Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

engelsk navn og .dk = go blanding eller hvad?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har et engelsk navn til mit projekt, men kan ikke få .com til det.. Kan derimod få .dk, vil det stadigvæk virke professionelt selvom det hedder noget engelsk men har .dk ?

Regner med at siden skal være internation en gang ..

Hvad synes i ?

Mark

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 01:09

Hvorfor skulle et engelskklingende begreb eller navn være uprofessionelt i forhold til et .dk-domæne?

Jeg benytter selv et engelskklingende navn på et .dk-domæne til min webtjeneste (WebSpear). De reaktioner, jeg har fået på navnet har været positive.

Angående at gå "international" en gang, så ville jeg umiddelbart foretrække et navn, hvor jeg både kunne være indehaver af .dk-domænet og .com-domænet (alternativt .net m.fl.).

Det er selvfølgelig også den mulighed, at benytte forskellige navne til henholdsvis .dk-domænet og .com-domænet, hvis der ikke skal være nogen direkte forbindelse mellem den danske hjemmeside og den internationale.

Fra Randers
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 01:15

Der skal være direkte forbindelse, derfor jeg synes det skal være .com ..

men man kunne jo være markedsføre ens .dk i udlandet også ?? eller ville det holde folk væk

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 01:20

Mark Jacobsen:
men man kunne jo være markedsføre ens .dk i udlandet også ?? eller ville det holde folk væk

Alt er relativt, men hvis jeg skulle påbegynde noget, som var målrettet udlandet, ville jeg foretrække at gøre det mest muligt internationalt: internationalt domænenavn, .TLD, tekstindhold osv. - af hensynet til markedsføring og også af hensyn til SEO.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)