om på mandag, men på sigt ville jeg ikke røre noget der har med USA at gøre med en ildtang. Det er et land på røven - verden vil bare ikke indse det endnu.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)