Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af bank

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Har startet et firma med en ven, osm dog mest sal køre som deltid indtil videre.. Nogen banker der er bedrer end andre når det gæler ehvervskonto? Skal helst ikke være for dyrt i drift, og er ikke nødvendigt at der er god rådgivning, foretrækker at ordne ting selv.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 23:12
Hejsa.
Nu kan jeg selvfølgeligt kun tale ud fra egne erfaringer og de har ikke været for gode med "en af de meget store banker", tilgengæld kan jeg anbefale vestjyskbank.

Da vi skiftede kom det som en stor overraskelse for mig at en iværksætter kunne blive behandlet som andet end en belastning og enddog kunne opnå status som "rigtig kunde".
Ydermere skal det også påpeges at vi nu næsten er kommet ud af det store gebyrhelvede.

/Peder

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 08:32
Hej

Hvor er jeg glad for at du spørger. Jeg får nu lejlighed til at opfylde det løfte jeg gav mig selv ved mit møde med Nordea - at advare alle på min vej mod at anvende banken...

Det er mig en ubegribelig gåde at de store banker tilsyneladende hellere vil have en saks i øjet end at hjælpe iværksættere frem, endsige blot undgå at stikke dem en kæp i hjulet. I mine øjne er iværksættere kommende storkunder for en bank. For Nordea og andre er iværksættere tilsyneladende noget fanden har skabt med det ene formål at skabe besvær for banker.

Min konkrete oplevelse med Nordea:

Skal bruge en erhvervskonto uden kredit. Læser på hjemmesiden, og finder her frem til at jeg skal kontakte mit erhvervscenter. Fair nok - det lyder rimeligt. Jeg griber telefonen og ringer som foreskrevet. Får fat i en arogant rådgiver, som starter med at spørge til forventet omsætning, og hertefter siger (odret) "Nu sidder jeg jo med noget større virksomheder, må jeg spørge, hvordan du har fået mit nummer?". Ved fælles hjælp finder vi ud af, at han nok er lidt for smart og højt på strå til at ofre mere af sin tid på mig, og at jeg blot kan henvende mig i den lokale filial sammen med pøblen.

Således forvist fra de bonede gulve i erhvervscentret, griber jeg igen knoglen, og ringer til min lokale filial. Da den unge banksælger på min forespørgsel om en erhvervskonto (efter først at tilstå, at hun ved mere om pungrottens paringsritual end erhvervskonti, og derfor lige må spørge sig for), vender tilbage, spørger hun først om jeg og min medindehaver var kunder i banken i forvejen. Det er vi ikke, og hun opfordrer os prompte til at skifte. Det er vi nu ike interesserede i, og hun beder mig derfor om (som en start) at indsende: Årsopgørelse, forretningsplan, regnskab (vi er nystartede), budget, symaskinekørekort, medsamt første børnetegning. Jeg bjæffer forsigtigt ordene "blot en simpel konto uden kredit - ingen risiko for jer", men den myndige banksælger står fast på sit forlangende.

En uge efter sad jeg med en erhvervskonto fra Nykredit - uden bøvl og uden gebyrer.

Som andre må mit råd være: hold dig fra de store - du rager dem en høstblomst :-)

God vind!

/Thomas

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 08:43
Præcis min mening!
Specielt Nordea er ikke egnet til ny-opstartede og iværksættere.
De er ganske rigtigt arrogante og uden forståelse for de omkostninger der er for opstart og udvikling.
Vestjysk Bank er absolut een af de bedste.
Og så virker deres net bank!   Det kan man ikke sige om Nordea´s
Jeg skal dog indrømme, at der har været een rådgiver som var troværdig i Nordea, MEN da hed det Andelsbanken.
Det er tankevækkende, ikke?

Fra Hornslet
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:12
Hejsa

Jeg er også nystartet (igen) og er ved at skifte fra Nordea til Sparekassen Djursland. Det er noget af en omvæltning. Ja man føler sig velkommen og hvis jeg beder om en ydelse, så får jeg den prompte. Igår ringede jeg for at få en konto til et nyt SE-nr. og så gik der 10 minutter, så lå der en email med nummeret på den. Registreringsbeviset kunne jeg sende ved lejlighed.

Jeg har også oplevet to gange at gå i Nordea med en projektplan og få et nej, hvorefter jeg er gået til sparekassen og fået at vide, at det lyder spændende "den er vi med på". Og det har ikke været fordi sikkerhedsstillelsen ikke har været i orden.

Jeg oplever heller ikke at Nordea ønsker al den forretning de kan få.

Så kan indtil videre varmt anbefale ovenstående, selvom den ligger lidt langt fra dig :-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:44
For et års tid siden var jeg igennem rigtig mange banker for at finde finansiering til et projekt. Min erfaring er, at det der betyder mest, er den rådgiver man får fat i. Så betyder det knap så meget hvilket navn der står bankens facade. Har man fået et nej i én filial, er det ikke ensbetydende med at man vil få et nej i en anden filial.

Men jeg vil dog også sige, at medarbejderne i de største banker generelt er meget "ensrettet". Mon de bliver hjernevasket?

mvh Carsten
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 19:16
Dato: 28-03-2007 09:44:01
Forfatter: Carsten Jacobsen
For et års tid siden var jeg igennem rigtig mange banker for at finde finansiering til et projekt. Min erfaring er, at det der betyder mest, er den rådgiver man får fat i. Så betyder det knap så meget hvilket navn der står bankens facade. Har man fået et nej i én filial, er det ikke ensbetydende med at man vil få et nej i en anden filial.

Men jeg vil dog også sige, at medarbejderne i de største banker generelt er meget ''ensrettet''. Mon de bliver hjernevasket?

mvh Carsten

Tja det kan godt være at der er forskelle fra person til person. Men bare sådan for ligesom at arbejde lidt vidre på nordea historien, så var det også dem vi var kunde hos.

/Peder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38
Dato: 27-03-2007 23:11:40
Forfatter: Peder TakeTwo.dk
Hejsa.
Nu kan jeg selvfølgeligt kun tale ud fra egne erfaringer og de har ikke været for gode med ''en af de meget store banker'', tilgengæld kan jeg anbefale vestjyskbank.
Da vi skiftede kom det som en stor overraskelse for mig at en iværksætter kunne blive behandlet som andet end en belastning og enddog kunne opnå status som ''rigtig kunde''.
Ydermere skal det også påpeges at vi nu næsten er kommet ud af det store gebyrhelvede.
/Peder

Jeg har som privatkunde haft Vestjysk Bank hele mit liv. Og nu er virksomhedskontoen også dér. Men selvom banken har været "familie-banken" i efterhånden flere generationer, får de ikke lov at hvile på laurbærrene. Til gengæld er de til at handle med, og de har også været der for os privat, når det har været nødvendigt. Ingen smalle steder der.

Sidste skridt har været at oprette en bygge-kredit i forbindelse med vores nye hus, og der kunne vi da presse både gebyrer og renten ned

Vi har ind imellem tjekket med andre banker, men til nu har Vestjysk vundet slaget hver gang – om ikke på andet så på deres fleksibilitet.

Desuden har der ikke været en masse gebyrer i forbindelse med opstart af virksomhedskontoen, som jeg har læst, andre døjer med.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)