Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

4Life - Nyt NM- koncept i DK?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej på Amino.

På en mese i weekenden stødte jeg på et network marketing firma, der hedder 4Life.

Jeg har aldrig hørt om dem, men måske nogle her kender dem ??

Det skulle være nogle kapsler der støtter immunforsvaret.

Hvis I kender noget til dem og deres kompensationsplaner m.v. vil det være super at høre om.

VH

Jørgen

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:35
Dato: 27-03-2007 09:26:11 Forfatter:kleine
Hej på Amino.

På en mese i weekenden stødte jeg på et network marketing firma, der hedder 4Life.

Jeg har aldrig hørt om dem, men måske nogle her kender dem ??

Hej Jørgen,

Det er nyt for mig at 4Life er igang i Danmark - har dog en formodning om at de heller ikke er det - hverken officielt eller "lige-ved-og-næsten" - men 4Life er forholdsvis vel-etableret i USA; de har base i Utah (som næsten alle andre selskaber!) og der hovedprodukter har hidtil være de omtalte kapsler, men har også et eller energidrik produkter i sortiment (samt vægtkontrol produkter).

Grunden til du har stødt på dem i DK, er at 4Life tillader at distributører kan signe op, uanset hvor de bor - og man kan i en vis udstrækning på shippet produkter fra USA. Dog er 4Life meget svagt repræsenteret i Europa - så om ikke andet, så ligger der en stor mulighed for at være det team der flytter dem videre.

(Jeg kan sætte dig i forbindelse med en succesfuld 4Life distributør, han er faktisk dansker, men bosiddende i Australien).

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:45

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:06
Hi!

Jeg er 4Life forhandler-ikke ''networker'' i Portugal,hvis jeg kan hjælpe med noget er min email:

Cj.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:14
Hej CJ!

Velkommen på AMINO - og i særdeles i denne del af forummet - under hvilket du rammer fælles interesse præferencer; Network Marketing ;-)

4Life er jo operationel i rigtig mange lande - hvordan klarer i logistikken til de mange lande, som rent faktisk ikke er "åbnet" i traditionel forstand?

MVH

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:55

Hej

fandt denne side: http://web.archive.org/web/20030708025159/http://www.4lifeguilty.com/more.htm . Det er godt nok snart 4 år gammelt materiale.

Derfor er det nok kun en side af en sag om med rig mulighed for at tingene har ændret sig betydligt siden da. Men det kan være grunden til at 4Life ikke er vokset som andre.

Som det tidligere har været nævnt her i debatten: undersøg til bunds hvad du kan over et selskab, før du kaster dig igang med det.

Mvh

Mads Vidkjær

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:26
Mads, selvom du netop har været så flink at skrive et par fine ting om mig på LinkedIn.com - så må jeg samtidig tage dig på de fine ord: En 4 år gammel retssag - som iøvrigt for udenforstående er svær at finde hoved og hale i - vægter meget lidt i min bog.

Stort set alle selskaber har faktisk løbende retssager - det er bare ikke ret mange vi hører om - og årsagerne kan være mange: interne distributør-stridigheder, terminerede forhandlere som føler sig uretfærdig behandlet, stridigheder selskaberne imellem, ansættelsesforhold o.m.a.

Selv dit selskab har uden tvivl et eller andet fikumdik kørende også - som intet har med selskabet eller produkterne at gøre - i den forstand at det er naturligt at når man har i hundredetusindevis af forhandlere og flere tusinde "almindeligt ansatte", så vil der uundgåeligt opstå twister.

Hvis du søger længe nok vil du finde mange "skægge" retssager, som på ingen måde kan regnes med når man skal vurdere en forretning.

For nu at tage 4Life op - så er min klare, umiddelbare vurdering at de om nogen er et "me too" selskab; intet ekstraordinært i deres produktsortiment som ikke er set før - men deres force er, at du kan signe op overalt - og få produkter nogenlunde enkelt leveret (de seneste data jeg har).

Men dermed ikke sagt at 4Life er uinteressant - man kan faktisk lave det til en stor forretning, hvis man forstå at udnytte "niche-perspektivet" i konceptet.
4Life er et selskab du aldrig nogensinde kan "hype" - men bygge stort i det "skjulte" over tid, 5-10 år - uanset hvor du bor, netop grundet logistikken.

Så en 4 år gammel retssag med en hysterisk k-æ-l... er IKKE årsagen til de ikke er så kendte... et skyldes manglende nyhedsværdi, og "me-too" faktoren - men samtidig også at SELVOM selskabet kan laves fra rigtig mange lande, så er der aldrig lavet en egentlig plan for hvordan man launcher disse lande officielt, dermed udebliver nyhedsværdien.

MVH

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:47
Lasse, det er rigtigt at der findes retsager mellem sikkert alle MLM selskaber - både indbyrdes og mellem selskab og forhandler.

Men når/hvis man kaster sig i lag med et for dig "ukendt" selskab, vil jeg mene at det er uhyr vigtigt først at undersøge tilbunds hvad man kan over dette selskab. Kan man stå inde for deres produkter? (ligegyldigt om det er original/markedsledende eller kopi/me too). Kan man identificere sig med ejerne/ledelsen? etc. Hvordan virker selskabets moral/virkemåde på dig selv. Enthvert MLM selskab og topdistributør vil kunne hype både dig og mig og andre. Derfor er din egen mening vigtigere end noget andet.

I tilfældet 4Life må jeg sige, at jeg ikke kender særligt meget til selskabet og derfor heller ikke skal tale hverken negativt eller positivt om dem. Som det nemmeste undersøgte jeg blot på google og fandt denne gamle retsag som det første og ikke selskabets egen hjemmeside. I Tyskland er 4Life veletableret ommend de vist lige har mistet en af dere top folk til Agel. Men det oplever vi andre jo også.

Mvh

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:03
Dato: 02-05-2007 12:46:54 Forfatter: a-perfect-start
 I Tyskland er 4Life veletableret ommend de vist lige har mistet en af dere top folk til Agel. Men det oplever vi andre jo også.

Der er jo "svingdørs-scenarie" i alle selskaber - og hvor man i et selskab blot får tiden til at gå til "næste store kommer" - så er der selskaber der samtidig er mere udsatte end andre - især på "mellemleder"-niveau. Det er jo aldrig DEN største der smutter, men "topfolk" i mellemleder positioner der tager springet.

AGEL er jo iøvrigt et godt eksempel på at har man rette folk koblet på - så kan man trække folk alene på den person - her tænker jeg på Randy Gage - men samtidig kan man så diskutere som hans egen "brandværdi" er faldet ved at rykke folk i AGEL - han er jo indbegrebet af at "uafhængig" - men for AGEL er det et scoop. 100%.

MVH

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:25
Hi Lasse!

Tak for velkomsten!

4Life har et ''bredt koncept'',jeg bor i Portugal og har mit eget netværk,som jeg startede for 20 år siden og bygger på min egen ALOE VERA plantage (Europas største og ældste-der er nu kun 5) og egne produkter derfra, med ca.5000 kunder,dem sælger jeg så 4Life prudukter til og søger også nye kunder hele tiden.Jeg klarer selv logistikken,da jeg har tager 4Life produkter hjem i større patier og sælger vidre direkte til mine kunder. 4Life er jo nyt,så vi må se hvordan det går, men jeg har altid haft megen ''gavn'' af de store som FLP-LH bare for at nævne noget med ALOE VERA, hvis man har et rimeligt godt produkt og behandler folk ordentligt,kan resten siges med et ord - MARKEDSFØRING!  

Hilsner fra Europas smørhul,

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)