Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PageRank - hvorfor og hvordan?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg spørger fordi jeg er nysgerrig på, hvordan man egentlig øger sin pagerank - har det i øvrigt noget at sige i forhold til om google finder min side?

Jeg har foretaget mig flere ting, jeg mener skulle være med til at øge min pagerank bl.a. linksbytte, men intet er dog sket.

Er der andet, jeg kan foretage mig, eller skal jeg blot væbne mig med tålmodighed?

Mange hilsner

Line

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:45
Linkbytte virker ikke - det svarer til at jeg hælder det halve af min øl over i dit glas, og du gør det samme :)

Du skal sørger for at der er nogle flere prominente websites der linker til dit - frivilligt, fordi de kan lide det de ser, fordi du spørger dem, betaler dem, ligger på dine grædende knæ for dem eller hvad som helst du nu kan finde på.

Men du skal glemme din fokusering på den lille grønne pagerank. Den har stort set ligeså stor betydning for din søgemaskineoptimering, som dagens stjernetegn i BT har for dit øvrige liv
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:50
Hej Line.

Det tager sin tid at øge sin Page Rank.

Page Rank er dog kun en grov indikation over, om du er på rette spor med din link strategi.

Det er vigtigt, at du får fundet ud af, hvilke søgeord, du vil findes på.

Disse ord eller fraser skal du så få dem, der linker til dig, til at bruge i de links, der peger på din hjemmeside.

Linket skal pege på den side på din hjemmeside som netop handler om det, du beskriver med dit søgeord.

Mvh, Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:52
Hej Mikkel

Der fik vi lige svaret oven i hinanden.

Mvh. Christian

Tilmeldt 10. Oct 06
Skrevet kl. 22:48
Hej Mikkel og Christian

Tak for jeres svar.

Mikkel: hvad mener du med prominente websites - er det nogle, der har en hvis pagerank eller hvad?. De sites, jeg linker til, linker selvfølgelig tilbage til mig - har det nogen betydning?

Christian: Jeg er blevet opmærksom på betydningen af indholdet i de links, der peger tilbage til min hjemmeside - så det er vel bare med at klø på og få så mange som muligt til at linke til min side eller hvad?

Mange hilsner

Line

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:53
Glem PageRank - det handler ikke om PageRank men om linkpopularitet - hvor mange, hvem og hvordan der linkes til dig.

Glem også linkbytte - du linker til mig hvis jeg linker til dig. Det er som sagt, i bedste fald, det samme som at bytte en halv kop øl med hinanden. Det er der ingen af os der får mere øl af .

Prominente websites er de sites indenfor din branche, som de fleste i forvejen linker til, og som har været aktive på Nettet i mange år. Veletablerede sites, med en veletableret tillid - og masser af indgående links.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:59
Hej Line.

"så det er vel bare med at klø på og få så mange som muligt til at linke til min side eller hvad?"

Som sådan, ja.

Du skal dog være opmærksom på, at der er så få links som muligt, på den side, der linker til din.

Jo flere sider, der bliver linket til, jo mere udvandet bliver effekten for dig.

Personligt går min grænse ved omkring 10 links.... afhængig af en masse andre faktorer

Mvh, Christian 

Tilmeldt 10. Oct 06
Skrevet kl. 23:13
Hej Mikkel og Christian

Tak igen for jeres tid og råd.

Det er da pudsigt som der åbenbart ikke er konsensus omkring mængden og  værdien af de forskellige links samt strategien for, hvordan linkarbejdet skal foregå.

Jeg er andre steder fra blevet rådet til "bare" at bytte mig til så mange links som muligt. Men som jeg forstår jer, er det altså selektionen, jeg skal fokusere på. De rette links og ikke for mange.

Fortsat god aften!

Mange hilsner

Line

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:24
Hej Line

Din succes ligger i detaljen.

Både Mikkel og jeg råder dig jo også til at få en masse indkomne links.

Forskellen er, at når man graver dybere i denne problemstilling, så er der en masse nye aspekter, der bliver synlige... og det er nogle af de vigtigste af disse aspekter, som Mikkel og jeg her har beskrevet.

Det hele drejer sig om at være effektiv i det man foretager sig.

Med viden kan man spare utroligt mange timer og opnå det samme.

Tag bare sådan en fortærsket ting som keyword tags: Hver gang jeg fortæller nogen, at jeg arbejder med søgemaskineoptimering, så siger den jeg taler med, nårh ja, der er jo det med de metatags....

Når folk ikke ved noget om det, så kan de spilde et halvt liv på at finde på finde på keywords og putte dem i deres keyword tags på alle siderne, uvidende om, at i BEDSTE fald bliver ignoreret, i værste fald får en dårligere placering end hvis de helt havde udeladt alle disse keywords, som jo umuligt alle kan være representeret på hver eneste side..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)