Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenspil: WordPress <-> Database fil?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey hjælpsomme Aminoer! 

Jeg har skulle flytte en hjemmeside fra vores eget host til et nyt. Da det ikke har virket at direkte flytte mappen og databasen har jeg nu forsøgt at installere WordPress helt forfra, samme med temaet på siden. Jeg har backup af databasen, hvori indlæg og andet indhold ligger i. Nu hvor jeg har installeret WordPress forfra, kommer indlæggene ikke ind i WordPress selvom jeg har skrevet rigtig database? 

Mit spørgsmål er: Hvordan får jeg det indhold fra database filen over i WordPress, så de to ting spiller sammen? 

Venlig hilsen

Jonas Donbæk

Fra Køge
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Beruf Digital Sans Skrevet kl. 10:36

Hej Jonas

Har du lavet en ny sql database hos den nye host, hvor du så har importeret din gamle database?

Har du rettet sti, kode, bruger og databasenavn i wp-config.php, som ligger i roden af din wordpress installation?

Håber det hjælper

mvh

Henrik

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Skrevet kl. 13:35

Hey Henrik! 

Jep. Der er lavet en ny DB på det nye host, og jeg har uplaodet den gamle database så den ligger rigtigt. 

Da det ikke virkede at ligge den samme mappe fra mit eget host direkte over i den nye. Har jeg nu forsøgt mig med at installere WordPress fra ny. Hvor min idé så var at få importeret indhold vha. database filen og ligge det nye tema på. 

Jeg forstår bare ikke helt hvorfor indlæggende fra databasen ikke kommer ind i WordPress når det er de rigtige databaseoplysninger der står i wp.config.php

Venlig hilsen

Jonas 

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 14:39

kan du beskrive lidt bedre hvordan du har importeret den gamle database over i den nye?

jeg ville gøre sådan her.

1. expoter den gamle databse.

2 indstaler wp på den nye server.

3 gem konfigurations filen fra den nye indstalation et sikkert sted.

4. kopier alle filer fra det gamle webhotel over i den nye.

5. gendan/importer databasen fra det gamle site over i den nye.

6. se om det virker. (gør det nok ik)

7 smid filen fra step 3 over i mappen igen og overskriv den anden fil. (så burde det virke)

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 15:52

Husk at databasen skal følge med installationen. Du kan ikke bare sådan lige installere WordPress fra ny og så importere en gammel database ind igen. Det vil altid skabe problemer mht uploads mv. Sørg derfor i det mindste for at /wp-content mappen følger med databasen.

Jeg har skrevet en guide om at flytte WordPress til en ny udbyder. Måske du kunne bruge den til noget.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Skrevet kl. 00:31

Joachim: Tak for svaret!

Vi eksportede gamle DB og kopierede WP indholdet ned. Derefter uploadede vi DB til nyt host og smed filerne ind. Det fungerede ikke. Kan det ha noget at gøre med at der står i .sql.sql filen "Database: `langhede_wp1`" (Den gamle DB) Skal navnet på den nye DB ikke stå her (Som også står i wp-config.php? 

Martin: Tak for svaret! 

Skal jeg så uploade den gamle WP-content mappe til  det nye hoste? Det vigtigste er bare at indlæggende/indholdet kommer ind i WordPress igen! 

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 08:52

Hej Jonas Hvis du ikke kan fa det til at virke kan vi godt hjalpe dig
og gore det for dig
Mvh  Tjenester.dk

info@tjenester.dk

Billige seo pakker

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)