Jeg har snart ikke tal på hvor mange gange mit firma har mistet et salg på den bemærkning. Selv om vi har talt med kunden mange gange, endda rigtig mange gange, og kender hans behov ind og ud kommer den besked. Selv når det er ret oplagt at vi har det bedste produkt til ca. samme pris som vores konkurrenter til salget. Personligt tror jeg det skyldes at ved ethvert indkøb B2B er indkøberen meget bevidst om ikke at lave en fejl. Han vil ikke købe det der faktisk sælges men sikkerhed for at han ikke selv bliver beskyldt for at have lavet en fejl senere. Mit spørgsmål er selvfølgelig at få en række gode råd til hvad man siger til kunden. Jeg vil lige nævne at mit firma har 4 ansatte og vi typisk er i konkurrence med firmaer med 100+ ansatte. En anden oplysning er at det er software vi sælger, normalt kundetilpasset software, hvor branche kendskab er en vigtig forudsætning for at kunne løse opgaven godt for kunden. |
Hej,
Jeg tror ikke du har helt ret i at det kun er størrelsen set fra kundens side. Men nok nærmere jeres eget syn på jeres egen virksomhed.
Jeg vil gerne tilbyde 20min gratis turbo rådgivning.
Send mig link til jeres hjemmeside, kort præsentation af jeres virksomhed plus det aktuelle produkt og et telefonnummer så jeg kan ringe dig op.
Send på e-mail laurvigen@fridaya.com