Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af franchise i Esbjerg

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Godformiddag,

Jeg og en kammerat snakkede om at starte noget virksomhed op nu efter vores uddannelse er færdig.

Snakken kom lynhurtig ind på en franchise, og vi snakkede derfor om at starte en Burger King.

 

Jeg vil derfor spørge om nogle få ting.

 

 - Hvad koster det at starte den franchise?

 - Hvor kan jeg finde informationer?

 - Ligner den på nogen måde McD''s franchise?

 

Esbjerg har 3 mcd, hvor 1 ligger i byen og 1 i city nord (sted hvor der ligger mange butikker) og 1 i kvaglund, som er betragtet som en slags ghetto.

 

Ville det være dumt at prøve et give McD lidt modspil ?

 

Håber nogle kan hjælpe

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en god idé, men mangler du et lille skub? Så kan du med fordel blive en del af vores netværk. Her får du sparring på hvordan du kommer videre med dine idéer. 

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige netop Burger King arbejder selv med placeringen af en restaurant i Esbjerg - efter hvad jeg har hørt ude "i byen" (Esbjerg).


Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er rimelig nemt at svare på.

 

Burger King har ikke franchisetagere i hver restaurant, idet det er en franchisetager som har alle restauranter. Jeg er af den opfattelse at McDonald''s er vant til at have konkurrenter, og at det er en del af at drive virksomhed, uden at det derfor bliver opfattet som behageligt. :0)

 

Der er dog andre muligheder for at starte indenfor fødevare end de klassiske burger restauranter og personligt tror jeg at fremtiden ligger i et andet segment. Jeg oplever at der sker en spredning på markedet, hvor flere franchisedrevne restauranter skyder op. Det er ikke fast food men casual food. Et godt måltid, i en hyggelig restaurant til en overkommelig pris. Den overkommelige pris fremkommer fordi konceptet indeholder en standardiseret menu, som begrænser udbuddet men samtidig gør det muligt at servere noget meget lækkert til en fornuftig pris.

 

I den anden ende mener jeg at take away, delivery markedet er overset, og at der er flere muligheder i dette segment.

 

Du er velkommen til at henvende dig hvis du vil have noget mere konkret at se på.

 

Mange hilsner

PS4 FranchisePartner

 

Bo Zoffmann

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige en kommentar til Bo Zoffmans indlæg.

Der er netop for et par måneder siden åbnet en restaurant baseret på take away, delivery.

Af andre franchise koncepter indenfor fødevarebranchen er bl.a.  Baresso Coffee. Jeg ved ikke hvorvidt Sunset Boulevard og Pizza Hut er franchise, men sidst nævnte var måske en mulighed, hvis det er tilfældet at det er franchise.

Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 28-03-2007 10:04:12 Forfatter: Mikkel Jørgensen Lige netop Burger King arbejder selv med placeringen af en restaurant i Esbjerg - efter hvad jeg har hørt ude ''i byen'' (Esbjerg).

 

 Det samme har jeg hørt, men desværre de sidste fem år.  Den kan løbe rundt i Blåvand, så det burde også kunne i Esbjerg.


Dato: 28-03-2007 10:07:29 Forfatter: Bo Zoffmann

Det er rimelig nemt at svare på.


Burger King har ikke franchisetagere i hver restaurant, idet det er en franchisetager som har alle restauranter.

 

ARG! - Jamen der står på deres side at 90% af deres restauranter er styret af individuelle franchise-tagere - æv.

 

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 28-03-2007 10:26:22
Forfatter: Patrick Petersen

ARG! - Jamen der står på deres side at 90% af deres restauranter er styret af individuelle franchise-tagere - æv.




Det er også rigtigt, men franchisetageren er for Danmark én person.

Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 28-03-2007 10:35:24 Forfatter: Mikkel Jørgensen
Dato: 28-03-2007 10:26:22 Forfatter: Patrick Petersen

ARG! - Jamen der står på deres side at 90% af deres restauranter er styret af individuelle franchise-tagere - æv.




Det er også rigtigt, men franchisetageren er for Danmark én person.


 

Og man kan ikke, "løsrive" sig, om man vil, fra ham?

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror du vil få svar på langt hovedparten af dine spørgsmål ved at kontakte Brian Johnston som står for Burger King i Danmark.

Tlf. +44 1895 206 000
E-mail: bjohnston@whopper.com



Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak, men var det ikke en dansker som stod for det? Så vidt jeg husker er +44 da sverige?

 

Altså, hvis jeg forstår det rigtigt, kan man så købe sig en "part" af hans "styre" i DK, så man ikke behøver de 12 måneders kursus eller sådan?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)