Jeg er indehaver af en specielforretning indenfor øl, vin, chokolade mm.
I min planlægning for butikkens fremtid, mangler jeg lidt hjælp til at finde den / de butikker, der har innovation som en bærende kraft, og som virkeligt sætter nye standarder indenfor branchen. Ikke nødvendigvis en vinforretning, det kan sagtens være en boghandler der har formået at tænke "ud af boksen", og har skabt noget unikt - og innovativt. Så kan man jo altid se om det kan tilpasses min virkelighed.
Det kan også være, at I er stødt på en "hvad skete der lige der" oplevelse i en forretning, der virkeligt ændrede Jeres syn på butikken.
Der er sagt og skrevet meget om kedelige danske butikker, der ikke er fremtidsorienterede. Det er helt givet også korrekt, men de der så er kreative og fremtidsorienterede, skal jo "lures af", og alle vi andre skal inspireres til at gøre som de bedste, så de fysiske butikker også eksisterer om 10 år.
Jeg ser frem til at skulle bruge mange dage på de danske landeveje, når jeg skal rundt for at se på butikkerne der er udviklet af: "innovationens kreative sjæle".
Jeg kan ikke umiddelbart komme på nogle danske butikker, som du kan bruge i din færd på landevejene.
Men jeg vil anbefale dig at se nærmere på Gary Vaynerchuk, der har haft stor succes med at bruge de sociale medier på Internettet til at booste sin forretning.