Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Titler, hænger man på....

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke så meget kendskab til, hvordan er på det i udlandet, men jeg har oplevet at man ser ned på det i Danmark når man har et lille virksomhed og tilegner sig "store titler", peronligt har jeg ikke valgt at skrive nogen titel på mit visitkortet. Og når jeg bliver spurgt svarer jeg blot at jeg er indehaver.

www.atmengros.dk - Rengørings og Engangs artikler - Toilet papir-

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 09:26
Dato: 30-03-2007 22:35:12
Forfatter: itgiganten.com - Alt i IT udstyr
Jeg har ikke så meget kendskab til, hvordan er på det i udlandet, men jeg har oplevet at man ser ned på det i Danmark når man har et lille virksomhed og tilegner sig ''store titler'', peronligt har jeg ikke valgt at skrive nogen titel på mit visitkortet. Og når jeg bliver spurgt svarer jeg blot at jeg er indehaver.

Hmm, partner har jeg altid set lidt skævt til. Partner er noget man er som advokat eller andet i den retning. Men det jo en smagssag. Tror bare jeg går på adm. direktør, da vi hurtigt vil ud til udlandet hvis alt går vel. Tak for jeres svar, de har været meget tanke sættende

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:15
INDEHAVER er meget dækkende
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:34
Jeg bruger selv: Medstifter - Cofounder

Dbh Martin

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 21:50
Personligt har jeg det sådan lidt med at titler det skal man passe lidt på med.

For det første så synes jeg det ser fjollet ud at et firma med 2 ansatte, som begger er ejere bruger titler som CEO og Adm. Dir.

Under Dot.com bølgen tilbage i 1998-2000 begyndte folk at benytte disse title  r helt vildt i DK.

Og det kan da godt være at man i Princip er CEO, men er der kun 2 ansatte så mener jeg man lige skal finde en bedre titel.

Jeg selv har stående Manager på mit Visitkort, det blev så også lavet dengang vi kun var 3 ansatte, idag er vi 11 så det ændres nok snart til Direkttør.

I det selskab hvor jeg fungere som en slags CFO/Højre Hånd for Ejeren har jeg stående Business Manager.

Da dette selskab begynder at have meget aktivitet i udlandet og især engelsksprogede lande vil jeg nok overveje at benytte CFO titlen fremover.

Fra SMØRUM
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:55

Hej,

Jeg sidder i nøjagtig samme situation - og kalder mig oftest "direktøren for det hele....",

nogle gange bare "direktøren over det hele..."

Pøj, Pøj

Anne

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:19
Og jeg skriver "Boss" (nej, jeg gør ej :-P)

En titel er en titel, uanset antallet af ansatte. Titler defineres ikke ud fra virksomhedens størrelse, men ud fra virksomhedens struktur. Har du et enkeltmandsselskab og er eneste m/k på pinden, så er du "Indehaver", men spørger du SKAT, så er du sørme også "direktør". Og sjovt nok er du også "regnskabsansvarlig", "sælger", "salgschef", "adm. direktør" og "udvikler" - hvis du tager titel efter funktion.

Den titel, du skal bære skal altså afspejle, hvad du gør i forhold til virksomhedens struktur. Som indehaver af PB Tryk & Grafik er jeg direktør, når jeg vender ansigtet mod SKAT og indehaver, når jeg vender ansigtet mod leverandører og samarbejdspartnere. Når jeg snakker med kunder, så er jeg blot repræsentant for PB Tryk & Grafik. Og på mine visitkort står da heller ingen titel.

Jeg kan godt følge, at der i udlandet kan være en vis signalværdi i at vise, at man er CEO eller andet højt-rangerende. Det er ikke op til os at ændre udlandets mærkelige vaner, så vi må vel bare acceptere at de nemt lader sig narre af flotte titler og slips.

I DK er der kun den samme mentalitet overfor større og ældre virksomheder, hvor direktionen havde deres ungdom i 50''erne hvor der også i DK var stor respekt for flotte titler. Men snakker du med den lokale smed, så er han komplet ligeglad med om du er direktør eller om du blot tømmer skraldespanden et par gange om ugen. Blot han får sin vare/ydelse og ellers føler sig tryg ved forløbet.

Jeg tror ikke, at det er janteloven, der spiller ind. Faktisk finder jeg det direkte latterligt at omtale janteloven i denne sammenhæng. I DK er vi så forhippede på ikke at ligge under for janteloven og bruger den som undskyldning for hvad-som-helst, blot så vi kan unddrage os det personlige ansvar. Og dette til trods for at DK er næsten det eneste land, der kender denne "lov" og ubevidst agerer efter den på daglig basis.

I mit hoved har en titel kun det formål at fortælle i hvilken funktion man er i virksomheden. Og relevansen begrænser sig udelukkende til om denne titel beskriver funktionen for en samhandelspart, som har behov for at vide dette. Overfor en kunde er det principielt underordnet, da kunden vil købe noget - og hvis du kan levere det ønskede, så er alt jo OK, uanset din titel.

Det blev for langt, det her..

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)