Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT har ringet og sagt ...

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:

Camilla Grønberg:
Niels Henriksen:
Det koster ikke 80k at lave et ApS. Det beløb er blot aktiver i firmaet og det kan være hvad som helst.
Det koster da 80.000,- hvis man vil starte et ApS, men ja rigtig at man kan konvertere med aktiver. Nu skrev jeg det i sammenhæng med de 750 euro.

Ja men når du kommer ud med så forkerte oplysninger om ApS så bliver jeg nødt til at rette dig. Når du opretter et ApS så er proceduren normalt denne:

Du indbetaler eks. 85.000 hos en advokat. Han opretter dit ApS og sammen med selskabsmappen får du en check på 80.000 (han har fratrukket sit salær). Disse 80k kan du indsætte i dit nye selskabs bankkonto.

Det betyder at det ikke KOSTER 80k at oprette et ApS. Du skal blot HAVE værdier for 80k. Hvis du har købt varer ind der har en kostpris på 80k så kan de også indgå i egenkapitalen og her skal revisor blot bekræfte at du har de værdier.

Der er desværre for mange der kommer med urigtige oplysninger på Amino og det kan ødelægge det for dem som følger dem.

Sandt!

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 10:32
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Det ved jeg da godt! Men ville ikke sige at det er forkerte oplysninger jeg er kommet med!

Tilmeldt 17. Jun 06
Indlæg ialt: 70
Fra  StrongMind Skrevet kl. 10:32

Lad os endelig få afsløret så mange af disse svindlere som vi kan :) Godt du fik den postet her på Amino.

Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 10:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til dem der er interesseret, så har jeg ringet til skat, og lige nu venter jeg på at en der hedder søren ringer tilbage til mig. Han har med disse sager at gøre.

Ja lad os endelig få afsløret så mange som muligt!

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 11:10

Morten1991:

Til dem der er interesseret, så har jeg ringet til skat, og lige nu venter jeg på at en der hedder søren ringer tilbage til mig. Han har med disse sager at gøre.

Ja lad os endelig få afsløret så mange som muligt!

Yes

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 11:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Niels Henriksen:

Ja men når du kommer ud med så forkerte oplysninger om ApS så bliver jeg nødt til at rette dig. Når du opretter et ApS så er proceduren normalt denne:

Du indbetaler eks. 85.000 hos en advokat. Han opretter dit ApS og sammen med selskabsmappen får du en check på 80.000 (han har fratrukket sit salær). Disse 80k kan du indsætte i dit nye selskabs bankkonto.

Det betyder at det ikke KOSTER 80k at oprette et ApS. Du skal blot HAVE værdier for 80k. Hvis du har købt varer ind der har en kostpris på 80k så kan de også indgå i egenkapitalen og her skal revisor blot bekræfte at du har de værdier.

Der er desværre for mange der kommer med urigtige oplysninger på Amino og det kan ødelægge det for dem som følger dem.

Helt enig. Der er naturligvis ingen pris på oprettelse af et selskab. Der er blot et kapitalkrav på 80.000.

En anden procedure for oprettelse af et selskab er denne:

• Du opretter en bankkonto og indsætter 80.000 kr.
  • Du påbegynder registreringen på webreg.dk
  • Din bank bekræfter via webreg.dk at der står 80.000 kr. på din konto
  • Du afslutter registreringen og har indenfor en times tid tid CVR nr.

Det kræver dog at du selv kan finde ud af at lave vedtægter mv. Men hvis der kun er én ejer så gør så er vedtægterne mindre vigtige.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:27

Morten1991:

SKAT ringede d 27 til mig for at oplyse mig og nogle ting efter jeg har opstartet firma. Manden jeg snakkede med hed david og forklarede mig at jeg med fordel kunne skifte fra enkeltmandsfirma til enkeltmandsselskab og slippe fra 50% beskatning til kun 25%. Samt at jeg ikke længere vil hæfte personligt. Men dette vil koste 750 euro. Han spurgte så efter mit kortnr, men da jeg var i sommerhus og ikke lige havde min pung med mig aftalte vi at han ringer i dag, omkring kl 12.

Du finder det slet ik mærkeligt, at SKAT, som en dansk offentlig institution, opkræver en evt betaling i Euro?

Mig bekendt foregår alle transaktioner internt i DK mellem myndighederne og andre i DANSKE KRONER, men correct me if Im wrong...

Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:53
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 8 person

Panlegis har kontor på Malta og i Norge. De fleste ansatte sidder på Malta idet skatten er lavere end i Skandinavien. Vores Hjemmeside hedder www.panlegis.com.

Hvis en sælger har givet udtryk for at komme fra SKAT ville det komme meget bag på mig. Det er muligvis verdens dårligste salgsargument, og 9 ud af 10 ved at SKAT ikke har noget som helst at gøre med stiftelse og ændring af firmaer.

Vi sælger offshore selskaber og engelske limited selskaber, samt svenske AB, norske AS og tyske Gmbh. Man kan stifte et engelsk aktieselskab med en dansk filial for 750 euro. Det giver de samme rettigheder og fordele som i et A/S eller ApS men man slipper for kravet om kapitalindskud plus at aktionærlån er lovlige. Al drift vil foregå fra den danske filial som er et enkeltmandsfirma (ejet af det engelske aktieselskab)

Panlegis har stiftet over 20.000 selskaber i Skandinavien de sidste 5 år, og det er helt almindeligt at vores klienter betaler ved at oplyse deres kortoplysninger i telefonen eller betaler online. Det er dog lovkrav at klienten skal give tilladelse til at der må trækkes penge på kortet. Derudover skal klienten også oplyse os CPR nummer. Selvom vi har base på Malta betyder det ikke at vi er fritaget for dansk lovgivning. Dvs. hvis vi foretager noget ulovligt får vi nøjagtig de samme problemer som hvis vi havde base i DK.

Du har ikke noget at være bekymret for Morten, og hvis der er yderligere kan du altid ringe til os.

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 15:39

Med venlig hilsen

Michael Rode

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:06
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Camilla Grønberg:

Det ved jeg da godt! Men ville ikke sige at det er forkerte oplysninger jeg er kommet med!

Det kan godt være du ikke vil sige dét, men dét ér nu altså forkerte oplysninger du kom med. Det var 100% korrekt af Niels at rette dig ... og havde han ikke gjort det havde jeg gjort det. 

Det kan godt være at det inde i dit hoved lyder rigtigt det du siger, men det som er vigtigt er hvordan andre forstår det, og hvis du formulere det på en måde så andre misforstår dig så er du altså med til at sprede misinformation, uagtet at du faktisk godt ved hvad der er rigtigt og forkert.

Men det er ikke noget at blive uvenner over ... op på hesten og videre, vi skal ud og gøre nogen kunder glade, det er trods alt dét vi tjener vores penge på :-)

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)