Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du spørgsmål om skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at skrive et kapitel om beskatning af internetvirksomheder til min kommende bog "Jurahåndbog for Internetvirksomheder".

Hvilke spørgsmål kunne du tænke dig svar på i den forbindelse?

Eksempler kunne være:

• Hvornår er min virksomhed og jeg selv personligt skattepligtig i Danmark?
  • Hvor skal ansatte i danske virksomheder i udlandet betale skat?
  • Hvilke skattelande kunne være optimale for internetvirksomheder?
Mvh.
Kristian

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Århus
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:37

Hej Kristian

Hvornår skal man registreres for moms?

Hvilke ydelser er momspligtige?

Hvornår og hvordan skal moms opgøres hhv. afregnes?

Hvad er fordele hhv. ulemper ved at drive personlig virksomhed i forhold til virksomhed i selskabsregi, herunder ansvar samt beskatning ved salg af virksomhed.

Fordele og ulempe ved at have holdingselskab som ejer af virksomhed.

Hvordan behandles ansættelse af medarbejdere? - fyring, kompensation, sygdom og andre vigtige fokusområder ved udarbejdelse af ansættelseskontrakt.

Mvh

Anders Balmer

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:18

Hej Kristian,

Spændende bog. Lad mig høre, når den udkommer, så kunne jeg være interesseret som kunde! Jeg stiller mig også gerne op som testlæser, og giver gode råd inden den udkommer.

Som jeg læser det, så er der primært fokus på salg af varer. Du kunne også inddrage noget omkring salg af ydelser via nettet, herunder især, hvis sælger er registreret i udlandet og sælger til Danmark, selvfølgelig vurderet både hvis ydelsen leveres i DK eller udføres fra udlandet.

Jeg har selv haft denne udfordring i min virksomhed, men er faktisk endt med at registrere det hele i Danmark - for nemhedens skyld.

Der kunne også være tale om salg af abonnementer, hvor indholdet er dansk, men er placeret i udlandet og drives fra et udenlandsk firma.

Du kunne inddrage noget om, hvor lang tid der går fra man flytter ud, til man ikke længere er skattepligtig i DK, samt hvilke krav man skal opfylde for ikke er være skattepligtig til DK.

Nu nævner du allerede "hvilke skattelande, som kunne være optimale", og herunder kan der vurderes på fordele og ulemper indenfor/udenfor EU.

Den med de ansatte, som du selv opstiller, bør også vendes rundt, således udenlandske ansatte i Danske virksomheder inddrages. Kan der i den forbindelse være fordel i at oprette et datterselskab i udlandet til håndtering af dette? Og hvilke problemer/udfordringer giver det?

Jeg kan uden tvivl komme i tanker om flere problemstillinger, når jeg sidder med din bog... Du er velkommen til at sende en PM, hvis du ønsker en testlæser.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)