Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal til at lancere et nyt site og jeg har nogle udfordringer på SEO-delen, hvor jeg langt fra er ekspert. Jeg tror dog jeg har styr på det fundementale, men der er noget omkring duplicate content, som jeg stadig ikke har helt styr på - og så er det jo rart med Amino :-).

Jeg lancerer både domæne.net og domæne.dk, men det bliver med præcis det samme indhold. Mit spørgsmål er om jeg skal lade den ene redirecte alt til den anden, så hvis man skriver domæne.dk kommer man egentlig ind på domæne.net, eller om jeg godt kan have de to sider kørende parallelt uden det så betragtes som duplicate content?

Håber der er nogle der har nogle erfaringer med dette og kan bidrage - på forhånd tak.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:32

Den bedste løsning er afgjort at 301 redirecte det, da det ER duplicate content - men hvis du rent faktisk skal bruge de to domæner til noget forskelligt selvom det er samme indhold, så kan du udelukke det ene domæne fra søgeresultaterne ved at bruge bl.a. robots.txt :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:33
Det vil være duplicate. 301 redirect de ene i stedet.

Kan ikke se fordelen i to sites??

Skal du have lavet et anlæg til festival eller lign. begivenheder? www.canopysound.dk

Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:35

Du skal bestemt ikke lave begge sider ens og med samme indhold. Google vil betragte det som DC. Din idé med at redirecte er derimod en fin løsning. Så kan du fx have alt indhold på .dk og dem der går ind på .net bliver bare sent over på .dk domænet. Husk også at redirect domæne.dk -> www.domæne.dk

Den løsning ville jeg hvert fald vælge og har jeg også plan om på en blog, nora kristina

Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:58

Hvor er Amino fantastisk - hurtige svar fra kompetente mennesker, det er jo en fornøjelse - tak for svarene.

@Marcel - De to domæner får identisk indhold, så ikke nogen forskel der, så det må være noget med at få sat redirects på.

@Victor - Grunden til flere domænenavne, er at jeg forventer og håber at sitet kan blive interessant udover landets grænser, og at i forhold til markedsføring i f.eks. Tyskland, vil det være bedre at have en .de fremfor en .dk, da folk har større tillid til den førstnævnte.

Men rent lavpraktisk vil jeg nu gøre det, at jeg redirecter alt .dk til .net, så jeg ikke kommer i problemer med duplicate content - endnu engang tak for kompetente og hurtige svar.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:59

Jens Petersen:
Men rent lavpraktisk vil jeg nu gøre det, at jeg redirecter alt .dk til .net, så jeg ikke kommer i problemer med duplicate content - endnu engang tak for kompetente og hurtige svar.
Er der en grund til du har valgt et .net domæne frem for fx .com. Men ja du kan læse lidt mere om dobbelt content her. Så bliver du nok lidt klogere på området.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)