Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importør for at købe hos Amazon?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har købt et par bøger hos Amazon.com til brug ved .Net-certificering, hvoraf den ene er leveret og den anden har været i restordre indtil nu. I dag har vi modtaget et brev fra Post Danmark og Skat, om at vi skal oprettes som importør for at kunne modtage pakken, da den kommer fra et land udenfor EU.

Den første bogpakke kom igennem uden problemer, mens der er problemer med den anden.

Kan det virkelig passe? Bøgerne er købt til internt brug i firmaet.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 70
Fra  DJroom.dk Skrevet kl. 16:36
Hvis du som firma køber varer UDEN for EU, skal firmaet være import-registreret. Så det er korrekt, hvad SKAT har sendt dig brev om.

Du kunne evt. købe bøgerne som privat, og så få refunderet pengene af firma efterfølgende. Til gengæld kan du så ikke trække moms fra, men det mener jeg ikke du kan alligevel, når det drejer sig om bøger.

Med venlig hilsen
Thue Nielsen

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 17:06
Jeg har i mellemtiden snakket med både Post Danmark og Skat, og det lader til at være sådan, selvom det efter min mening virker skørt. Der er vist ikke andet for end at falde til patten og blive registreret som importør.

Tak for hjælpen.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 17:20

Hej

Hvis du istedet handler hos Amazon i England (www.amazon.co.uk)  eller et andet EU-lander der ingen bøvl mht told! Husk dog på at du skal have varen leveret uden moms da det er til et firma.

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)