Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varelager Regler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan jeg bruge mit private hjem som varelager? 

Jeg er 17 år og huset står i mine forældre's navn self...

Jeg ved man kan trække noget fra i skat omkring erhvervslokaler i privat hjem men lad os sige jeg ikke gider rode med det og bare have lageret i hjemmet.

Det er primært tekstil varer, så er der nogle specielle regler omkring opbevaringen?

Håber nogle flinke amino'er kan hjælpe mig her. :)

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:25

Hej

Det som du skal tænke på, er at en alm. indbo forsikring normalt ikke dækker erhverv. Det vil sige lager.

Og ja du må godt have lager hjemme hos dine forældre, når det drejer sig om tekstiler.....medmindre at de indeholder visse kemiske stoffer, men så må du heller ikke sælge dem.

/Kenneth

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 15:26
Som du selv er inde på, kan det nok ikke svare sig at forsøge at fradrage "huslejen". Som udgangspunkt burde det ikke være et problem, at have et mindre varelager på privat bopæl. Men husk at indboforsikringen næppe dækker dit varelager. I princippet skal man vist have tilladelse til at drive erhverv fra privat bopæl. Men så længe du ikke har en masse kunder rendende og daglige leverancer fra store lastbiler osv. så skulle der ikke være noget problem. Jeg har i mange år haft kontor og varelager på min bopæl.
Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 15:35

Tak for jeres svar. Hjalp mig lidt videre omkring opstarten af firma. 

Jeg har det sådan at jeg ikke syntes jeg har brug for en forsikring i starten og derfor ville jeg hører om det var et lovkrav at man skulle have en erhvervsforsikring i tilfælde af tyveri, brand osv. 

Men jeg vil lige tjekke omkring tilladelse om at drive erhverv fra privat bopæl.

Igen tak for jeres svar :)

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40

Kristian Lim Andersen:

Tak for jeres svar. Hjalp mig lidt videre omkring opstarten af firma. 

Jeg har det sådan at jeg ikke syntes jeg har brug for en forsikring i starten og derfor ville jeg hører om det var et lovkrav at man skulle have en erhvervsforsikring i tilfælde af tyveri, brand osv. 

Men jeg vil lige tjekke omkring tilladelse om at drive erhverv fra privat bopæl.

Igen tak for jeres svar :)

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Hej

Egentlig er der ikke noget krav om forsikringer, eller alarmer. Da du selv så bare hæfter. Banker og investorer kan stille krav om det, hvis du skal skaffe kapital.

/Kenneth

Ps. Tjek lokalplanen, samt grund ejerforeningens vedtægter, da de bestemmer om du må drive erhver. OG bliv ikke bange for en masse juridiske ord, dem findes der også en masse her på amino der kan oversætte.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)