Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til pegning af domæne....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Står i den situation at jeg skal have peget et domæne der ligger hos gigahost hen på godaddy.

Jeg har skrevet til gigahost support, og har fået denne besked som jeg ikke forstår meget af:

"For at ændre et domænes navneservere for .dk-domæner skal det redelegeres hos DK-Hostmaster (http://dk-hostmaster.dk). Det kræver dog at navneserverne er godkendt til dette af DK-Hostmaster (meget fjollet)."

Er der nogen der kan hjælp? Betaler gerne for hjælpen. Det haster lidt da siden sådan set skal præsenteres i morgen mandag....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24

Hej

Er det et dansk domæne? Altså .dk? 

Så skal du ind og ændre navneserverne inde på dk-hostmaster.dk 

/Daniel

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:29

Daniel: Det er ikke smart at give fyren et halvt råd når det er tydeligt at se at han ikke selv kan finde ud af resten selv.

Sats: Dit site skal, via DK Hostmaster, flyttes over til GratisDNS herfra kan det peges overimod GoDadday. Hvis du vil have hjælp til det er du velkommen til at adde mig på Skype, så skal jeg gøre det for dig. Jeg hedder "Mikjaer" på Skype.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:34

sats:

Jeg har skrevet til gigahost support, og har fået denne besked som jeg ikke forstår meget af:

"For at ændre et domænes navneservere for .dk-domæner skal det redelegeres hos DK-Hostmaster (http://dk-hostmaster.dk). Det kræver dog at navneserverne er godkendt til dette af DK-Hostmaster (meget fjollet)."

Det er fordi at dit domænenavn administreres af DK Hostmaster. Da du registrerede dit domænenavn fik du et 'handle' (som er et brugernavn) og en pinkode som du kan logge ind med på dk-hostmaster.dk.

Derinde skal du lave en redelegering - det vil sige at du skal pege dit domæne ned på nogle andre navneservere. Men så vidt jeg ved, har GoDaddy ikke navneservere der er godkendt af DK Hostmaster, hvorfor du nok bliver nød til at oprette dig som bruger hos gratisdns.dk og administrere al DNS'en selv. Og det bliver faktisk kun mere langhåret derfra, hvis man ikke ved så meget om DNS.

Hvis du ikke selv mener du kan komme videre med ovenstående, kan du eventuelt kontakte mig, så kan vi finde ud af noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel: Det var da noget underligt noget at sige. For at kunne give ham den rigtige hjælp vil jeg gerne vide hvilket domæne det er - da svaret fra Gigahost ligner et standard svar fra deres support side. Hvis han ikke kan komme videre med mit råd spørger han jo blot ind til hvad han skal gøre. 

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 11:35

Har fået lynhurtig og kompetent hjælp af Mikkel - tak for det :-) Nogle gange skal man jo bare spørge om hjælp, jeg har kæmpet med det i 24 timer - Mikkel klarede det på 5 minutter :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)