hej til folket.nu har min lillebror og jeg fået nok. efter 6 års erfaring med markeds og konkurent "analyse" (byture) Har vi fået ideen med at starte en ny bar/pub i byen. Det ligger selvfølgelig også i ungdoms drømme om at eje og drive sit eget sted. men - De seneste år har barene/diskotekerne vist mangel på fornyelse og ikke fulgt med tiden, nogle har prøvet med at skifte indretning og inventar. men navnene og selve stemningen på stederne er de samme. det er såmænd også godt nok. det er bare ikke super godt nok. flere har prøvet at åbne nyt, men fejlet. som jeg ser det mest på grund af, for høje lejemål og for lidt eller ingen markedsføring.
alt dette har vi set en mulighed i. Så nu det slut. nu skal de andre have konkurrence så de kan oppe sig. ( eller lade være, deres begravelse;) ). Antal mulige kunder i vores målgruppe(alder), taget fra danmarks statestikbank, ca 40000. (så må man selvf. trække alle dem fra der ikke kommer i byen. så et reelt tal er vel en del lavere. men ja. vores ide.
vores forudsætninger og baggrund. vi er henholdsvis 19 og 22 år. begge med faste jobs(hvilket vi vil forsætte med). vi er ikke handels uddannede, Branche erfaring - ingen - udover vi begge har arbejdet i restaurant. Dog har vi venner og rådgivere med meget erfaring till at støtte os. Som jeg håber det fremkommer at min måde at skrive og formulere mig, er vi meget motiverede og har drev udover det selvvanlige. Vi har skruet hænderne ordentligt på og kan med hjælp fra venner sagtens klare store dele af renoveringen og istandsættelsen selv. vi er begge meget seriøse og dybt dedikeret, optimistiske og ikke bange for at løbe risici. min grund til dette indlæg er for at få lidt feedback. og hjælp til forskelle tvivls spørgsmål. alkoholbevilling og næringsbrev - er det nok at det er en af ejerne der har disse, selvom han personligt ikke står for den direkte drift?Aps eller I/S - hvilken form ville være enten nemmest eller ideel til denne virksomhed.det er det indtil videre. på forhånd tak. -bigbro |
Hejsa.
Lige kort om alkoholbevilling og næringsbrevet.
Jeg mener at du som ejer af baren skal være 25 år for at kunne ansøge om en alkolholbevilling. Der er dog den undtagelse at hvis du har en branche-relateret uddannelse skal du kun være 23 år for at kunne ansøge om bevilligen. I skal dog først bestå nærigsprøven førend i vil kunne få en alkoholbevilling.
Jeg har selv rodet den del med det I skal til at igennem, så hvis I har spørgsmål, så må I gerne sende mig en PM, så skal jeg besvare det så godt jeg kan.