Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart i Jylland

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino''er,

Jeg er helt ny i dette forum, og "faldt" kun over det efter at Martin nævnte det i TV (ifm hans nye bog).

Jeg har igennem de sidste par år været forhandler af LR, men har i det sidste års tid arbejdet med nogle nye produkter - magnetsmykker. Jeg syntes at det er langt mere interessant (og nemmere) at forhandle disse smykker fra Energetix (www.energetix.tv) end hvad jeg tidligere har prøvet - og så er de jo også flotte at gå med  

Forretningen er nu kommet godt op at køre omkring storkøbenhavn, men da jeg kun har en enkelt kontakt i Jylland leder jeg efter flere forhandlere der kunne være interesseret i på sigt at blive up-liner til Jylland. Der er simpelt hen for langt at køre hver gang.

Hvis der er nogle af jer derude der kunne være interesseret i at supplere sortimentet eller høre nærmere, glæder jeg mig til at høre fra jer.

Mvh

Tania 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:55
Dato: 28-03-2007 13:20:02 Forfatter:Fjeld

Jeg syntes at det er langt mere interessant (og nemmere) at forhandle disse smykker fra Energetix (www.energetix.tv) end hvad jeg tidligere har prøvet - og så er de jo også flotte at gå med ;

Cool at støde på et selskab, et koncept og et produktsegment som jeg ikke kendte i forvejen! - har været omkring websiten du henviser til - og der er der da mange fede bling-bling ting ;-)

Kan ikke umiddelbart finde information på websiten omkring aflønning af forhandlere - er dit selskabet netværksbaseret?

MVH

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 28. Mar 07
Skrevet kl. 14:48
Hej Lasse,

Ja det er lidt godt at der ikke er så mange der har det samme produktsegment, og så er det jo også lidt nemmere at få flere interesserede.

Selve konceptet er det samme som andre MLM (LR, FL, etc) og henvender sig også til samme kundegruppe (mest kvinder, men ikke kun). Ligeledes er det indenfor samme segment; wellness/skønhed/velvære.

Jeg er faktisk selv blevet positivt overrasket over hvor mange der reelt også har haft en effekt af at gå med smykkerne (selvom det ikke var det der tiltrak mig fra starten) - og derfor henvender det sig også til alle aldersgrupper.

Nå, men med hensyn til aflønning af forhandlere, starter man med 20% rabat (kræver et "starter kit" til 46 euro med masser af materiale). Derefter kan man avancere til senior distributør med 25% rabat, marketing consultant med 30% rabat, marketing manager med 35% rabat, samt marketing director med 40% rabat. Derudover kan man få 6% ekstra (dvs. ialt 46% rabat) hvis man træner ens forhandlere. Opnåelse af de forskellige rabatniveauer afhænger naturligvis af ens omsætning og/eller opsummerede GSV (Group Sales Volume) fra ens forhandlere.

Hvis man som jeg selv er marketing director (46% rabat) kræver det dog at man selv omsætter for 130 PSV (Personal Sales Volume) svarende til omkring DKK 1.157,- hver anden måned, for at kunne få glæde af ens downline (opsummeret salg fra forhandlere).

Jeg håber det gav lidt mere uddybende info og interesse om konceptet og produkterne.

Mvh

Tania   

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:11
Dato: 28-03-2007 14:48:11 Forfatter: Fjeld

Jeg håber det gav lidt mere uddybende info og interesse om konceptet og produkterne.

Mvh

Tania 

Bare fjong, Tania - formodede nu også at var netværksbaseret - fint du lige giver et overview. Jeg har iøvrigt omtalt dit firma i min blog: www.lasseburholt.blogspot.com

Hvor har Energetix rødder? Hvilket land?
Du er velkommen til at holde mig opdateret om jeres ekspansion i - ikke kun det Jyske ;-)

MVH

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 28. Mar 07
Skrevet kl. 15:42
Det må jeg sige - fornem service Lasse.

Hvorfor har jeg dog ikke været inde på denne site noget før - den må jeg klart anbefale - way to go Amino!!

Energetix har sine rødder i Tyskland og er stiftet af Petra Döring. Selve firmaet blev dog etableret i England i 2000. Hvis nogle af jer tilfældigvis kender lidt til smykker var det hende der i tidernes morgen også lavede firmaet "Cabouchon".

Energetix er baseret på den helende effekt af magnet terapi. Der findes idag rigtige mange skavanker der kan afhjælpes ved hjælp af magneter; hovedpine, gigt, blodcirkulation, menstruationssmerter, etc. (jeg kan godt give en uddybende liste hvis det er). Magnet terapi er ligeledes blevet anbefalet siden 1978 af US FDA (Food and Drug Administration). 

Energetix har kombineret magnet-effekten og moderne æstestik til elegante designede smykker og "accessories".

Som jeg plejer at sige til mine præsentationer: "Diamonds are a girls best friend" - men da vi ikke alle har råd til det har jeg et godt alternativ.

Mvh

Tania

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:53
Dato: 28-03-2007 15:42:02 Forfatter: Fjeld
Hvis nogle af jer tilfældigvis kender lidt til smykker var det hende der i tidernes morgen også lavede firmaet ''Cabouchon''.

Tania

Aha... ja, Cabouchon var jo ret store i omkring 90´erne. Hvad er der i grund blevet af dem? De søgeresultater der er gå Google er in-aktive - ihvertfald ikke muligt at komme ind på www.cabouchon.com og underliggende sider idag... muligvis midlertig down? - eller er Cabouchon i bogstaveligste forstand i knæ?

Lasse Burholt

Tilmeldt 28. Mar 07
Skrevet kl. 16:09
Du er godt nok hurtig Lasse.

Ja, Cabouchon var store - og er blevet det igen i form af Energetix som det blev lavet om til.

Cabouchon er idag lukket, selvom man stadig kan finde nogle af deres smykker hos de gamle forhandlere. Så vidt jeg har fået at vide blev der skiftet ud i underleverandører hvor kvaliteten ikke blev den samme som tidligere. Samtidig blev indkøbsfunktionen lagt om hvilket gjorde at der med tiden blev handlet, købt og produceret dårligt. Det endte så med en konkurs i 90''erne.

Derfor startede Petra Döring (som designede smykkerne for Cabouchon) Energetix med andre mere proffesionelle folk og langt bedre kvalitet (grundet hendes tidligere dårlige erfaringer).

Cabouchon''s forbedrede afløser er derfor idag Energetix.

Mvh

Tania

Tilmeldt 28. Mar 07
Skrevet kl. 16:49
Prøvede lige dit link til Cabouchon. Det ser ud til at de stadig lever og må være overtaget af Sonja Clark. Havde bare fået noget andet at vide.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:15
Dato: 28-03-2007 16:49:13 Forfatter: Fjeld Prøvede lige dit link til Cabouchon. Det ser ud til at de stadig lever og må være overtaget af Sonja Clark. Havde bare fået noget andet at vide.

Det er britiske Kleeneze der står bag Cabouchon nu om stunder - eller ihvertfald har en finger med i spillet.
http://www.kleeneze.co.uk/business-opportunity/introduction.html 

Lasse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)