Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start en produktion

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg har en drøm om at starte en fabrik, vi skal kunne producer beskyttelse cover og tilbehør til mobiltelefoner, men har lige nogen spørglsmål til jer søde mennesker.

1: Hvordan skal jeg starte jeg er (17år)

2: Hvad med priser lager osv?

3: Nogen som har en erfaring med fabrik.

4: Hvordan går jeg i gang?

Seriøst hjælp så jeg kan begynde min drøm :=)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Først af alt så er det virkelig et stort område. Men skal prøve at give dig nogle svar.

Med henhold til at starte egen produktion op, så er spørgsmålet hvad. For en ting er en elektronisk, en anden er det støbemæssige. Og ved små produktion, kan man hurtigt finde nogle leverandører der kan gøre det billigere, end selv indkøbe maskiner. Og på sigt kan man så købe de forskellige maskiner.

Tag fx Protect, som startede med at få lavet alt ud af huset, og senere har samlet meget under eget tag.

Det som man skal tænke på er hvad ens hoved aktivitet er. Og det er typisk det som man mener vil være ens hoved indtægt, og det som der er mest efterspørgelses på. Og det er her man sætter ind med maskiner og andet.

Problemet er at du sætter dig i et marked, der er baseret på taiwan/kina produkter, og det med godgrund. Da de typisk kan gøre det billigere. OG derfor kommer man i en konkurrance situation, hvor man ikke vil have det store vækst marked. Men vil være et firma, der producere niche og mere trend produkter.

At starte en produktion op, er ekstrem dyrt. Det kræver maskiner, til det man skal producere. Og tager man fx en støbemaskine, så koster de hurtigt et par mille, og så kommer støbe værktøjet til, som koster fra 10.000 til flere hundrede, alt efter hvad det er.

Snakker man fx noget low tek, med print, så kommer man også hurtigt op i en hund tusind, i start.

Så for mit vedkomne så ville jeg starte med at kontakte firmaer der laver noget ligne, det du vil producere, og så evt med tiden arbejde hen mod selv at lave produktionsfaciliteter. Eller også bare stå som producent og få det lavet ude i byen, er egentligt nemmere.

/Kenneth

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt det er en gammel debat. men det bliver en dyr omgang, overvej heller om du kan købe produkterne over nettet eller finde en samarbejdspartner som kan noget af det du mangler. (maskiner, værktøjsmagere til fremstille formene. m.m.)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)