Hej aminoer. Vi har tidligere diskuteret dette tema på amino. Men måske er det på tide at diskutere det ige. Skal vi have en iværksætterbank? Og er det muligt? Jeg vil svare ja til begge spørgsmål. Intet er umuligt. Mange vil nok frygte, at virksomheder vil flytte til de store banker, når de bliver store nok. Men så er det vel bare, at lave en form for kontrakt med virksomheden når de bliver kunde i iværksætterbanken? Er det lovligt? Jeg har skrevet og skrevet på et koncept, der ifølge min lille hjerne holder 110 %. Der er økonomisk fornuft i det, men ikke med det milliardoverskud (39 mia tror jeg nok) de andre banker præsterer. Men det er jo heller ikke formålet. Kundegrundlaget er enormt. Bare se på aktiviteten herinde. Selvfølgelig er der knap så heldige ideer, men igen, hvem havde troet på manden med isterningposerne fra starten? Hvad syntes I? PS: Er det kun mig, der syntes at bankfolk er verdens kedeligste folkefærd? |
Hejsa
Selve ideen om en iværksætterbank, vil kunne hjælpe mange flere ind som iværksætter, men så igen hvad er kravet for at blive kunde, og hvad er fordelene ved det.....
Hvis jeg ikke husker helt forkert skal man vidst bare for at "lave" en bank lægge en lille Garanti hos finansstyrelsen på ikke mindre end 37 millioner kroner....
men jeg vil da til enhver tid meget gerne høre nærmere.
mvh