Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. unge og iværksætteri

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er 18 år og går på gymnasiet og er på SU. Jeg sider som så mange andre herinde og følger med i forummet og har lysten til at være iværksætter

Jeg har set flere artikler og den slags omkring unge iværksættere som ikke er ældre end 16 år, som har deres egen virksomhed med en flot hjemmeside og hver gang sider jeg med det spørgsmål, hvor har de fået pengene/midlerne til at starte det? 

Sådan nogle hjemmesider opbygget fra bunden er ikke gratis, men hvis en på 16 år har midlerne til at få det startet op, så må jeg også kunne. 

Håber der er nogen herinde, som giver give sig tid til at komme med nogle gode svar og tips. 

Med venlig hilsen

Anders

Fra Aarhus N
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Anders

Jeg kan godt følge din tankegang.

Umiddelbart virker det jo dyrt og uoverskueligt at skulle lave sådan noget helt fra bunden men det behøver slet ikke at være så dyrt :)

Man kan for blot tusind kroner købe et fint design til ens hjemmeside Og så noget webhotel til få hundrede kr. om måneden (Alt efter størrelse self)

Og hvis man som 16 årrig har en knald god idé som man er sikker på nok skal give en pengene igen, ja så er 1000 kr jo ikke særlig meget.

Ligesom en computer koster flere tusinde kr, så giver man jo gerne de penge eftersom man synes den er dét værd.

Synes du selv du har en fantastisk idé, ja så kommer pengene ligesom lidt af sig selv da man godt kan se det smarte i at bruge dem på projektet ;)

Håber du forstår.

Fra Holte
Tilmeldt 30. Mar 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:10

Jeg er selv startet om ung (som 13 årig for 11 år siden). Jeg gjorde det at jeg tog et fritidsjob, og det finansierede mine aktiviteter. Jeg har aldrig været god til at bruge penge på sjov og spas, og istedet altid syntes det har været sjovt at få dem til at yngle.

Mit råd ville være at spare lidt penge op, også udnytte at man er ung og ikke har de store udgifter. SU og mor + far kan udgøre et fantastisk grundlag som iværksætter. Det bliver straks sværre når man får bil, hus, dame osv.

Derudover kan det være en fordel at starte en virksomhed, som i høj grad understøttes af dit eget arbejde.. Webdesign, tekstforfatning, græsslåning.. u name it.. Er glimrende virksomheder som ikke kræver større investering.

Spreadboard.com - Projektstyring, samarbejde, tidsregistrering og meget mere.

Fra Valby
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:12

Hej Nicolai

Tak for dit svar. 1000 kr lyder overskueligt havde regnet med et meget højere beløb, men det siger du det er designet dvs. det er uden nogle features/funktioner på siden, som her eller?

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 17:22

Nicolai Andersen:

Hej Anders

Jeg kan godt følge din tankegang.

Umiddelbart virker det jo dyrt og uoverskueligt at skulle lave sådan noget helt fra bunden men det behøver slet ikke at være så dyrt :)

Man kan for blot tusind kroner købe et fint design til ens hjemmeside Og så noget webhotel til få hundrede kr. om måneden (Alt efter størrelse self)

Og hvis man som 16 årrig har en knald god idé som man er sikker på nok skal give en pengene igen, ja så er 1000 kr jo ikke særlig meget.

Ligesom en computer koster flere tusinde kr, så giver man jo gerne de penge eftersom man synes den er dét værd.

Synes du selv du har en fantastisk idé, ja så kommer pengene ligesom lidt af sig selv da man godt kan se det smarte i at bruge dem på projektet ;)

Håber du forstår.

Tvivler på at du selv har en hjemmeside - og hvis du har så håber jeg satme ikke du betaler flere hundred kroner om måneden for hosting. (Hvis det er en webshop bliver det, måske, lidt dyrere..)

Hvor i mod at et design til 1000,- er alt for lavt sat, hvis du virkelig vil noget med din idé.. De fleste prof. designere tager jo op i mod 650 kr. i timen..

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 17:32

Hej Anders,

I stedet for at fokusere så meget på omfanget af hjemmesiden, så er det nok mere interessant for dig, at se på, hvad du reelt ønsker at lave.

Er det affiliate-koncepter, Facebook-annoncering, Wordpress-rådgivning eller noget helt fjerde?

Overordnet set kan man være heldig, at lave en god aftale eller ligefrem byttehandel med en ung iværksætter, så man måske skriver nogle gode artikler for ham mod at han hjælper dig med at opbygge hjemmesiden.

Der er mange forskellige måder, at gribe sådan noget an på. Derfor er det vigtigste for dig i starten, at afgøre, hvilken side du egentlig vil drive.

Det er svært at bygge et fundament, hvis man ikke har nogen plantegning :-)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:45

Nej jeg taler ikke på baggrund af erfaring..

Rigtigt. Men her tænker jeg også på Færdig lavede templates og ikke på en personligt design specielt til dig. Og prisen på hosting er self hvis det er noget større (E-handel, Dankort på hjemmeside osv).

Men nej, jeg er ikke en rutineret ræv på området, alt jeg har ejet er en personlig blog og det kostede intet :)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:54

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 12:49

Tror et af de bedste råd er at have tålmodighed, lad være med at skyde for mange penge i spontane ideer, men brug dem på det du er inde i og har en viden omkring. 

Det er langt lettere at starte noget op omkring noget man interessere sig for :)

God Vind

/ Mat

Fra Kibæk
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:01

Hvis du kommer med en virksomhedsplan og et depositum på 3000 kr, kan vi lave en aftale.

Jeg kan lave en professionel og funktionel webshop, men jeg skal bruge en startkapital til diverse udgifter.

Siden kommer til at koste mellem 5000 og 15000 kr, alt efter hvad du skal bruge, men vi kan sagtens lave en betalingsaftale på det resterende beløb.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)