Jep 5 stjerner til Ulrik for et godt indlæg. Man kan også gøre det endnu mere simpelt ved at tænke : "Liberal betyder " fri ". Dybest set, i sin kerne. Hvis du bliver forsørget af staten, er du så fri ? Er samfundet frit hvis vi lukker grænser for store befolkningsgrupper, er vi frie hvis der vedtages flere love end nogensinde, er vi fri hvis der er mere kontrol med os allesammen end nogensinde, er vi mere fri hvis vi optager mere gæld end nogensinde, er vi mere fri hvis vi kun har råd til at købe boliger igennem afdragsfrie lån og så videre og så videre. Total anarkisme / liberalisme er dog også en utopi for det omsorgsfulde menneske, da der virkelig er behov at tage sig af folk der ikke kan klare sig selv. Men vi er også meget langt fra den slags samfund, så en lille smule kan vi vel godt ændre ? If you love your people, set `em free |
Fashion-Seller:Men hvis ik DF var på modsatte fløj, så synes jeg du skulle nævne bare en liberal sag, som DF støtter... Jeg kan ik finde nogen
Og det er så her jeg står af :) Hvis du virkelig ikke kan finde en snert af liberalisme i DF, så tror jeg sgu ikke kun det er min samfundslære som har kikset.
Jimmy