|
Hejsa Første pip fra en ny iværksætter (1. feb) Jeg har brug for et absolut lav pris cms system. Funktionelt selvfølgelig. Er der nogen anbefalinger? Gerne til forhandling. mvh Connie ps. som ny vil jeg lige tilføje - super forum og tak for det Martin. |
Low prize CMS
|
|
~Allan Noer
|
Hej Connie Vil sælger faktisk en del cms-systemer til vores kunder hvoraf en del også er iværksættere. Et par af fordelene er af det er 1 gangsbeløb og superlet at bruge. Du kan jo læse lidt mere vores hjemmeside eller også ringe mig op, så kan vi tage et kig på dit behov. |
|
Afhængig af hvor meget gør-det-selv der er over dig så kan du prøve at tage et kig på: www.fundanemt.com Det er så low prize som det bliver... Det er nemlig gratis og open source. Det er dansk udviklet er målrettet administration af mindre sites (dvs det kan godt blive lidt tungt at danse med hvis I har over 200-300 sider i systemet, men det arbejder de vist på at gøre bedre). Vi bruger det selv til en hel del og det kan fint benyttes til kommcercielle websites som det f.eks kan ses på www.leifhansen.dk. Det er rimelig lige til at installere. Kræver en server med php og en mysql database og så lidt håndarbejde med at lave en designskabelon. Den slags kan dog købes ude i byen hvis man ikke er så glad for det selv. Systemet støttes og udvikles af folk fra bl.a. Tankegang (www.tankegang.dk) og en række andre danskere, så hjælpen er ikke så langt væk hvis man støder ind i problemer. Der er danske usenetgrupper, og IRC kanaler hvor man kan tale direkte med udviklerne m.v. Bare et tip herfra. |
|
Jeg er enig med Oscar i at du bør vælge et open source cms af flere grunde: *det er gratis (både i anskaffelse, og licens) * kilde koden kan ændres uden om leverandøren, så det passer til dine behov. det er måske en meget god mulighed at have, hvis leverandøren er gået konkurs! * ofte har flere hundrede udviklere arbejdet på det (det er der næppe mange propritære cms'er der kan måle sig med), og derfor er de ofte bare bedre! uden selv at have anvendt det, så vil jeg alligevel anbefale dig at se på dette cms: Typo3 Her kan du finde danske kodere der kan tilpasse det, hvis du ikke selv har mod/evner til at fifle med kodningen: danske leverandører |
|
Hej Alle Tak for de gode forslag. Det er jo herligt med support til ting som dette. Først vil jeg sige - jeg er ikke hård til kodning. Min gebet er design, jeg fifler kun med html. Så platform?? CMS'' det skal bruges til mindre virksomheder som har behov for præsentationer og måske en mindre webshop i ny og næ. Max 40-60 sider. Og gerne med mulighed for gallerier, forums. mm. Jeg arbejder i Golive ikke særlig pro Mine kunder som jeg løser opgaver for, finder de fleste CMS løsninger rasende dyre. Men de har ikke lyst til/begreb om at opdatere via Editor og ftp. Så det er vinklen. Jeg har selv fundet TYPO3 interessant - men finder det "temmelig" indviklet. Jeg takker for forslagene og håber at jeg finder det helt rigtige. hilsen Connie |
|
Hej Connie. Kig evt. på www.channelcrm.dk. Det er et CRM system, primært til mindre virksomheder - og dermed ikke særlig dyrt. Du kan downloade en gratis testversion først, så du kan snuse lidt inden du træffer beslutning i sagen. :-) God fornøjelse. Mvh. Pouline |
|
Hej Connie Der er ulemper ved alle CMS systemer, så det er meget vigtigt at du gør dig klart hvad du vil med CMS. Det kan nogle gange blive dyre at begynde med et for billigt CMS system, da man senere får behov eller ønsker, dette koster penge også selv om det er open-source CMS. Så mit råd er se lidt visonært på dit valg af CMS, dvs. forestil dig, hvordan du vil have din hjemmeside til at fungere. Prøv evt. et par stykker som er Open-source og nogle på licens. Tegn på hvordan du vil have det og vælg det som opfylder dine krav bedst. Jeg har installeret mange portaler og set meget godt :-) - og lige så meget l... :-( |
|
Hej Connie Alt efter hvad du har brug for er MarketIT CMS også en mulighed. Det er nede i den lave ende rent prismæssigt og har mange funktioner indbygget. Det er ikke opensource, men til gengæld fungere alt fra starten og der er selvfølgelig support på. Vi sælger vores CMS mest til iværksættere og mindre virksomheder. |
Bliv gratis medlem