Jeg overvejer at købe dele hjem fra USA, men skal man være registreret virksomhed eller gør det bare at man kan trække momsen fra? Og hvordan er det med handel fra USA, kan man som i DK kontakte virksomheden man handler med for at opnå rabatter osv?
Jeg vil til start, bruge de dele jeg importere til at reperare motore som jeg køber defekt, til start vil jeg dog ikke registrere mig da man jo må tjene op til 50.000.- om året uden at være registreret og de skal så bruges til evt. opstart, men eftersom jeg ikke direkte sælger den dele jeg køber, men bruger den til at få motoren igang så jeg kan sælge den, hvad skal jeg så gøre?
MEN, efter som jeg ikke er "erhvers registreret", så er det vel ikke import, og eftersom jeg ikke er registreret er det jo et privatsalg, som omfatter loven om de 50.000.- i omsætning?
MEN, efter som jeg ikke er "erhvers registreret", så er det vel ikke import, og eftersom jeg ikke er registreret er det jo et privatsalg, s
Det du vil lave vil stadig blive betragtet som erhvevsmæssigt salg, da du køber dele og motorer som du sælger videre ergo skal du moms og importør registreres når du importere dele fra udlandet.
Husk iøvrigt at du skal betale skat af din fortjeneste.
Okey, men fortæl mig så hvorfor der er lavet en grænse med de 50.000.-, hvornår kan man bruge den.??
Er den lov/regel så kun lavet til at man kan sælge sin egne ting som man i forvejen ejer? Altså hvis man har købt en sofa for 1 år siden og vil af med og så sælger den?? må ærligt indrømme jeg ikke lige kan se hvornår man så skal kunne bruge 50.000.- regelen/loven?
Okey, men fortæl mig så hvorfor der er lavet en grænse med de 50.000.-, hvornår kan man bruge den.??
Er den lov/regel så kun lavet til at man kan sælge sin egne ting som man i forvejen ejer? Altså hvis man har købt en sofa for 1 år siden og vil af med og så sælger den?? må ærligt indrømme jeg ikke lige kan se hvornår man så skal kunne bruge 50.000.- regelen/loven?
Nu var det jo ikke bare køb og salg du ville have gang i, men også import fra lande udenfor EU og så er reglerne altså at du skal være importørregistreret.