Har man været i kontant, burde man ikke være ekspert blogger. Hvor troværdig programmet er, ja det er svært at sige. En ting er dog sikkert, de tager ikke et firma med i programmet, uden mange klager.. |
Ideén med ekspertbloggerne var god, men desværrre er den tydeligvis solgt til "ekspertbloggerne" ud fra devisen om "hvad er der i det for mig?" - og det er lidt synd.
Der bliver jo serveret en god gang narrefisse (m/k) på emner der mere er nyheds-/salgsbreve end ønsket om at formidle noget konkret viden til glæde for de uerfarne iværksættere.
Det er ingen succes hvis nogen afmelder nyhedsbreve, - når man har slidt for at få 150 modtagere. Det er ingen succes at at have kant, hvis det skræmmer 2 ud af de 5 kunder man har væk. Osv. osv.
Det er selvfølgelig helt okay at have en bannerreklame så man måske kan købe en bog eller abbonere på noget i samme boldgade som ekspertbloggeren skriver om, - fordi så har man fået et indtryk af om man overhovedet er på et sted i sin opstart hvor de penge er godt givet ud.
Hvad der ikke er okay, er at klaske et indlæg på tapetet fordi veninden har lavet et datingsite for sexhungrende midaldrende kvinder som søger unge drenge, - og så lige refere til et tidligere indlæg om passiv indtægt. Jeg er godt nok en gammel dreng - men tro mig - der er ikke muligt at være passiv når det kommer til cougars :)
Så vi må nok indse, at konceptet omkring ekspertbloggerne ikke blev til noget, og derfor giver det heller ikke nogen mening at stille krav om noget som helst.
Der er selvfølgelig nogle brave bloggere mellem som yder en god indsats om som man kan lære rigtigt meget fra, - og det skal man nok glæde sig mere over end at ærgre sig over at man ikke får fuld valuta hele vejen.
Som i filmen "Forest Gump" med Tom Hanks i en lettere omskrevet oversættelse; Livet er som en æske fyldt chokolade, - man ved aldrig hvad indholdet i næste stykke vil være....
Så lad være med at ærgre dig eller stille krav, men nyd når der kommer noget du kan bruge....