Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skulderklap til en Amino. SÅDAN blev vi den gratis udvikler til "den gode ide".

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Dette er et stort skulderklap til en Amino vis identitet kommer senere når projektet har fået vinger. Men det er i høj grad også historien om hvordan og hvorfor vi for første gang nogensinde sagde ja til at være gratis udviklere mod at få del i projektet.

Forhistorie:

Jeg kender denne seriøse Amino lidt fra tidligere hvor vi har hjulpet ham lidt med dit og dat i forbindelse med hans WordPress. Jeg kan rigtigt godt lide personen da han virker til at have en ret professionel indstilling til tingene og ikke mindst bare arbejder hårdt og engageret. De gange vi har hjulpet ham har været UB og blot som en vennetjeneste da det har været mindre ting.

En hemmelig ide

Jeg modtager en mail hvor personen skriver at han har fået en super ide og spørger om råd til hvordan han kommer videre. Vi snakker lidt frem og tilbage og bliver enige om at jeg underskrive en NDA så han kan sende noget mere materiale.

Jeg modtager et super gennemarbejdet dokument

Dokumentet er 10-12 sider og beskriver selve forretningsideen, hvorfor lige præcis den ide er god, markedsresearch, antal søgninger på Google, adwordspriser omkring emnet, facebook aktivitet omkring emnet, personens egne vurderinger af hvert emne og hans ideer til både funktioner, opstart og meget andet.

Ideen er faktisk rigtig god og den bliver kun bedre af at læse dokumentet et par gange og tænke over tingene. Jeg ville dog aldrig vælge et samarbejde ud fra en god ide alene.

Derfor sagde vi ja til at udvikle gratis

Som sagt er en god ide ikke nok, jeg bliver nødt til at have en fornemmelse af at vores timer bliver smidt efter en som virkelig selv går op i tingene. Alene ud fra hans posts her på Amino kan jeg se han har noget af det rigtige, men det der virkelig gør det for mig var faktisk hans dokument.

Her har vi en ide fra en person der IKKE er bange for at lave en masse arbejde selv. Ofte når man ser folk med "gode ideer" er det noget med at de skal komme med ideen og så skal udviklerne kommer med alle programmeringstimerne. Men jeg kan jo se på det tilsendte dokument at ikke alene er han ikke bange for at bruge MANGE timer på blot at præsentere ideen, han viser mig også han har en MASSE viden om området.

Fordelingen er win-win

Vi har aftalt en fordeling af fremtidige indtægter og en del af de indtægter der tilfalder os kan personen "veksle" til udviklingstimer hos os. Det betyder altså at hvis han sørger for at arbejde hårdt så det bliver en succes får han altså gratis programmering, seo m.m. fremover udover hans del af indtægterne. Vi er til gengæld blevet medejere af et projekt som forhåbentlig kommer til at kaste penge af sig i lang tid fremover uden vi skal lave det helt store ud over udviklingen. En ret god situation for os, men se lige på den anden side af bordet. Tænk sig at være iværksætter og kunne få gratis udvikling, seo, hosting m.m. til andre ideer i fremtiden. Jeg mener virkelig vi har lavet en deal som bare er max win-win for begge parter.

Jeg håber dette kan inspirere

Jeg håber mit indlæg kan inspirere andre med gode ideer ved at vide hvad jeg i dette tilfælde bed på, så det måske bliver nemmere for jer at lave en idebeskrivelse der er så gennemarbejdet at en udvikler bider på.

Jeg glæder mig til senere at kunne præsentere et færdigt site og personen vi samarbejder med.

Efter vi havde aftalt at indgå samarbejdet brugte personen i øvrigt en uge på at gennemgå andre lignende sites for funktioner ned til mindste detalje og jeg modtog en rapport på 6 sider hvor hvert enkelt site var gennemgået med plusser og minusser og hvordan han havde oplevet de forskellige funktioners vigtighed for siden.

Herefter var det let at tage en snak og finde de bedste ting fra de forskellige sites da han havde gjort ALT forarbejdet endnu en gangYes

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:21

Dybt engagerede entusiaster er altid en fornøjelse at samarbejde med.

Bliver spændende at følge projektet.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En god passion i at vil lave det bedste giver det bedste udbytte

man laver den bedste kravspektion arbejder derudad.

En vilje der viser man altid giver sig 110 % for man vil vinde er den rette iværksættere vilje .

Tillykke med den gode nye samarbejdespartner du fik , det er simpelthen super at høre man finder det rette , det giver virkelige en dejlige iværksættere dag

Vi ved alle at det er en daglig kamp at vinde når man vil frem i verden og der er kun en ting kæmp så basker og giv dig fuld ud og  lav det bedste

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 13:47

Det lyder virkelig godt... Der er mange gode iværksættere og ideer derude. 

Det du beskriver er faktisk det koncept vi kører efter i RunIT - Det med at udvikle folks ideer efter den konstruktion du nævner, og det vel nok vigtigste er at partneren er passioneret med en drivkraft og vilje til at arbejde for successen. 

Pt. har vi flere projekter i udvikling efter samme konstruktion. Vi er faktisk igang med at planlægge åbningen af en "kbh afdeling" hvor specialet mere end at finde kapital til iværksættere, så er det også at hjælpe med at finde de rigtige folk og sammensætte det rigtige team. mange undervurderer hvor langt man kan komme med humankapital og strategiske samarbejder. Det er vel i teorien (ja, i teorien) underordnet om man får kapital og køber ydelsen man skal bruge, eller afgiver tilsvarende andel til vedkommende der udfører ydelsen - her får du bare kompetencerne tilknyttet efterfølgende, samt de ofte leverer et bedre arbejde når de pludselig er en del af projektet og afhængige af successen. (ja, en biased udtalelse, men det tages med et gran salt.)

Men det lyder super fedt og held og lykke med projektet!

Mvh Kenneth

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra København
Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:10

Super fedt indlæg Thomas. - Det gav mig stof til eftertanke! Jeg føler mig lidt siddende i samme båd, som den daværende iværksætter du hjalp sidder i, og håber på at kunne finde en som dig, der kan hjælpe, blive partner/medejer mm. 

Tak:)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:56

Kenneth Jensen:
Det er vel i teorien (ja, i teorien) underordnet om man får kapital og køber ydelsen man skal bruge, eller afgiver tilsvarende andel til vedkommende der udfører ydelsen - her får du bare kompetencerne tilknyttet efterfølgende, samt de ofte leverer et bedre arbejde når de pludselig er en del af projektet og afhængige af successen. (ja, en biased udtalelse, men det tages med et gran salt.)

Jeg er helt enig med dig. Det er altid fedt at arbejde sammen med nogen der har en del af et projekt da de bare arbejder så meget mere målrettet.

@Andreas

Fedt at kunne sætte lidt tanker i gang hos dig, nu må du i gang med at skrive en masse ting ned og sælge dig og din ide Smile

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:53

Dette er en rigtig interessant tråd og super godt at se den slags partnerskaber opstår. Jeg tror der er en del som jeg selv, der godt kunne bruge en samarbejdspartner til sparring og ikke blot køb af ydelse som eks. website design. Mange gange kan samarbejde med fælles fokus skabe store resultater.

Som eksempel har jeg et projekt der er opstået som resultat af en løbende stor interesse i et bestemt område indenfor corporate finance, hvor der betales store beløb for bestemte ydelser. Min ide er at give det frit for alle. Jeg har i dag en helt klar holdning til at det kræver website programmering med excel integration samt med tilknyttet mobil web eller apps. Jeg har haft følere ude - også herinde på selve apps delen, men det er websiden der vil være drivkraften. Jeg har en god kontakt som muligvis skal arbejdes videre på efter sommerferien, da jeg har indirekte kontakt til udenlandske web/excel integrations programmører.

Jeg ved, at den ydelse der kan udbydes online i projektet fungerer perfekt og er et oplagt emne til global online forretning, men det springende punkt er: Hvordan sammensættes forretningsmodellen. Her tænker jeg ikke på, hvordan kagen fordeles mellem samarbejdspartnere, men hvordan pengene tjenes ind på siden. Jeg har en ide om fast lav pris for en engangsydelse kombineret med mulighed for årligt abonnment, salg af app samt andre salg fra siden. En erfaren online iværksætter ville måske sige, at det måske skulle være gratis og det gælder om at drive så meget trafik som muligt til siden og at indtjeningen i det tilfælde skulle komme fra andet salg på siden samt opbygning af stor medlems database som senere kunne være basis for et salg af siden. Kort sagt, jeg ved hvad ydelsen skal være og ved hvilke "sales pitches" der kan anvendes. Jeg ved også hvordan login området skal opbygges. Ligeledes har jeg fået fat i et .com domainet. Det jeg ikke ved, er den erfaring med online forretningsmodeller, webdesign og aps, der kan være livsnødvendig for at projektet lykkedes. Min holdning er, hellere mindre andel af stor indtægt end ingen indtægt.

Det jeg ville sige med mit lange indlæg er, at det kunne være rigtig interessant med en samlet database, over virksomheder der kunne være interesseret i sådanne samarbejder. Så er det op til den enkelte at præsentere en solid velunderbygget forretningsplan. Jeg har modellen klar og er igang med forretningsbeskrivelsen.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:02

MortenRams:

Dette er en rigtig interessant tråd og super godt at se den slags partnerskaber opstår. Jeg tror der er en del som jeg selv, der godt kunne bruge en samarbejdspartner til sparring og ikke blot køb af ydelse som eks. website design. Mange gange kan samarbejde med fælles fokus skabe store resultater.

Som eksempel har jeg et projekt der er opstået som resultat af en løbende stor interesse i et bestemt område indenfor corporate finance, hvor der betales store beløb for bestemte ydelser. Min ide er at give det frit for alle. Jeg har i dag en helt klar holdning til at det kræver website programmering med excel integration samt med tilknyttet mobil web eller apps. Jeg har haft følere ude - også herinde på selve apps delen, men det er websiden der vil være drivkraften. Jeg har en god kontakt som muligvis skal arbejdes videre på efter sommerferien, da jeg har indirekte kontakt til udenlandske web/excel integrations programmører.

Jeg ved, at den ydelse der kan udbydes online i projektet fungerer perfekt og er et oplagt emne til global online forretning, men det springende punkt er: Hvordan sammensættes forretningsmodellen. Her tænker jeg ikke på, hvordan kagen fordeles mellem samarbejdspartnere, men hvordan pengene tjenes ind på siden. Jeg har en ide om fast lav pris for en engangsydelse kombineret med mulighed for årligt abonnment, salg af app samt andre salg fra siden. En erfaren online iværksætter ville måske sige, at det måske skulle være gratis og det gælder om at drive så meget trafik som muligt til siden og at indtjeningen i det tilfælde skulle komme fra andet salg på siden samt opbygning af stor medlems database som senere kunne være basis for et salg af siden. Kort sagt, jeg ved hvad ydelsen skal være og ved hvilke "sales pitches" der kan anvendes. Jeg ved også hvordan login området skal opbygges. Ligeledes har jeg fået fat i et .com domainet. Det jeg ikke ved, er den erfaring med online forretningsmodeller, webdesign og aps, der kan være livsnødvendig for at projektet lykkedes. Min holdning er, hellere mindre andel af stor indtægt end ingen indtægt.

Det jeg ville sige med mit lange indlæg er, at det kunne være rigtig interessant med en samlet database, over virksomheder der kunne være interesseret i sådanne samarbejder. Så er det op til den enkelte at præsentere en solid velunderbygget forretningsplan. Jeg har modellen klar og er igang med forretningsbeskrivelsen.

Hej Morten

Det lyder som en spændende ide. Hvis du har lyst til noget gratis sparring her inden opstart er du meget velkommen til at kontakte undertegnede. Det er ikke noget vi har tid til at være med i på nuværende tidspunkt, men jeg kan næsten garantere at jeg kan komme med nogle vinkler og måske nogle ideer du kan bruge.

Det er ikke noget der koster noget da jeg synes det er spændende og derudover udbygger jeg gerne mit netværk med ide-rige personer Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 11:51

Fedt indlæg, som bestemt kan inspirere. 

Jeg glæder mig til en lancering af dette site, da det lyder til at blive rigtig spændende! 

 iPhone 6

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 16:58

Hej Thomas

Det vil jeg da meget gerne benytte mig af. Jeg har fuld gang i forretningsplanen og vil meget gerne sende den til dig inden for en uge. Så kunne du jo komme med dine vinkler. Jeg er altid interesseret i at lytte til nogle der er bedre end mig på andre områder :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)