Jeg overvejer kraftigt snart at skulle en tur til tyskland for at tage på en messe. Det jeg gerne vil vide noget om er hvad jeg kan trække fra af moms og skat osv. hvis jeg selv skal køre derned? Vi snakker jo om langt over 500 km hvis det kan gøre det.. Så jeg vil da gerne vide hvis det kunne lade sig gøre.. I tilfælde af at jeg kan trække noget fra, hvad skal jeg så gemme og hvor skal jeg indberette det? På forhånd tak, - Benjamin |
Rejseudgifter - Hvad kan trækkes fra?
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Hej Benjamin Hvis du vælger at tage på en messe, der naturligvis er relevant for din virksomhed, kan du fratrække rejseudgifterne enten i form af de faktiske udgifter til transport (husk at gemme de originale bilag). Eller du kan bruge statens takster for km. godtgørelse, i dette tilfælde skal du bare aflæse bilens kilometertæller før du tager afsted og efter du er kommet hjem. Du kan ligeledes fratrække udgifter til kost og logi. Her gælder det samme, du kan enten benytte statens takster eller huske at gemme originalkvitteringerne. Mit råd er gør begge dele, så kan du beregne den mest fordelagtige løsning for dig når du kommer hjem. Ovenstående er fradrag, der kan medtages i dit regnskab/ på din selvangivelse (skattemæssigt), der er ingen momsfradrag. |
Tak for det gode svar :) Hvor kan jeg se hvor meget de giver? Hvordan og hvor skal det bogføres til sin tid? som firma udgifter? Mvh, - Benjamin |
Hvis du skal beregne diæter, kan dette måske være til hjælp: |
|
Hej Benjamin Ja, du trækker udgiften fra i din virksomheds regnskab under salgsfremmende omkostninger: Statens takster for kørsel er i år 2007 kr. 3,35 pr. km for op til 20.000 km. pr. år Jeg kan ikke huske satserne for kost og logi for 2007, men for år 2006 ser de således ud, du kan forvente at de er steget en smule Kost ved rejse i udlandet 150 kr/døgn Logi 179 kr./døgn |
Jeg skal køre i privat bil som jeg låner af mine forældre. Hvordan skal jeg tackle den? Der står at man kan få en kørebog hos de fleste tankstationer.. SKAL jeg bruge den? Desuden skal jeg også dokumentere hvem jeg har besøgt.. skal jeg bare gemme entrébilletten fra messen? På forhånd mange tak :) - Benjamin |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)