Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan får jeg forbedret min konverteringsrate?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Aminoer

Jeg gik i luften med min webshop omkring 1.november 2006 og har altså været i luften nu i snart 5 mdr.

jeg synes selv jeg har en meget lækker side og produkterne fejler bestemt heller ikke noget.

Jeg synes egentlig også selv min shop er meget brugervenlig - MEN jeg er jo ikke kunde og nogen gange ser man sig blind på sine egne ting.

Jeg har omkring 300 unikke besøg om dagen (stadig alt for lidt men er trods alt stille og roligt stigende, ved godt ting tager tid.)

Jeg oplever meget "døde" perioder, med mange besøg ,men ingen salg . Så er der igen dage hvor der er 5 -6 kunder på en dag).

Er det normalt eller er der noget I mener jeg kan gøre for at forbedre min konverterings-rate????

Obs! når og hvis du tester siden ved jeg godt der er et par småfejl som skal rettes. Det jeg er intresseret i er hvis nogen har øjne for mere graverende fejl. altså årsager til at man forlader siden uden at købe det man har smidt i kurven.

Er der ideer til forbedringer???

Ærbødigst Lotte F

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:50
Hvordan tæller du "unikke besøgende"? Jeg havde også ca. 300 unikke besøgende på min hjemmeside for noget tid siden, men da jeg analyserede tallene nøjere, så viste det sig at ca. 50% af dem var webcrawlere - altså søgemaskinerne som indekserede mine sider. De køber generelt ikke så meget :-P

Konvertering fra besøgende til salg er ikke en standard-proces. Jeg har ikke lige haft tid til at kigge på din hjemmeside, men vil dog lige ridse et par korte kommentarer op:

- Undersøg din målgruppe
    - Er det din målgruppe, der besøger dig?
       - hvis nej: hvorfor ikke?
       - hvis ja: bliver de præsenteret for noget relevant, når de kommer forbi?

Der er kortsigtet og langsigtet indsats i forbindelse med at konvertere besøgende til salg. De kortsigtede er bl.a. her-og-nu tilbud. De langsigtede er mere specifik for netop din butik. Du kan tilbyde gavekort, opdatere med nyheder ofte, holde din side relevant og spændende, så folk kommer tilbage og meget mere.

Men vigtigst er dog, at folk finder din side. Snak evt. med en SEO om det, hvis du oplever at de fleste besøgende i virkeligheden ikke er relevante besøgende fra din målgruppe.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 22:17
Hej Lotte

Efter en hurtig kig på din side, syntes jeg at du skal tage den blomsteret baggrund af, den får mig til at løbe langt væk.

Og ved adresse oplysninger vil jeg slette feltet med hvilket land man kommer fra, det har du efter min mening ingen ting at bruge til, og hvis det var mig, ville jeg i det hele taget optimere lidt mere på denne adresseside, så man kommer gennem siden med mindst mulig felter der skal udfyldes, det har vi gjordt på vores side, og det kunne tydligt mærkes på ordrene, og kunderne føler at det hele går let og som en leg.

Du er velkommen til at lave en test ordre på min side, og se om der er nogle ider der du kan bruge.

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:38
Hej Lotte

Jeg synes umiddelbart det er e fin shop, ikke noget gravrende som skræmmer mig væk.

Kan du sige hvad din konv.rate helt konkret er?

Af dem der lægger noget i kurve på min shop, er det kun 28% der indtaster adresseoplysninger, resten forsvinder inden. Tøj kan være lidt svært, da mange nok gerne vil se hvorledes det passer purken. Det her med at der ikke er kortgebyr ville jeg stryge, jeg ville selv tage det som en selvfølge. Pladsen der bliver fri kan du evt. benytte til at love 14 dages retturet eller ALLE pengene tilbage, så d ebliver meget synligt at det er risiko frit at bestille selvom man er usikker på størrelsen. Jeg vil tro at du skulle kunne få folk til at komme igen hvis de først er blevet kunder, så skriv evt en personlig email efter de har modtaget varen og hør om de er tilfredse (er det spam?)

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:15
Hej Lotte

Jeg syntes også at du har en flot shop med mange gode features. Hvis jeg skulle give et godt råd, ville det ikke omhandle selve butikken, men det, som du gør udover.

Du skal selvfølgelig have styr på din målgruppe, men det tror jeg egentlig også at du har ?!? Der hvor jeg ville sætte ind er hvordan gør jeg når kunderne kommer ind i butikken og har lagt en ordre.. De skal komme igen. Det skal være målet.. For kun igennem faste tilfredse kunder får du opbygget en god og solid kundebase, som anbefaler dig videre til venner og veninder...Hvordan gør du så det ? Du har jo sikkert læst eller hørt om Martins bog E-pusher og måske ved du så også at der er rigtig mange (alle) som gør, som Martin har sagt (ikke kritik af Martin), - men du lægger måske også slik i pakkerne osv. og her tror jeg at du skal tænke videre. Hvad vil dine kunder have ? Jesper er lidt inde på noget mht. at skrive ud og spørge om de er tilfredse med deres køb.. Det vil nogen syntes er helt fantastisk service og andre vil blive irriterede, så der er ikke andet for end at teste det.. Prøv det på nogle udvalgte kunder. Hvad siger de ?

Kunder i dag vil have service og det er din service, som du skal promovere på dine sider og i dine nyhedsbreve sammen med de gode tilbud. Ofte er det kun servicen som er forskellig, da mange e-shops har de samme produkter og priser.

Håber at du kunne få hoved og hale i det, som jeg har skrevet og held og lykke med det

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 3. Nov 06
Skrevet kl. 22:26
Hej Peter

Tak fordi du gav dig tid til at svare...

Ja man skal jo lære sålænge man lever ...Jeg har faktisk ikke tænkt over at der kan være webcrawlere imellem antallet af besøg..det skal jeg da lige undersøge...

Det er min målgruppe der besøger mig og Ja de kommer forbi noget relevant.....Så jeg tænker på om der evt. er andre ting der gør at de smutter ...Fik idag et råd om at få størrer billeder smidt på, så det overvejer jeg i hvert fald....Produktet skal jo helst vises i al sin herlighed... 

Lotte

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:33
Hej Lotte,

jeg er her for det samme :-)

Større billeder er sikkert ikke en skidt ting. Har du overvejet at startsiden kan være et godt tilbud, som ofte opdateres? Lidt i stil med dagenskup.dk?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 3. Nov 06
Skrevet kl. 22:34
Hej Allan

Tak for dit svar...

Jeg håber ikke jeg nu fornærmer dig - det er i hvert fald ikke min hensigt, men med hensyn til blomsterbaggrunden må jeg jo nok sige at du nok også lige falder udenfor min målgruppe..he he..Siden retter sig jo mod kvinder- og her har jeg fået rigtig meget ros for ideen med blomstertapetet...

Med hensyn til hvilket land man kommer fra , så er det nødvendigt at udfylde feltet for at systemet kan beregne den korrekte fragtpris og evt. trække moms ud af beløbet..Jeg har flere kunder i fx. Norge og på Færøerne.

Men du har ret I at siden med personoplysninger måske kunne strammes lidt mere op.

Lotte

Tilmeldt 3. Nov 06
Skrevet kl. 22:38
Hej Jesper

Tak for dit svar.

Jeg kender ikke konverteringsraten nøjagtigt- så jeg må blive dig svar skyldig på nuværende tidspunkt. Det er normalt min bedre halvdel der er ekspert på dette område..

Med hensyn til ideen med at droppe gebyr skiltet og i stedet reklamere for den fulde returret, så vil du nu kunne se resultatet af dit gode forslag.

Tror det er en rigtig god ide...Takker og nejer

Lotte 

Tilmeldt 3. Nov 06
Skrevet kl. 23:13
Hej Majbrit..

Tak for dine gode råd og fordi du ville hjælpe en kollega i samme branche..

Jeg har selvfølgelig læst "biblen" og suget til mig.. Jeg gør faktisk alle de ting du foreslår ..Jeg sender dog ikke slik med ,men til gengæld et lækkert modemagasin for børn og en sød og meget lækker nøglering fra wwf. (til udsalgsværdi af ca. 30 kr) så jeg synes det er meget flotte ting og jeg får virkelig god respons på det..

Jeg bruger faktisk allerede det at skrive ud til kunderne , men jeg har kun brugt det i det omfang at jeg har haft brug for at producent eller grossist til at sende varen direkte til kunden. Jeg har I de tilfælde skrevet at jeg ville sikre mig kunden havde modtaget sin vare og ellers var tilfreds med den.

Jeg har ikke fået nævneværdig respons på det...Til gengæld vil jeg sige at jeg generelt får utrolig god respons ....Kunderne har væet helt fantastiske til at skrive af sig selv når de har fået deres varer...Jeg har lagt nogle af de tidligste mails ind under ris og ros på min side.

Jeg har godt nok ikke spurgt direkte om jeg måtte bruge deres mail på siden, men da jeg jo ikke oplyser andet end fornavnet og by /Land fremstår de jo alligevel rimelig anonyme...(Ved faktisk ikke om det er tilladt).

Alt i alt vil jeg mene at det i hvert tilfælde ikke kan være min kundeservice der er årsagen til for få kunder..Så jeg må lede videre efter svar...

Måske løser det sig ved de små ændringer jeg allerede har foretaget:

Såsom at reklamere for fuld returret på forsiden og jeg har også lagt tekst om fuld retur-og bytteret ind under produktfotoet i midten på min side...

Nu vil jeg så prøve at ændre selve størrelsen på billederne og se om det har nogen effekt..

Desuden skal jeg til "undervisning" i google analytics" imorgen og så kan det jo være at jeg bliver en haj til at spore hvor det går galt..

Hvis jeg i øvrigt kan være dig behjælpelig med noget må du altid endelig bare spørge..

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)