Jeg har et engelsk navn til mit projekt, men kan ikke få .com til det.. Kan derimod få .dk, vil det stadigvæk virke professionelt selvom det hedder noget engelsk men har .dk ?
Regner med at siden skal være internation en gang ..
Hvorfor skulle et engelskklingende begreb eller navn være uprofessionelt i forhold til et .dk-domæne?
Jeg benytter selv et engelskklingende navn på et .dk-domæne til min webtjeneste (WebSpear). De reaktioner, jeg har fået på navnet har været positive.
Angående at gå "international" en gang, så ville jeg umiddelbart foretrække et navn, hvor jeg både kunne være indehaver af .dk-domænet og .com-domænet (alternativt .net m.fl.).
Det er selvfølgelig også den mulighed, at benytte forskellige navne til henholdsvis .dk-domænet og .com-domænet, hvis der ikke skal være nogen direkte forbindelse mellem den danske hjemmeside og den internationale.
men man kunne jo være markedsføre ens .dk i udlandet også ?? eller ville det holde folk væk
Alt er relativt, men hvis jeg skulle påbegynde noget, som var målrettet udlandet, ville jeg foretrække at gøre det mest muligt internationalt: internationalt domænenavn, .TLD, tekstindhold osv. - af hensynet til markedsføring og også af hensyn til SEO.