Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dit firma er lille

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har snart ikke tal på hvor mange gange mit firma har mistet et salg på den bemærkning. Selv om vi har talt med kunden mange gange, endda rigtig mange gange, og kender hans behov ind og ud kommer den besked. Selv når det er ret oplagt at vi har det bedste produkt til ca. samme pris som vores konkurrenter til salget.

Personligt tror jeg det skyldes at ved ethvert indkøb B2B er indkøberen meget bevidst om ikke at lave en fejl. Han vil ikke købe det der faktisk sælges men sikkerhed for at han ikke selv bliver beskyldt for at have lavet en fejl senere.

Mit spørgsmål er selvfølgelig at få en række gode råd til hvad man siger til kunden. Jeg vil lige nævne at mit firma har 4 ansatte og vi typisk er i konkurrence med firmaer med 100+ ansatte.

En anden oplysning er at det er software vi sælger, normalt kundetilpasset software, hvor branche kendskab er en vigtig forudsætning for at kunne løse opgaven godt for kunden.

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 00:29
Hej,

Jeg tror ikke du har helt ret i at det kun er størrelsen set fra kundens side. Men nok nærmere jeres eget syn på jeres egen virksomhed.

Jeg vil gerne tilbyde 20min gratis turbo rådgivning.

Send mig link til jeres hjemmeside, kort præsentation af jeres virksomhed plus det aktuelle produkt og et telefonnummer så jeg kan ringe dig op.

Send på e-mail laurvigen@fridaya.com

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 00:33
Jeg tror ikke at dine kunder mener at I er for små, selvom det umiddelbart lyder som en sober og rimelig forklaring på at man vælger en anden leverandør.
Der må være nogle punkter som er afgørende for at du bliver fravalgt. Måske:
Frygt for supportproblemer
Frygt for at I lukker
Frygt for at I ikke kan leve det aftalte
I virker uprofessionelle/nørdede
Jeg ville prøve at tage hvert enkelt punkt og overveje hvordan det punkt kan elimineres som problem. Måske skal I lave nogle meget attraktive tilbud som giver giver kunden mulighed for at prøve jer i 3/6/9 måneder gratis eller lignende.
Jeres fordel er jo at det er store troværdige kunder som nok skal overholde en aftale med jer selvom de har alle muligheder for at snyde jer eller udnytte en gunstig aftale.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 00:36
Jeg byder over og tilbyder 25 minutter og jeg lover at tale så langsomt at du kan forstå hvad jeg siger :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 08:20
Dato: 29-03-2007 00:36:17
Forfatter: Jon Hauge
Jeg byder over og tilbyder 25 minutter og jeg lover at tale så langsomt at du kan forstå hvad jeg siger :)

Jeg ville ringe til begge.. da jeg er sikker på at de nok begge har nogle guldkorn, så kan du se hvem der passer bedst til dig

Min mening:
Det med at være lille skal omdannes til en styrke, først i jeres hoved
og så komunikativ til kunden. Der er mange fordele ved at være lille og
agil.

Mvh

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:14
Hejsa. En enkelt råd. Find 2-5 referencekunder og fortæl om dem i f. m. jeres salgsarbejde. På den måde "læner" I jer op ad en kendt virksomhed og forhåbentlig har de gode og positive oplevelser med jer. God vind!
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:11
Hejsa.

Jeg tror også at det er jeres virksomheds selvværd I skal arbejde lidt på. Størrelsen har ingen betydning ;) Og så spørg ind til kunden om, hvori problemet ligger helt konkret.

Jeg har i mange år arbejdet i en meget stor IT koncern, hvor vi ofte valgte at arbejde med mindre leverandører, da de som regel er mere fleksible, mere proaktive og priserne er heller ikke så skyhøje.

For os var det vigtige:

1) Leverandøren skulle også være på markedet om 5 år

2) Der skulle altid være en backup plan, hvis den medarbejder man primært havde kontakt var fraværende.

3) Leverandøren skulle altid være up2date med nye tiltag indenfor sit fagområde på markedet.

4) og når vi taler SW løsninger, så er det vigtigt,at I også arbejder sammen med nogle af de store spillere på markedet indenfor SW, så man ved at jeres produkt er kombatibelt med andre SW løsninger, HW osv.

Så klø på og vend jeres "lille virksomhed" til en force. Lav evt. en brainstorm med dine medarbejdere, hvor I kommer med alle indvendinger også lav efterfølgende argumenterne for, hvorfor det er noget positivt.

F.eks. I er en lille virksomhed, så vi er bange for at I ikke er tilrådighed for vores support problemer 24 timer i døgnet. Så måske har I en supportpakke de kan købe til X kroner, hvor de netop har mulighed for at ringe XX timer. El. lign.  

Pøj pøj med det.

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 10:13
Hej Mikael

Tak for rådet. Det er helt sikkert et godt råd. Problemet er faktisk at vi sælger meget til 3 store kunder. De er endda i den samme koncern hvorfra vi typisk får at vide at vi er for små. Derfor er det ikke manglen på referencekunder, der gør udsalget.

Jeg er meget enig i et andet indlæg, hvor det var:

1. Bange for at vi ikke kan yde support

2. Bange for at vi lukker. Det har jeg dog et godt svar på. Vi er to ejere der også er med til at udvikle hovedproduktet og sandsynligheden for at vi forsvinder fra firmaet er lig 0. I andre firmaer er det "blot" ansatte, der udvikler produkterne og de kan skifte job med 1 måneds varsel.

3. Bange for at vi ikke kan levere det lovede. Vi har som sagt allerede et par gode referencekunder og også et enkelt supergodt reference projekt. (Lavet til 3/4 af budgettet og til tiden og til den krævede kvalitet), men det er åbenbart ikke nok. Hvad mere skal der til ??

Mvh

Morten Lind

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 10:23
Hej igen

Tak for rådet. Vores selvværd er udemærket, vi har været på markedet i 5 år, har fået løn fra dag 1, og har altid haft overskud. Vi omsætter for 2-3 mio om året, så det går fint nok. MEN hvad gør vi får at vokse og får endnu større kontakter i hus.  

Vi mener faktisk at vi gør det bedre end mange af vores store konkurrenter. Netop fordi vi er mere fokuserede på opgaven og lynhurtigt kan tage de nødvendige beslutninger. MEN vi forstår åbenbart ikke at kommunikere det ud til kunden. Det nytter jo ikke noget at skrive at man er lille og agil fordi så tænker de starks de kan ikke løfte opgaven.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)